Τα χρήματα που διατίθενται για διαφήμιση είναι πολλά –πάρα πολλά -, οι νέες θέσεις που δημιουργούνται πολλές –πάρα πολλές -, ενώ το κλίμα δυναμιτίζεται ακόμη περισσότερο με την εμμονή της πρώτη φορά αριστερής διοίκησης να ζητήσει… βοήθεια από ιδιωτική εταιρεία –με το αζημίωτο φυσικά –για την επιλογή των γενικών διευθυντών.

Και επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια θα αναφερθώ σε μια παροιμία για να περιγράψω την άποψη που έχουν πλέον πολλοί συνδικαλιστές για τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΥΔΑΠ Ιωάννη Μπενίση. «Αλλιώς μας τα ‘λεγες παπά πριν σε χειροτονήσουν».

Πάμε, λοιπόν, να ξεκαθαρίσουμε ένα προς ένα όλα τα θέματα της αντιπαράθεσης.

Πρώτον. Με επίσημη ανακοίνωση η ΔΑΚΕ ΕΥΔΑΠ καταγγέλλει τον διευθύνοντα σύμβουλο ότι «δημιούργησε μια υπηρεσία χορηγιών για να σκορπάει τα λεφτά της ΕΥΔΑΠ». Οπως υποστηρίζουν συνδικαλιστές, ενώ όταν άνοιξε ο φάκελος με τις διαφημίσεις που έδινε η εταιρεία (και αποκαλύφθηκε η υπόθεση των εκβιασμών) ο Μπενίσης έλεγε ότι θα μειώσει κατά πολύ τα ποσά για διαφημιστικές δαπάνες, κάτι τέτοιο δεν έγινε. Το 2015 τα έξοδα προβολής έκλεισαν στο εκατομμύριο και τώρα υπολογίζονται σε 1,6 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, όπως υποστηρίζουν, έβγαλε πακέτο 850.000 ευρώ για καμπάνια ενός μηνός (Σεπτέμβριος) με πρόσχημα το κάλεσμα προς τους κακοπληρωτές να ρυθμίσουν τις οφειλές τους. «Δέκα μήνες δεν έκανε τίποτα για το θέμα και τώρα δίνει τόσα λεφτά την τελευταία στιγμή, αφού η προθεσμία για τον κανονισμό λήγει στο τέλος Σεπτεμβρίου», επισημαίνουν χαρακτηριστικά. «Στο μεταξύ, τα χρέη της ΕΥΔΑΠ ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ».

Δεύτερον. Στις 20 Ιουλίου αποφασίστηκε να μεγαλώσει το οργανόγραμμα της εταιρείας με την προσθήκη νέων και την κατάργηση άλλων υπηρεσιών. Η κριτική που δέχεται ο διευθύνων σύμβουλος είναι ότι δεν υπήρξε καμία τεκμηρίωση και πως μέχρι πρότινος σε κάθε συνάντηση με εργαζομένους υποστήριζε ότι στόχος του ήταν ένα μικρότερο οργανόγραμμα.

Τρίτον. Η βοήθεια από ιδιώτες για την αξιολόγηση στελεχών, κάτι που δεν προβλέπεται, όπως αναφέρουν πηγές της ΕΥΔΑΠ, από τον κανονισμό της εταιρείας. Η θέση της διοίκησης είναι ότι το οργανόγραμμα μεγαλώνει επειδή υπάρχουν νέες ανάγκες και η ιδιωτική εταιρεία θα βοηθήσει στην επιλογή των γενικών διευθυντών αλλά την τελική απόφαση θα την πάρει το Διοικητικό Συμβούλιο. Για τις διαφημίσεις από την ΕΥΔΑΠ δεν έγινε καμία αναφορά.

Στο μεταξύ, συνδικαλιστές καταγγέλλουν πως πολλά site και blogs, μόλις έγινε γνωστό το θέμα της διαφήμισης, άρχισαν να στρέφονται εναντίον τους με το επιχείρημα ότι αντιδρούν στην αξιολόγηση… Συμπτώσεις.