Μετά τη γνωστή σαπουνόπερα που ξεκίνησε με το «μαύρο» από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στα γυρίσματα στο Σούνιο και ολοκληρώθηκε με την αναίρεσή του, ο Παρκ Τσαν Γουκ και το μεικτό συνεργείο του (αποτελούμενο από έλληνες τεχνικούς, αλλά και μια πλειάδα άλλων εξ Αγγλίας) ξεκίνησαν τα γυρίσματα του «Little Drummer Girl» (Η μικρή τυμπανίστρια) στην Ελλάδα. Και το «Νσυν» βρέθηκε χθες στο Μαύρο Λιθάρι, ύστερα από πρόσκληση της παραγωγής, για να παρακολουθήσει από κοντά τη διαδικασία. Τρεις και μισή ήταν η προσυμφωνημένη ώρα, αλλά από φόβο για την πιθανή κίνηση φτάνω στο ξενοδοχείο Μαύρο Λιθάρι μια ώρα νωρίτερα και πετυχαίνω ολόκληρη την άφιξη του συνεργείου που σιγά σιγά οργανώνεται.

Κόσμος, κι άλλος κόσμος, χαζεύω λίγο με το ανθρώπινο δυναμικό που έχει μαζευτεί. «Είναι εκπληκτικό σχολείο», λέει μια κοπέλα δίπλα μου, μέλος του ελληνικού unit, «κάθε μέρα σημειώνω και από κάτι που θα μου χρησιμεύσει. Μια φορά τον χρόνο τουλάχιστον ας έχουμε μια ευκαιρία να δουλεύουμε σε τέτοιες συνθήκες –όχι τίποτε άλλο, αλλά για να οργανωνόμαστε καλύτερα εμείς». Σκεφτείτε το λίγο: υπάρχουν ελληνικές ταινίες που γυρίζονται με συνεργεία τριών και τεσσάρων ανθρώπων. Και γι’ αυτό, το λέω και το υπογράφω, άνετα ένα ελληνικό συνεργείο θα μπορούσε να κάνει την ίδια δουλειά στον ίδιο χρόνο: χθες το πρόγραμμα περιελάμβανε έξι σκηνές, όλες τους μικρές και διεκπεραιωτικές. Σίγουρα όμως ένας καλός προϋπολογισμός βοηθά στο να στηθούν τα πάντα μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Και στις ταινίες του συγκεκριμένου σκηνοθέτη η «φινέτσα» μετράει πολύ.

Η «ΚΑΜΕΡΑ – ΧΟΡΕΥΤΗΣ». Ο Παρκ Τσαν Γουκ εμφανίζεται στο σετ φορώντας σακάκι και κόκκινο φουλάρι και όλοι είναι έτοιμοι για τις τελικές οδηγίες της πιο απλής σεκάνς: Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ κατευθύνεται στο αμάξι του (μια κατακόκκινη BMW), συνοδεία της Φλόρενς Πιου, η οποία φορά ένα υπέροχο πράσινο φόρεμα. Οι πρώτες πρόβες έρχονται ύστερα από μια ώρα προετοιμασίας, ενώ ο Παρκ Τσαν Γουκ περιγράφει στους ηθοποιούς του (πάντα με τη βοήθεια ενός διερμηνέα) πώς σκοπεύει να στήσει τη σκηνή. «Δείτε την κάμερα σαν έναν χορευτή που σας παρακολουθεί» τους λέει για το μονοπλάνο που πρόκειται να γυριστεί με steadycam και οι δυο τους χαμογελούν για μια στιγμή –την αμέσως επόμενη κάνουν τα μικρά τους παράπονα για τη ζέστη. Εχει 27 βαθμούς και ο ήλιος βαράει κατακούτελα.

Από τη Χάνα Χάρις-Τέρνερ, υπεύθυνη επικοινωνίας με τον Τύπο, μαθαίνουμε πως τα γυρίσματα στην Ελλάδα θα κρατήσουν μέχρι τις 12 Μαΐου, ενώ το πρόγραμμα δεν περιλαμβάνει μόνο το Σούνιο, αλλά επίσης την Κινέτα, την Ελευσίνα και, στο τέλος, την Αθήνα. Στο μεταξύ, η σκηνή είναι πια έτοιμη να γυριστεί κι εμείς «στηνόμαστε» πίσω από τα μόνιτορ παρακολουθώντας τη δράση. Είπαμε, το τίποτα, οι δυο πρωταγωνιστές προχωρούν στο αυτοκίνητό τους. Αλλά όλα μοιάζουν ακραιφνώς κινηματογραφικά: η κίνηση της κάμερας, οι ασυνήθιστες (άλλα τόσο γνώριμες στυλιστικά) γωνίες λήψης, τα χρώματα, όλα παραπέμπουν στη φιλμογραφία του Παρκ Τσαν Γουκ που δείχνει το ίδιο ευφάνταστος είτε δουλεύει για την τηλεόραση είτε για τον κινηματογράφο. Μια λήψη, δυο, τρεις και η δουλειά έχει τελειώσει. Για τώρα δηλαδή…