Τέσσερις νέες παραγωγές, συνεργασίες με θέατρα του εξωτερικού και ένα φεστιβάλ για τον «έρωτα στα χρόνια των μνημονίων» είναι, μεταξύ άλλων, οι προτάσεις της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου για τη θεατρική σεζόν 2016-2017.

Την παρουσίαση του προγράμματος έκαναν τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016, οι καλλιτεχνικοί διευθυντές της Πειραματικής Σκηνής, Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης.

Ανακαινισμένη με τη χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ύψους 160.000 ευρώ, η Πειραματική Σκηνή δοκιμάζει καινούριους κώδικες, με στόχο να αφήσει το δικό της στίγμα και να δώσει «ορμή, σκέψη και περιεχόμενο στο Εθνικό Θέατρο».

«Ελπίζουμε να ενοχλήσει την πραγματικότητα και να βρει το δικό της κοινό, με καλλιτέχνες που θα δοκιμάζονται, θα τολμούν και θα ανατρέπουν» είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης κρατικής σκηνής, Στάθης Λιβαθινός, σημειώνοντας ότι για τη περσινή χρονιά της επαναλειτουργίας της «είμαστε ευχαριστημένοι, χωρίς να είμαστε ικανοποιημένοι. Δεν κάναμε τίποτα περισσότερο από το πρώτο βήμα».

Ανάμεσα στις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν με τη χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ήταν η αποξήλωση του δαπέδου, η απομάκρυνση της περιστρεφόμενης σκηνής, ενώ, σύμφωνα με τους καλλιτεχνικούς διευθυντές της Πειραματικής Σκηνής, οι κερκίδες των θεατών θα τοποθετούνται ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε παράστασης.

Σε ό,τι αφορά στο ρεπερτόριο, κάθε έργο θα παρουσιάζεται για 25 παραστάσεις.

Η σεζόν ξεκινά στις 11 Νοεμβρίου 2016 με το «Πεδίο βολής (Αγριόπαπιες)» της ομάδας influx (Κορίνα Βασιλειάδου, Χάρης Πεχλιβανίδης) και του Πρόδρομου Τσινικόρη. Με αφορμή το αριστουργηματικό έργο του Ερρίκου Ίψεν, «Αγριόπαπια», η παράσταση επιχειρεί να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από την έννοια της ταυτότητας, της υιοθέτησης και της ερμηνείας «ρόλων», τόσο στο θέατρο, όσο και στην καθημερινή ζωή.

Ακολουθεί «Ο γενικός γραμματέας» του Ηλία Καπετανάκη, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη ( 26/1- 26/2). Η παράσταση πειραματίζεται με στοιχεία της σλάπστικ κωμωδίας που διαπερνούν το είδος από τον Καπετανάκη και τους αδερφούς Μαρξ μέχρι τον Γκόγκολ και το θέατρο του παραλόγου, ενώ η χρήση της μουσικής, επιχειρεί να αναδείξει ακόμη περισσότερο τη σάτιρα, καθιστώντας το γκροτέσκο ως πυρήνα του παραστασιακού γεγονότος.

Στη συνέχεια, τη σκυτάλη θα πάρει «Το γελοίο σκότος» του Βόλφραμ Λοτς (9/3- 9/4/2017), σε σκηνοθεσία Κατερίνας Γιαννοπούλου. Βασισμένο στην «Καρδιά του Σκότους» του Τζόζεφ Κόνραντ και στο «Αποκάλυψη Τώρα» του Φράνσις Φορντ Κόπολα, το έργο εξερευνά την αντίληψη των Ευρωπαίων σχετικά με το «ξένο», ασκεί κριτική στον οικονομικό και στρατιωτικό επεκτατισμό και συνδυάζει την παρωδία με την υπαρξιακή αγωνία του μυθιστορήματος.

Στην τέταρτη και τελευταία παραγωγή της Πειραματικής Σκηνής γι’ αυτή τη σεζόν, η Λένα Κιτσοπούλου παρουσιάζει το νέο της έργο -που «δεν έχει γραφτεί ακόμα, αλλά θα δημιουργηθεί μέσα από τις πρόβες», όπως είπε η δημιουργός- με τίτλο «Οι Τυραννόσαυροι ΡΕΞ», μία «βαρετή ιστορία ανθρωπιάς υπό εξαφάνιση» και ήρωες μία «ομάδα ανθρώπων, μία κοινωνία τεράτων που προσπαθούν να επιβιώσουν αποφεύγοντας την κατά μέτωπο σύγκρουση με την πραγματικότητα» (11/5/2016 – 11/6/2016).

Πέρα από τις τέσσερις νέες παραγωγές, η Πειραματική Σκηνή θα φιλοξενήσει κατά τη διάρκεια της χρονιάς 2 φεστιβάλ: το «Europoly» και τα «7 χρόνια φαγούρα – Ο έρωτας στον καιρό των μνημονίων».