«Γιατί τώρα οι αλλαγές;». Το ερώτημα διατύπωναν χθες βουλευτές και στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης μετά το ριζικό λίφτινγκ στο επικοινωνιακό επιτελείο του κόμματος που αποφάσισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Μολονότι η κίνηση αποτελούσε κοινό μυστικό στο εσωτερικό του κόμματος, η χθεσινή ανακοίνωση προκάλεσε αιφνιδιασμό. Κι αυτό διότι ο αρχικός σχεδιασμός ήταν οι αλλαγές στην επικοινωνιακή ομάδα να πραγματοποιηθούν είτε μετά το 11ο Συνέδριο είτε λίγο νωρίτερα, στο πλαίσιο των πολυεπίπεδων παρεμβάσεων ανανέωσης στο κόμμα.

Με την ανάθεση της εκπροσώπησης στην ευρωβουλευτή Μαρία Σπυράκη και τη μετακίνηση του Βασίλη Κικίλια στον τομέα Εθνικής Αμυνας, επιδίωξη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι, όπως υποστήριζαν χθες πηγές στο κομματικό επιτελείο, να προσδώσει φρεσκάδα στη ΝΔ ενόψει των νέων της μαχών με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αλλά και του προγραμματικού Συνεδρίου της. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως το νυν επιτελείο έκλεισε έναν κύκλο και πως επρόκειτο για μια απόφαση του προέδρου «στο πλαίσιο της ανανέωσης που θέλει σε όλα τα επίπεδα». Πάντως, μια εκδοχή που συζητείται είναι ότι η απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις αλλαγές στο επικοινωνιακό επιτελείο δεν αποκλείεται να συνδέεται με τη στασιμότητα ή και την κάμψη που παρουσιάζουν τα ποσοστά της ΝΔ στις τελευταίες δημοσκοπήσεις.

Οι αλλαγές. Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές, τα νέα πρόσωπα έχουν μακρά εμπειρία στον χώρο των μίντια –κι αυτό είναι προφανές ότι έπαιξε τον ρόλο του. Η Μαρία Σπυράκη μετρά 22 χρόνια επιτυχημένης πορείας στη δημοσιογραφία και στο πολιτικό ρεπορτάζ. Μάλιστα, από τη θέση του εκπροσώπου της ΝΔ είχε περάσει και την προεκλογική περίοδο του Ιανουαρίου του 2015, ως επιλογή του Αντώνη Σαμαρά. Για πολλούς στη ΝΔ, πάντως, αποτελεί ένα ερώτημα πώς θα διαχειρίζεται την επικοινωνιακή πολιτική του κόμματος μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών, καθώς η Σπυράκη αναμένεται να διατηρήσει και τη θέση της στην Ευρωβουλή. Νέος διευθυντής του γραφείου Τύπου της ΝΔ αναλαμβάνει ο δημοσιογράφος Κωνσταντίνος Ζούλας. Μακρά θητεία στα ΜΜΕ έχει και ο Γιώργος Κοντογιάννης που αναλαμβάνει το πόστο τού αναπληρωτή διευθυντή γραφείου Τύπου για θέματα περιφερειακού Τύπου.

Οι επιλογές φανερώνουν πάντως την πρόθεση του επιτελείου της ΝΔ να βγουν μπροστά και να αρθρώσουν πολιτικό λόγο στα πάνελ και «φρέσκα» πρόσωπα από το κομματικό πεδίο. Ο 36χρονος Νίκος Ρωμανός –αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου πλέον –ήδη είχε αναλάβει αυτόν τον ρόλο, ως αναπληρωτής γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού. Πλάι του θα έχει και τον 51χρονο ηλεκτρολόγο μηχανικό Σπύρο Σταυρίδη, παλαιό μέλος της ΟΝΝΕΔ, ο οποίος το 2007 συμμετείχε και στην ομάδα συμβούλων για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής.

Αλλάζουν ρόλους. Οι δύο στενοί συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη, Βασίλης Κικίλιας και Μακάριος Λαζαρίδης, μολονότι αποχωρούν από το επικοινωνιακό σχήμα, δεν περνούν στα μετόπισθεν. Στον Βασίλη Κικίλια ανετέθη η «πολεμική» αποστολή της αντιμετώπισης του υπουργού Εθνικής Αμυνας Πάνου Καμμένου –θέση που κάλυπτε ως τομεάρχης ο αντιπρόεδρος Αδωνις Γεωργιάδης. Ο πρόεδρος της ΝΔ αντιμετωπίζει τον Κικίλια ως μπαρουτοκαπνισμένο σε τέτοιου είδους μάχες: έχει συμπληρώσει έναν χρόνο ως εκπρόσωπος του κόμματος, ενώ διετέλεσε και υπουργός Δημόσιας Τάξης στην κυβέρνηση Σαμαρά. Ο Λαζαρίδης αναλαμβάνει σύμβουλος επικοινωνίας του προέδρου της ΝΔ. Επιπλέον θα είναι και άτυπος σύμβουλος για την πολιτική του κόμματος στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Μετά τις αποφάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για το πρόσωπό του, μία θέση στο ψηφοδέλτιο του Νομού Καβάλας είναι πολύ πιθανή.

Την ίδια ώρα, μολονότι οι αλλαγές στο επικοινωνιακό επιτελείο θεωρούνταν αναμενόμενες, μερίδα βουλευτών και στελεχών της ΝΔ εξέφραζε προβληματισμό για το τάιμινγκ. Οπως υποστηρίζεται, «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει –συνεπώς, με τις αλλαγές που αποφασίστηκαν τώρα, δίνεται η εντύπωση πως η ΝΔ έχει πρόβλημα».