Στο ντοκιμαντέρ «Last Men in Aleppo», υποψήφιο για Οσκαρ, ο Φεράς Φαγιάντ καταγράφει τη δράση των εθελοντών γιατρών και νοσοκόμων στη Συρία, σε έναν πόλεμο όπου ο Βλαντίμιρ Πούτιν είναι ο μεγάλος σύμμαχος του Ασαντ. Τα τελευταία δύο χρόνια η ομάδα ανασύρει επιζώντες, τραυματίες ή και νεκρούς από τα συντρίμμια που προκαλούν οι ρωσικές αεροπορικές επιθέσεις. Γι’ αυτό και σύμφωνα με δημοσίευμα των «New York Times» ο ντοκιμαντερίστας αντιμετωπίζει πλέον την οργή του Πούτιν και των μίντια που ελέγχει. Ο σκηνοθέτης δηλώνει ότι οι απειλές και η δυσφήμηση ξεκίνησαν μετά τη βράβευση της ταινίας στο Φεστιβάλ του Σάντανς. Τα ρωσικά μίντια, μάλιστα, τον κατηγορούν ότι υπηρετεί την προπαγάνδα που χρηματοδοτεί η Δύση για να παρουσιάσει το «Last Men in Aleppo» ως καλυμμένο προωθητικό υλικό της Αλ Κάιντα.

ΟΙ ΑΠΕΙΛΕΣ. Αντίστοιχα και ο σκηνοθέτης Μπράιαν Φόγκελ, του υποψήφιου για Οσκαρ ντοκιμαντέρ «Icarus», τους τελευταίους μήνες προσπαθεί να ξεφύγει από τις ρωσικές απειλές. Αυτό συμβαίνει επειδή η ταινία του αναφέρεται στον πρώην διευθυντή της ρωσικής επιστημονικής ομάδας ερευνών αντιντόπινγκ Γκριγκόρι Ροντσένκοφ και στις αποκαλύψεις του για ένα κρατικό πρόγραμμα νέων αναβολικών που δεν εντοπίζονται στα τεστ των αθλητών.

Ο ρώσος χημικός ακούγεται να λέει στην ταινία ότι οι ρώσοι αθλητές χρησιμοποίησαν αυτές τις ουσίες και συμμετείχαν στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς του Σότσι το 2014. Κατά τη διάρκεια λοιπόν των γυρισμάτων ο σκηνοθέτης άλλαξε τέσσερις φορές τη διεύθυνση των γραφείων παραγωγής του και έλαβε μέτρα για να αποφύγει παρακολούθηση των τηλεφωνικών αριθμών του. Αλλά και ο Ροντσένκοφ χρειάστηκε να αλλάζει διευθύνσεις, αφού δύο από τους στενούς συνεργάτες του βρέθηκαν νεκροί λίγο πριν από τις δικές του αποκαλύψεις.