Η Εβδομάδα Μόδας των ανδρικών συλλογών που ξεκίνησε στο Λονδίνο και συνεχίζεται στο Μιλάνο έχει διαφορετικό χαρακτήρα. Θα είναι η πρώτη φορά που οι άνδρες – μοντέλα παρουσιάζουν ρούχα της επόμενης σεζόν ενώ έχει ξεκινήσει μια έρευνα με θέμα τη σωματική τους υπόληψη. Στην εποχή της καταγγελίας των σεξουαλικών παραπτωμάτων και κατάχρησης εξουσίας οι άνδρες που δουλεύουν ως μοντέλα εξυπηρετώντας τη βιομηχανία της μόδας θεωρούνται θύματα. Οπως δηλαδή και οι γυναίκες. Το νέο δημοσίευμα των «New York Times» αναφέρεται στη σεξουαλική επιθετικότητα δύο πρωταγωνιστών της σύγχρονης εικονογραφίας του λάιφσταϊλ. Ο Αμερικανός Μπρους Γουέμπερ και ο Περουβιανός Μάριο Τεστίνο ήταν το πρωτοσέλιδο θέμα της εφημερίδας εξαιτίας της σκιάς που άπλωσαν οι καταθέσεις ανδρών που είχαν συνεργαστεί μαζί τους ως μοντέλα και βοηθοί.

Για ένα μοντέλο μόδας, η επιτυχία του αφορά την ικανότητα να προκαλέσει την επιθυμία. Αυτή η διεγερτική ικανότητά του στο βλέμμα και στην πόζα είναι που του φέρνουν προσοδοφόρα συμβόλαια με οίκους πολυτελείας.

Από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 που ξεκινούσε η αποθεωτική λατρεία για τα μοντέλα όποιος και όποια ενδιαφερόταν να δοκιμάσει μία ευκαιρία καριέρας σε αυτόν τον χώρο είχε ένα σύστημα κανόνων που έπρεπε να αποδεχτεί αν ήθελε να συνεχίσει.

Οι απαιτήσεις εργασίας δεν σταμάτησαν να περιλαμβάνουν περιπτώσεις γυμνότητας και αποπλάνησης, καθώς η πρόκληση είναι ένας συστατικό αύξησης των πωλήσεων. Σε αυτή τη βιομηχανία, τα όρια μεταξύ της αποδεκτής και της απαράδεκτης συμπεριφοράς προς τα μοντέλα έχουν χαραχθεί σε μια γκρίζα περιοχή. Αυτό το θολό τοπίο έδωσε ευκαιρίες σε όσους είχαν προβάδισμα στην εξουσία για τη σεξουαλική εκμετάλλευση μοντέλων και βοηθών.

Οπως επισημαίνει το δημοσίευμα των «New York Times», «κάποτε στο παρελθόν αυτή η πρακτική εθεωρείτο το τίμημα που πλήρωναν τα μοντέλα για την καριέρα τους. Σήμερα το αποκαλούμε διαφορετικά: κατάχρηση εξουσίας και σεξουαλική παρενόχληση».

Στην ποπ κουλτούρα υπάρχουν δύο τρόποι αντιμετώπισης της δυσφορίας. Ο ένας επιτείνει να παραβλέψεις ό,τι είναι προβληματικό και να προσποιηθείς ότι δεν έχει συμβεί τίποτα. Ο άλλος αντιπροτείνει τον χλευασμό του.

Το δημοσίευμα των «New York Times» για τους σταρ φωτογράφους ακολούθησε η αναμενόμενη αναταραχή και η ακύρωση συνεργασιών με έντυπα μεγάλης κυκλοφορίας και πολυεθνικούς κολοσσούς.

Στο μεταξύ οι καλεσμένοι στις επιδείξεις των οίκων ανδρικής μόδας διατηρούν την αποστασιοποιημένη ευπρέπειά τους και αναφέρονται στην αυστηρά κλασική συλλογή Giorgio Armani των σταυρωτών μπλέιζερ από βελούδο, στα πλεκτά λογότυπα στις μπλούζες Fendi. Μιλάνε για τη νεανική φρεσκάδα του σχεδιαστή από τη Ρωσία Γκόσα Ρουμπτσίσκι –νέα λατρεία στη μόδα των δρόμων –και την πρότασή του να αποδομήσει το ύφος της μιλιτέρ στολής με πάτσγουορκ από ντένιμ και πλεκτά πουλόβερ με συνθήματα «Φίλος Τυχαία Εχθρός».

Ωστόσο η Μιούτσια Πράντα με ύφος Σίβυλλας έκανε το δικό της σχόλιο: «Πολλοί άνθρωποι λένε ότι η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο, όμως δεν το πιστεύω. Ο κόσμος θα σωθεί από την ευφυΐα, την ανθρωπότητα, τη γενναιοδωρία και πιθανόν από την αγάπη. Φυσικά και λίγο αισθητική θα βοηθήσει».