Συνεχίζοντας την άτυπη παράδοση των «Προσώπων», για τρίτη χρονιά ζητήσαμε από πέντε δημιουργικά γραφεία να σχεδιάσουν αφίσες για την προβολή της Ελλάδας ως brand name, σαν να συμμετείχαν σε μια φανταστική καμπάνια του ΕΟΤ. Χωρίς άλλες δεσμεύσεις και λαμβάνοντας υπόψη τους την επικαιρότητα εάν το επιθυμούσαν οι ίδιοι οι ντιζάινερ

Εξι ονόματα – μια χώρα

Η αφίσα που δημιούργησε o Κωνσταντίνος Μίαρης είναι βασισμένη σε απόσπασμα ποιήματος της Ουαρσάν Σάιρ, η οποία γεννήθηκε στην Κένυα και μεγάλωσε στην Αγγλία. Εχει τιμηθεί με διάφορα βραβεία, μεταξύ αυτών το Βραβείο Αφρικανικής Ποίησης από το Πανεπιστήμιο Brunel (2013). Οι δύο στίχοι της λένε «Νo one leaves home / unless home is the mouth of a shark»: «Κανένας δεν αφήνει την πατρίδα του, εκτός αν πατρίδα είναι το στόμα ενός καρχαρία». Τα έξι γράμματα της λέξης Greece αντιπροσωπεύουν τα αρχικά γράμματα έξι ονομάτων προσφύγων. Ο Galal, o Razi, o Elias, η Ehan, η Eliza και ο Careem βρίσκονται υπό απειλή και αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους. Η Ελλάδα τους υποδέχεται και δείχνει έμπρακτα την αλληλεγγύη της.

Κωνσταντίνος Μίαρης

Eίναι έλληνας γραφίστας και καθηγητής Οπτικής Επικοινωνίας και Τυπογραφίας. Εχει σχεδιάσει εταιρικές ταυτότητες, εξώφυλλα δίσκων σπουδαίων καλλιτεχνών, υπήρξε art director περιοδικών και υπεύθυνος σχεδιασμού προγραμμάτων θεατρικών παραστάσεων.

Εχει συμμετάσχει σε μερικές από τις σημαντικότερες Μπιενάλε αφίσας του κόσμου, ενώ πρόσφατα συμπεριελήφθη μαζί με τον Δημήτρη Αρβανίτη στη λίστα των 50 τιμώμενων poster masters της Μπιενάλε

της Βαρσοβίας. Μέρος του έργου του εκτίθεται στην Γκαλερί Προμ και σε ειδικές φωτεινές

κατασκευές κεντρικών δρόμων της πολωνικής πρωτεύουσας έως τις 30 Ιουλίου

.

Το βλέμμα του Ηνίοχου

Η αφίσα αποτελεί ένα remake των κλασικών πόστερ του ΕΟΤ, όταν χρησιμοποιούνταν τα μοτίβα της κλασικής αρχαιότητας. Ενα τέτοιο μοτίβο, και μάλιστα από τα γνωστότερα και αρτιότερα, χρησιμοποιήσαμε κι εμείς: πρόκειται για τον Ηνίοχο των Δελφών, το σωζόμενο τμήμα χάλκινου συμπλέγματος που είχε αφιερωθεί στο ιερό. Η λεπτομέρεια που μας ενδιαφέρει είναι το βλέμμα του που έρχεται από την αρχαιότητα αλλά συναντά τη σημερινή εποχή. Μέσα σε αυτό το βλέμμα φαίνεται «παγιδευμένο» το σήμα της νίκης που κάνει ένας λουόμενος. Η εικόνα γίνεται έτσι διεθνής, ειδικά από τη στιγμή που συνοδεύεται με τη γνωστή γραμματοσειρά και το όνομα της χώρας στα αγγλικά. Θέλει να μεταφέρει μία οπτική γωνία αισιοδοξίας στους αγέρωχους καιρούς, τύπου #greeceneverdies.

Topotheque

Iδρύθηκε στη Νέα Υόρκη το 2006 από τους Ιάσονα και Ευάγγελο Πανταζή, οι οποίοι έχουν έδρα τα Ιωάννινα. Τα δύο αδέλφια ασχολούνται μ’ ένα σύνολο δραστηριοτήτων με κύριο άξονα το design σε ποικίλες του εκφάνσεις, από την αρχιτεκτονική και τον βιομηχανικό σχεδιασμό έως τη γραφιστική και τις εικαστικές τέχνες. Βασικό αντικείμενο έρευνας είναι η εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών στην αρχιτεκτονική πρακτική με σκοπό τον περαιτέρω πειραματισμό είτε πρόκειται για ένα κτίριο, ένα αντικείμενο

ή μία εικαστική εγκατάσταση ή παρέμβαση. Κατά τη διάρκεια των 10 χρόνων λειτουργίας έχουν συνεργαστεί με σημαντικά διεθνή γραφεία, όπως το Graft του Βερολίνου

και το Studio Pei Zhu του Πεκίνου.

Πέτρινη χώρα

«Eπιλέξαμε έναν βράχο, μια μεγάλη πέτρα, για να δώσουμε την εικόνα μιας ολόκληρης χώρας. Μιας χώρας που δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να σπάσει σε άλλα μικρότερα κομμάτια, αλλάζει μορφή και εξελίσσεται αργά μέσα από μεγάλες ή μικρές αλλαγές, μπορεί να χαρακτηριστεί σαν κάτι πολύ όμορφο, μπορεί να χαρακτηριστεί σαν κάτι πολύ άσχημο, έχει σκοτεινά σημεία ακόμη κι όταν φωτίζεται, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αμυντικούς ή επιθετικούς σκοπούς, μπορεί να περικυκλωθεί από νερό και να το αφήσει να την λειάνει, μπορεί να θεωρηθεί κάτι ασήμαντο ενώ είναι κάτι σημαντικό. Αυτή η χώρα θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι κάτι βίαιο, αιχμηρό, κάτι μικρό ή κάτι μεγάλο, ανάλογα με το πόσο κοντά ή μακριά βρίσκεσαι. Ακριβώς όπως ένας βράχος, μια μεγάλη πέτρα».

MNP

Από το 2003 που δημιουργήθηκε, η εταιρεία MNP έχει επανειλημμένως αποσπάσει διακρίσεις στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης (ΕΒΓΕ) και στα Εuropean Design Awards (ED Awards). Εργασίες του γραφείου έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το 2009,

το 2011 και το 2014 απέσπασε το βραβείο Μέγα ΕΒΓΕ. Η εταιρεία έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με το Εθνικό Θέατρο, το Μουσείο Ακρόπολης, τον Οργανισμό Τηλεπικοινωνιών Ελλάδας (ΟΤΕ), το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την Carteco, την Τράπεζα Πειραιώς, τη Lafarge,

το Mέγαρο Μουσικής, το KIKPE.

Η Ελλάδα σε άσπρο – μαύρο

Εμπνευση για τον σχεδιασμό του poster, τα μακροσκελή αφιερώματα από διεθνείς τουριστικούς οδηγούς που παρουσιάζουν την Ελλάδα ως hot προορισμό καλοκαιρινών διακοπών. Στο εσωτερικό της χώρας η ανάγνωση του hot οδηγεί σε διαφορετικούς συνειρμούς. Μακροσκελή αντίστοιχα και τα άρθρα για τα καυτά θέματα που καθημερινά έχει να αντιμετωπίσει ο έλληνας πολίτης. Μια λέξη με διαφορετική ανάγνωση μάς υπενθυμίζει το διαφορετικό της πραγματικότητας.

dolphins // communication design

Με ιδρυτές τον Θανάση Τσαμπούκα και τον Βασίλη Παπαδόπουλο, το γραφείο τους έχει την έδρα του στη Θεσσαλονίκη. Οι σχεδιαστικές υπηρεσίες οπτικής επικοινωνίας περιλαμβάνουν art direction, ντιζάιν, τυπογραφία, εικονογραφήσεις και web design. Συμμετέχει συχνά

στη διοργάνωση των European Design Awards (Χρυσό βραβείο

για τη δημιουργία logo το 2013) και στα ΕΒΓΕ.

Στο σχήμα τ’ ουρανού

Η Ελλάδα είναι μια χώρα που συνδυάζει πολλές διαφορετικές έννοιες, εικόνες και τοπία. Ενας ταξιδιώτης που προκρίνει τη χώρα μας ως προορισμό έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ πόλης, θάλασσας, βουνού, και αρχαίων μνημείων. Μέσα από αφαιρετικές φόρμες, καμπύλες και χρώματα σκιαγραφούμε κάποια από αυτά τα τοπία και αναπνέουμε Ελλάδα, προσκαλώντας κάθε επισκέπτη να αναπνεύσει μαζί μας, να ταξιδέψει μαζί μας, να λαχταρήσει και να νοσταλγήσει

μαζί μας.

pi6

Το γραφείο ιδρύθηκε το 2004 από τη Ρένα Χρυσικοπούλου και τον Μάικλ Ντέιβιντ Οκς (καθηγητής στο Αμερικανικό Κολλέγιο Αθηνών), οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια συνεργάζονται με ντιζάινερ από την Ελλάδα και τη Γερμανία. Οι υπηρεσίες, για τις οποίες έχουν διακριθεί στα ΕΒΓΕ, τα European Design Awards, τα Γερμανικά Βραβεία Σχεδιασμού κ.α., περιλαμβάνουν από ντιζάιν βιβλίων και πόστερ ώς branding και multimedia design. Οι δύο ντιζάινερ είναι και οι συνιδρυτές του Design Walk που οργανώνεται ανά δύο χρόνια στην Αθήνα.