Πριν από μία δεκαετία, μετά την εμφάνισή του στην Οπερα του Βερολίνου στον ρόλο του Σιμόν Μποκανέγκρα, στο ομώνυμο έργο του Βέρντι, είχε δηλώσει πως η περίσταση ήταν η καταλληλότερη για να βάλει τέλος στην 40χρονη καριέρα του. Ωστόσο, ο Πλάθιντο Ντομίνγκο, στα 80 του πλέον, είναι ακόμα εδώ και την περασμένη Κυριακή έκανε το ντεμπούτο του στον 149ο νέο ρόλο της καριέρας του. Ο ισπανός ερμηνευτής υποδύθηκε τον ρόλο του πατέρα στην όπερα «Λουίζα Μίλερ» του Βέρντι στην Μητροπολιτική Οπερα της Νέας Υόρκης και κέρδισε το χειροκρότημα για την ερμηνεία του ως βαρύτονος. Καθώς η τοποθέτηση στις υψηλές νότες έχει ατονήσει λόγω ηλικίας και το παρουσιαστικό του δεν τον βοηθά σε ρόλους νεαρών εραστών, ο Ντομίνγκο αγκάλιασε το ρεπερτόριο των βαρύτονων, επιλέγοντας να συμμετάσχει σε έργα όπως τα «Ριγολέττος», «Ναμπούκο» και «Τραβιάτα». Οχι βέβαια, χωρίς κόπο. Αν και κάποια στοιχεία της στεντόρειας φωνής του παρέμειναν αναλλοίωτα, στις χαμηλές νότες η ερμηνεία του έμοιαζε να χλωμιάζει και όταν ο ρυθμός της μουσικής επιτάχυνε, πάλευε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Οπως και να έχει, ο Ντομίνγκο γράφει ακόμα κι έτσι ιστορία. Οχι μόνο είναι μέρος του καστ της «Λουίζα Μίλερ» που ανέβηκε για πρώτη φορά ύστερα από μια δεκαετία στην Μητροπολιτική Οπερα της Νέας Υόρκης, αλλά κάνει και στροφή στην καριέρα του. Μια επιλογή που, όπως επισημαίνουν οι «New York Times», θα μπορούσε να παρομοιαστεί με την τύχη του Ρότζερ Φέντερερ που είναι τώρα 36 ετών να κερδίσει το Γουίμπλετον σε μια δεκαετία από σήμερα.