Ο μεγάλος καλλιτέχνης της Αναγέννησης Μιχαήλ Άγγελος, θεωρούσε ότι ο έρωτας μοιάζει με τον «Ηδύ Θάνατο». Είχε αυτήν την αίσθηση όταν το 1532 ο διάσημος ιταλός γλύπτης, ζωγράφος, αρχιτέκτονας και ποιητής συνάντησε τον νεαρό και εξαιρετικά όμορφο Ρωμαίο ευγενή Τομάσο ντε Καβαλιέρι. Ο νεαρός αριστοκράτης , 34 χρόνια νεότερος του Μικελάντζελο έγινε η μορφή που κυρίευσε το ποιητικό έργο του. Ο Καβαλιέρι ενέπνευσε τον πνευματικό έρωτα και την αφοσίωση του αναγεννησιακού δημιουργού που για χάρη του περιέγραψε στο “La Dolce Morte” τα αισθήματά του για εκείνον: «Σαν κούτσουρο σε δυνατή φωτιά, άφησε με να καώ/ Αν δε σε αγαπώ από τα βάθη της καρδιάς μου ας χάσω τότε την ψυχή μου αν κάτι αισθάνεται για οποιονδήποτε άλλο».

Το ερωτικό ποίημα του Μικελάντζελο ήταν ένα από τα έργα που παρουσιάστηκαν στη μεγάλη έκθεση “Michelangelo: Divine draftsman and designer” (https://www.youtube.com/watch?v=Ycew6PctUzI) που διοργάνωσε το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης. Η εκπληκτική συγκέντρωση των έργων του αναγεννησιακού καλλιτέχνη έδωσαν στην έκθεση του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης το χαρακτήρα μίας από τις πιο δημοφιλείς εκθέσεις στην ιστορία του ΜΕΤ. Η έκθεση που έληξε πρόσφατα, προσέλκυσε 702.516 επισκέπτες κατά τη διάρκεια του τριμήνου και αναδείχτηκε ανάμεσα στις πιο επισκέψιμες εκθέσεις του μουσείου όλων των εποχών.

Ο «Μικελάντζελο, θεϊκός ιχνογράφος και σχεδιαστής» συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό επισκεπτών όπως οι προηγούμενες εκθέσεις «Θησαυροί του Τουταγχαμών» (1978), «Μόνα Λίζα» (1963) και Πικάσο (2010) και κατατάσσεται ως η δέκατη πιο δημοφιλής έκθεση που πραγματοποίησε το MET στα 148 χρόνια της ιστορίας του. Βασισμένη κυρίως στα σχέδια του φωτισμένου δημιουργού της Αναγέννησης Μικελάντζελο θεωρείται επίσης η πιο επισκέψιμη έκθεση σχεδίων που οργανώθηκε ποτέ από το νεοϋορκέζικο Μουσείο.

Χρειάστηκαν οκτώ χρόνια προετοιμασίας ώστε η επιμελήτρια της έκθεσης Κάρμεν Μπάμπαχ και οι συντελεστές του ΜΕΤ να οργανώσουν την παραγωγή της. Και να παρουσιάσουν 133 από τα σχέδια του, 3 από τα μαρμάρινα γλυπτά του, την πρωτόλεια ζωγραφική του και το ξύλινο αρχιτεκτονικό μοντέλο του για ένα ξυλόγλυπτο τέμπλο. Ένα σημαντικό σύνολο συμπληρωματικών έργων από τους καθηγητές, τους συνεργάτες, τους μαθητές και τους καλλιτέχνες που επηρεάστηκαν από αυτόν ή που συνεργάστηκαν μαζί του συμπλήρωσαν το περιεχόμενο της έκθεσης. Η οποία συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη ομάδα πρωτότυπων σχεδίων του Μικελάντζελο που παρουσιάστηκαν για δημόσια προβολή καθώς επιλέχθηκαν από 50 δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.