Μια «παραστρατημένη» έρχεται στην Αθήνα. Η όπερα «Τραβιάτα» (εξού και «παραστρατημένη») του Βέρντι ανεβαίνει στο θέατρο Μπάντμιντον και μάλιστα από το Κρατικό Μουσικό Θέατρο της Μόσχας Στανισλάφσκι και Νεμίροβιτς-Ντατσένκο με εκατόν πενήντα συντελεστές, συμφωνική ορχήστρα, χορωδία και μπαλέτο.

Διακόσια χρόνια από τη γέννηση του Τζουζέπε Βέρντι, η περίφημη όπερα συνεχίζει να συγκινεί και να δονεί το κοινό με τη δραματική ιστορία της και τώρα το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να την απολαύσει από ένα από σημαντικότερα θέατρα της Ευρώπης με πάνω από ενενήντα χρόνια ιστορίας.

Ο Βέρντι εμπνεύστηκε την «Τραβιάτα», όταν διάβασε την «Κυρία με τις Καμέλιες» (1848) του Αλέξανδρου Δουμά υιού και τη θεατρική διασκευή της, ενώ το περίφημο μυθιστόρημα ήταν η αφορμή για να στραφεί ο ιταλός συνθέτης σε μια πιο ρεαλιστική θεματολογία.

Η τολμηρή –για την εποχή της –όπερα (πρώτη φορά ανέβηκε το 1853 στη Βενετία και διαπραγματεύεται την ιστορία μιας εταίρας με φυματίωση) παραμένει ένα υψηλό στοίχημα για καλλιτέχνες και ορχήστρες διεθνώς.

Εδώ μια παριζιάνα πόρνη πολυτελείας, η Βιολέτα και ο νεαρός επαρχιώτης Αλφρέντο ερωτεύονται, εγκαταλείπουν το κοσμικό Παρίσι και ζουν στη γαλλική εξοχή. Ο πατέρας του Αλφρέντο όμως έχει αντίθετη γνώμη για τον δεσμό, ζητά από τη Βιολέτα να εγκαταλείψει τον γιο του, αυτή το πράττει και όταν πια ξανασμίγουν οι δυο νέοι, είναι πολύ αργά αφού εκείνη είναι πολύ άρρωστη από φυματίωση και πεθαίνει στην αγκαλιά του αγαπημένου της.

Η συγκεκριμένη εκδοχή της όπερας του ρωσικού μουσικού θεάτρου, που έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές διεθνώς, δημιουργήθηκε έπειτα από αίτημα της αμερικάνικης εταιρείας Κολούμπια Αρτιστ και τώρα η αφρόκρεμα ρώσων καλλιτεχνών (ανάμεσα τους η σοπράνο Χίμπλα Γκέρτζμαβα, ο μαέστρος Φέλιξ Κορόμποφ, ο σκηνοθέτης Αλεξάντερ Τιτέλ, καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Στανισλάφσκι από το 1991 και ο σκηνογράφος Βλαντίμιρ Αριέφιεφ, μέλος της Ρωσικής Ακαδημίας Τεχνών) θα «παρελάσει» στο θέατρο Μπάντμιντον σε μια εποχή που το κλασικό ρεπερτόριο ανακαλύπτεται και στην Ελλάδα από ένα ευρύ κοινό ως μια υψηλή λαϊκή τέχνη.