Σεζόν μία, επεισόδιο πρώτο. Τίτλος «Πώς κάτι που δεν είναι αλήθεια, είναι». Ενα μυστηριώδες συμβάν καλεί τους πρωταγωνιστές να το εξιχνιάσουν. Οσο όμως εκείνοι προσπαθούν τόσο η κατάσταση περιπλέκεται και βρίσκονται εν τέλει παραπλανημένοι. Ενας φόνος αλλάζει τα δεδομένα για να… Η ιστορία συνεχίζεται στο επόμενο επεισόδιο. Αν θέλει το κοινό να μάθει το τέλος της παράστασης «Αντεροβγάλτης» που ανεβαίνει από την ομάδα Νοσταλγία, θα πρέπει να βγάλει εισιτήριο διαρκείας στο θέατρο Rabbithole. Κι αυτό γιατί η παραγωγή ανεβαίνει σαν μια θεατρική σειρά τεσσάρων επεισοδίων με έμπνευση τη δράση ενός από τους μεγαλύτερους δολοφόνους στην ιστορία της ανθρωπότητας, του Τζακ του Αντεροβγάλτη.

«Οταν ξεκίνησα πριν από καιρό να διαβάζω πληροφορίες για την ιστορία του Αντεροβγάλτη, συνειδητοποίησα ότι δεν θέλω να κάνω μια αναβίωση της ιστορίας του 1888. Ετσι, και με αφορμή ένα πραγματικό περιστατικό του 1988, ξεκίνησε μια ιστορία που είτε θα έφτανε στις πέντε με έξι ώρες παράσταση ή θα την έκανα σειρά. Επέλεξα το δεύτερο και πιστεύω ότι ταιριάζει, μιας και μιλάμε για μια νουάρ ιστορία» δηλώνει στο «Νσυν» ο σκηνοθέτης του εγχειρήματος Γιώργος Σίμωνας που υπογράφει επίσης και το σενάριο. Σ’ αυτή την παραγωγή, ο ίδιος δοκιμάζει μια πειραματική προσέγγιση του θέματος, η οποία γίνεται με έντονες νουάρ παρακαταθήκες που επιτρέπει η ίδια η ιστορία του Αντεροβγάλτη. «Επιλέξαμε τον Αντεροβγάλτη για πολλούς λόγους. Πρώτον, διότι είναι ένας μυθικός κακός, αντιπροσωπεύει το απόλυτο σκότος και είναι εξαιρετικά ελκυστικός. Δεύτερον, διότι ενώ έχουμε δει και υπάρχουν ταινίες, κόμικς και άλλες αναφορές σε αυτόν, δεν υπάρχει, σε κανένα από αυτά, η ένδειξη γιατί έμεινε στην Ιστορία. Επίσης σε αυτόν αποδίδουν τη φράση «Οταν οι άνθρωποι κοιτάξουν πίσω στο παρελθόν, θα καταλάβουν ότι εγώ γέννησα τον 20ό αιώνα». Αν αληθεύει αυτό, είναι από μόνος του ένας πολύ καλός λόγος να ασχοληθείς με τον Αντεροβγάλτη» σημειώνει.

ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ. Η αστυνομική ιστορία της παράστασης ξετυλίγεται σε τέσσερα σπονδυλωτά επεισόδια που φλερτάρουν με το ύφος των ξένων τηλεοπτικών σειρών και των κινηματογραφικών ταινιών μυστηρίου. Η πρώτη πράξη παίζεται μέχρι τις 23 Οκτωβρίου και υιοθετεί μια τέτοια αφήγηση ώστε να έχει ο θεατής την εντύπωση ότι παρακολουθεί μια σειρά έξω από τα θεατρικά δεδομένα. «Η κινηματογραφική αφήγηση είναι το μεγάλο πείραμα σε αυτό το πρότζεκτ. Ως ομάδα στοχεύουμε να δείξουμε μια ιστορία υιοθετώντας τεχνικές της κινηματογραφικής / τηλεοπτικής αφήγησης, όπως για παράδειγμα το μοντάζ, την ταχύτητα, την πυκνότητα στα θέματα της πλοκής, το φως και άλλα. Στοχεύουμε δηλαδή στην εμπειρία της εικόνας, χωρίς αυτό να σημαίνει πως αφαιρούμε το νόημα ή την πλοκή» τονίζει ο δημιουργός.

Η δομή της σειράς φτάνει ν’ αγγίζει μέχρι και τους εκάστοτε συντελεστές της παράστασης που θα εναλλάσσονται στο υπόλοιπο της σεζόν μαζί με τις συνθήκες που δημιουργούνται στο κάθε επεισόδιο. «Αλλάζουν ηθοποιοί, αλλάζουν σκηνικά. Η ιστορία εξελίσσεται. Θεατρική σειρά, αν θέλουμε να είμαστε έντιμοι με την επιλογή τού τι θα κάνουμε, σημαίνει ότι οι θεατές θα δουν τέσσερις διαφορετικές παραστάσεις πάνω στην ίδια ιστορία που ξεκινά στα τέλη του 1988 και τελειώνει στις αρχές του 1992» υπογραμμίζει ο Γιώργος Σίμωνας.

Δουλεύοντας με μια διαφορετική φόρμα πάνω στη σκηνή κι ακολουθώντας μια πιο σκοτεινή αισθητική, μακριά από τη σπλάτερ λογική των θρίλερ, η ομάδα μοιάζει να ξεφεύγει από τη συνηθισμένη συνθήκη του θεάτρου. Επίτηδες. «Ξεφεύγουμε εντελώς και, με όλο το θάρρος, καιρός ήταν! Υπάρχουν κάποια στεγανά που προσπαθούμε να σπάσουμε. Οχι γιατί μας ενδιαφέρει να γκρεμίσουμε κάτι δεδομένο, αλλά κυρίως για να ξαναχτίσουμε τις σχέσεις μας. Τις σχέσεις μας με τους θεατές, με τη γλώσσα του θεάτρου, την οποία δεν θέλουμε να αντιμετωπίζουμε ως κάτι αποστειρωμένο και «μόνο» του. Θα θέλαμε πραγματικά να δούμε πού πάει η περιπέτεια του θεάτρου» παραδέχεται ο σκηνοθέτης.

ΤΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ. Σε αυτήν τους την περιπέτεια, λοιπόν, καλούν τους θεατές τους, που ωστόσο πρέπει ν’ αποδειχθούν ιδιαίτερα πιστοί για ν’ ακολουθήσουν τις παραστάσεις μέχρι το τέλος της σεζόν. Κι αυτό γιατί το δεύτερο επεισόδιο θ’ ανέβει 7 με 18 Δεκεμβρίου, το τρίτο 29 Μαρτίου με 9 Απριλίου 2017 και το τελευταίο 17 με 28 Μαΐου 2017. Παρ’ όλα αυτά, όσοι χάσουν κάποιο από αυτά θα μπορούν να αναπληρώσουν το κενό γιατί θα υπάρχει σύντομη περίληψη των ιστοριών των προηγούμενων πεπραγμένων. «Το πρόγραμμα που έχουμε για την κάθε παράσταση δεν είναι απλώς βοηθητικό για το κάθε επεισόδιο –είναι ο «χάρτης» του κάθε επεισοδίου και αποτελεί και συλλεκτικό κομμάτι γνώσης και πληροφόρησης» καταλήγει ο Σίμωνας.

INFO

«Αντεροβγάλτης» έως την Κυριακή 23/10 στις 21.30 στο θέατρο Rabbithole (Γερμανικού 20, Μεταξουργείο, τηλ. 210-5249.903, είσοδος 8-15 ευρώ και 45 για όλα τα επεισόδια)