Μετά την Ενωση Κριτικών της Νέας Υόρκης, η οποία αποφάσισε να πριμοδοτήσει το «La la land» του Ντάμιεν Σαζέλ, σειρά έχει εκείνη του Λος Αντζελες, η οποία ψήφισε δαγκωτό το «Moonlight» του Μπάρι Τζένκινς ως την καλύτερη ταινία και σκηνοθεσία της χρονιάς. Ανάμεσα στις άλλες βραβεύσεις, το καλύτερο σενάριο ξεχωρίζει για την ελληνική υπογραφή καθώς ανήκει στους Ευθύμη Φιλίππου και Γιώργο Λάνθιμο του «Αστακού» (στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Κένεθ Λόνεργκαν για το «Manchester by the Sea»).

Οσοι μέχρι σήμερα είχαν ποντάρει για μια υποψηφιότητα της ταινίας στην οσκαρική πεντάδα του πρωτότυπου σεναρίου έχουν πλέον έναν λόγο παραπάνω, που επιβεβαιώνει παράλληλα την ανοδική πορεία του «Αστακού» στο καλλιτεχνικό και εμπορικό τερέν. Ηδη στο αμερικανικό και καναδικό box office η ταινία έχει αποφέρει από τον περασμένο Μάιο, οπότε άρχισε να προβάλλεται, 8,7 εκατ. δολάρια, ενώ το μπάτζετ της παραγωγής ήταν 4 εκατ. Η ταινία μάλιστα ξεκίνησε από κλειστό κύκλωμα προβολής τεσσάρων αιθουσών, για να επεκταθεί σε 560 αίθουσες, ενώ παιζόταν επί 20 εβδομάδες.

Ταυτόχρονα σχεδόν άρχισε και μία σειρά θετικών κριτικών – από τους «New York times» μέχρι το «New Yorker» και το «Variety» – για το φιλμ που έφυγε από το 68ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών με το Βραβείο Κριτικής Επιτροπής. Η ιρλανδοβρετανική παραγωγή στην οποία συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ολλανδία και η Σουηδία είναι η δεύτερη δημιουργία του Λάνθιμου που χτυπάει οσκαρική υποψηφιότητα, μετά τον «Κυνόδοντα» ο οποίος κατάφερε να μπει στην πεντάδα της Ακαδημίας το 2011.

Οσον αφορά την κατηγορία των ερμηνειών στους πρώτους ρόλους, η Ενωση του Λος Αντζελες βράβευσε την Ιζαμπέλ Ιπέρ για το «Εκείνη» του Πολ Βερχόφεν και το «Μέλλον» της Μία Χάνσεν Λοβ και τον Ανταμ Ντράιβερ για το «Paterson».