Ο,τι και αν συμβαίνει στην επικαιρότητα, έχει ήδη περάσει από τα φίλτρα της μόδας. Παρόλο που ο προσδιορισμός του φύλου φέρνει ταραχές στα έδρανα του ελληνικού Κοινοβουλίου και στις εκκλησιαστικές κοινότητες, η νεότητα άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τη σεξουαλικότητά της. Εχει ξεπεράσει την εθελοτυφλία της πολιτικής και την υποκρισία της κοινής γνώμης. Σε μια κατεύθυνση ανεξαρτησίας, τα κορίτσια βρίσκουν διαφυγή σε ένα κεφάλαιο που άνοιξε η μόδα και το ενσαρκώνει μια νέα σταρ του Χόλιγουντ, η οποία έγινε και πρωταγωνίστρια στον κόσμο της Chanel. Η Κρίστεν Στιούαρτ είναι το «κορίτσι Αλφα». Ο νέος τύπος θηλυκού που ελεύθερα δηλώνει την αμφισεξουαλικότητά της, περπατά ξυπόλητη στο κόκκινο χαλί ή συνδυάζει τα φορεμένα σνίκερς της με τα λευκά πούπουλα στις εύθραυστες δημιουργίες που ο οίκος Chanel τής παραχωρεί για να εμφανίζεται σε κινηματογραφικές πρεμιέρες ή φεστιβάλ.

Το εύθραυστο της κοριτσίστικης ύπαρξης που μεταμορφώνεται κατά την ενηλικίωσή της σε οντότητα συναισθηματική παρουσιάζει η αμερικανίδα ηθοποιός στο διαφημιστικό φιλμ που συχνά προβάλλουν και τα ελληνικά κανάλια για το νέο άρωμα Gabrielle Chanel. Το τραγούδι «Runnin’» της Μπιγιονσέ συνοδεύουν το βγάλσιμό της από το κουκούλι και το ξέφρενο ξέσπασμά της να τρέξει για να σπάσει έναν γυάλινο τοίχο αναζητώντας το φως μιας άλλης αλήθειας. Ο Ρίγκαν Λιούντγουιτζ σκηνοθετεί παίζοντας με χρυσούς φωτισμούς σε μαύρο πλάνο και αποδίδει έντονα τη σύγχρονη πραγματικότητα. Ενώ για πρώτη φορά ένα άρωμα γυναικείο τολμά να συνδέσει την ευωδιά του, το σχήμα του μπουκαλιού του και το όνομα ενός θρυλικού οίκου μόδας με μια εξαιρετικά μοντέρνα κατεύθυνση. Η θηλυκότητα του Gabrielle Chanel χτίζεται και προβάλλεται πάνω στην αυτοπεποίθηση, την αποφασιστικότητα και την ανεξαρτησία των νέων γυναικών να αφήνουν ανοιχτά τα ενδεχόμενα στην επιλογή των σχέσεών τους. Η αισθητικοποιημένη εικόνα της ελεύθερης γυναίκας που δίνει τόσο η σύγχρονη Κρίστεν Στιούαρτ όσο και η επαναστατική για τις αρχές του περασμένου αιώνα προσωπικότητα της ίδιας της Γκαμπριέλ Σανέλ κόβει τις αιχμηρές γωνίες από το μήνυμα της γυναικείας δύναμης. Δίνει έτσι ώθηση για να περάσει σε μεγαλύτερες ομάδες και η γυναικεία αυτοπεποίθηση να μην είναι συνάρτηση της αψεγάδιαστης κομψότητας, αλλά μιας διαφορετικής βασικής αρχής: να είσαι ο εαυτός σου.

ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΗΜΟΦΙΛΙΑΣ. Το «κορίτσι Αλφα» νέας γενιάς έχει εξελίξει τις ποιότητές του και δεν είναι η παραδοσιακή κοπέλα ως η αξιοπρόσεκτη περιποιημένη φιγούρα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Για λόγους συντομίας θα αποκαλούμε «κορίτσι Αλφα 2.0» εκείνη που σήμερα παίρνει θέση απέναντι στο «αρσενικό Αλφα» και προχωρά αρκετά βήματα μπροστά από την κοινωνική παρατήρηση της συμπεριφοράς των φύλων που παραδοσιακά έδινε προβάδισμα στους άρρενες, τους κοινωνικά δημοφιλείς και με άριστες επαγγελματικές επιδόσεις. Το σημερινό «κορίτσι Αλφα 2.0» εμπλουτίζει τα χαρακτηριστικά τής ενδιαφέρουσας περίπτωσης. Δεν επιδιώκει να συναντήσει τα «αρσενικά Αλφα», δεν λογοδοτεί στον περίγυρο για τη στυλιστική της απάθεια, δεν την απασχολεί η έλλειψη δημοφιλίας. Το «κορίτσι Αλφα» στηρίζεται σε μια εσωτερική διαμάχη με τον εαυτό του. Αυτό το μείγμα αντιφάσεων μεταξύ απόρριψης και αποδοχής της εικόνας της και του χαρακτήρα της από την ίδια τροφοδοτεί την παρέλαση των νέων προτύπων, στα οποία το στυλ της Κρίστεν Στιούαρτ χώρεσε τον πειραματισμό του ντυσίματος και την καθαίρεση των συμβολισμών του φύλου. Κοντά μαλλιά, βαμμένα μάτια, άνετα παπούτσια, εύθραυστα θηλυκά ρούχα, όλα μαζί χωράνε στο ίδο σώμα και συνθέτουν μια μοντέρνα φιγούρα. Για να τη φτάσουμε θα πρέπει να βγάλουμε από πάνω μας παλιές αντιλήψεις-βαρίδια και να τρέξουμε προς το άρωμά της.