Oύτε χρόνο δεν πρόλαβε να συμπληρώσει ο Κρις Ντέρκον στην καρέκλα του καλλιτεχνικού διευθυντή του βερολινέζικου θεάτρου Φολκσμπίνε και κηρύχθηκε «persona non grata». Αν και η αποχώρηση του ιστορικού τέχνης , σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ, καλλιτεχνικού παραγωγού με μακρά πείρα κι επιμέλειες από την Βραζιλία έως τη Σαουδική Αραβία και τέως επιτυχημένου διευθυντή του λονδρέζικου μουσείου Τέιτ Μόντερν επισήμως παρουσιάζεται ως διαζύγιο κοινή συναινέσει, οι αντιδράσεις που είχαν ξεσπάσει μόλις έγινε γνωστός ο διορισμός του, το 2015, και πριν ακόμη αναλάβει τα καθήκοντα του (σε ορισμένες περιπτώσεις ακραίες, καθώς τον Αύγουστο άφησαν κόπρανα έξω από την πόρτα του σπιτιού του) φαίνεται ότι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για την απομάκρυνσή του.

«Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι το σκεπτικό του Κρις Ντέρκον δεν λειτούργησε όπως αναμενόταν και πως το θέατρο Φολκσμπίνε χρειάζεται άμεσα ένα φρέσκο ξεκίνημα», γράφει η επίσημη ανακοίνωση που εκδόθηκε από τον Δήμο του Βερολίνου στον οποίο βρίσκεται ο ιστορικός θεατρικός φορέας οι ρίζες του οποίου φτάνουν στο 1892 και έχει ως στόχο την προώθηση του πειραματικού θεάτρου.

Ο βελγικής καταγωγής Κρις Ντέρκον ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεατρικού οργανισμού ως διάδοχος του επί 25 χρόνια κατόχου της θέσης, Φρανκ Καστορφ, κίνηση που θορύβησε τον καλλιτεχνικό κόσμο της Γερμανίας με αποτέλεσμα τη σύνταξη ανοιχτής επιστολής μέσω της οποίας 180 άνθρωποι του θεάτρου εξέφραζαν τον προβληματισμό και την ανησυχία τους για την συγκεκριμένη επιλογή.

Το περασμένο φθινόπωρο τα πνεύματα οξύνθηκαν περισσότερο όταν καλλιτέχνες και ακτιβιστές έκαναν κατάληψη στο κτίριο του θεάτρου για έξι ημέρες. Μεταξύ των άλλων αιτημάτων τους εξέφραζαν την ανησυχία τους για το ύφος που θα θελήσει να προσδώσει ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής, θεωρώντας πως θα αντιμετωπίσει το θέατρο με όρους επιχείρησης.

Μέχρι να βρεθεί ο διάδοχος του Κρις Ντέρκον το βάρος της διοίκησης πέφτει στον εκτελεστικό διευθυντή του θεατρικού οργανισμού, Κλάους Ντορ.