«Ο Ντέιβιντ ήταν καταπληκτικός. Είχε ένα χάρισμα και ήταν περισσότερο γητευτής παρά σέξι». Η φράση ανήκει σε μια από τις groupies του Ντέιβιντ Μπόουι και μάλλον συγκαταλέγεται στις «αθώες» στιγμές της νέας βιογραφίας που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην Αγγλία. Αυτή τη φορά λεπτομέρειες για τη ζωή ενός από τους πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες της ποπ κουλτούρας ανασύρει ο Ντίλαν Τζόουνς, αρχισυντάκτης του βρετανικού «GQ». Η βιογραφία τιτλοφορείται «David Bowie: A Life» και όπως κάθε αντίστοιχος τίτλος που σέβεται τον εαυτό του είναι μια καλοβαλμένη κλειδαρότρυπα για τη ζωή του μεγάλου σταρ.

Ο συγγραφέας της είχε προϊδεάσει, μέσα από συνεντεύξεις του, για αυτή τη νέα ακτινογραφία του Μπόουι: σεξ, ναρκωτικά, βίτσια, ακόμη και τελετές νεκροφιλίας δίνουν τον τόνο, όπως και σε παλιότερες που κυκλοφορούν. Το κουβάρι των αναμνήσεων αρχίζει να ξετυλίγεται από τα παιδικά χρόνια του Μπάουι, τα οποία μόνο φωτεινά δεν μπορούν να χαρακτηριστούν, σύμφωνα με τις αναφορές του συγγραφέα. Ο ετεροθαλής αδελφός του, Τέρι, ήταν σχιζοφρενής, δυο θείες του αυτοκτόνησαν και μια τρίτη είχε υποβληθεί σε λοβοτομή, καθώς είχε κριθεί επικίνδυνη για την ίδια και τους γύρω της.

Σ’ αυτή την γκρίζα εποχή χρονολογείται, σύμφωνα πάντα με τον συγγραφέα, και η «χορήγηση» LSD στον μικρό Ντέιβιντ. Και μάλλον τότε άνοιξε η πόρτα του κόσμου της ψυχεδέλειας. Ο Μπόουι από την εποχή της λαμπερής περσόνας του «Ziggy Stardust» ένιωθε την καυτή ανάσα του θανάτου αφού οι ποσότητες κοκαΐνης που κατανάλωνε ήταν τεράστιες. Οι ουσίες για ένα μεγάλο διάστημα τον είχαν ωθήσει στην παράνοια αφού τότε πίστευε ότι τον είχε κυριεύσει ο διάβολος. Ομως το φλερτ με την παράνοια δεν ήταν η μοναδική επίπτωση, αφού η δίχως όρια κατανάλωση κοκαΐνης είχε χειροπιαστά αποτελέσματα: του κατέστρεψε τη μύτη, με αποτέλεσμα να υποβληθεί σε επεμβάσεις ενίσχυσης του χόνδρου.

ΟΡΓΙΑ. Ενα από τα αγαπημένα παιχνίδια του ποπ ειδώλου, από την εποχή που ήταν έφηβος, ήταν να αλλάζει την εικόνα του συνεχώς –σχεδόν κάθε 18 μήνες. Ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Τζόουνς αναζητούσε την ιδανική περσόνα του. Ετσι άρχισε να πειραματίζεται με το μακιγιάζ και να αναδεικνύει μια αμφισεξουαλική περσόνα. Κάπου εδώ αρχίζει η εξάρτησή του από το σεξ, όπως σημειώνει ο βρετανικός «Γκάρντιαν». Επιδιδόταν συχνά σε όργια με τέσσερα ή πέντε άτομα ταυτόχρονα, κάθε μέρα, χωρίς ποτέ να δείχνει κορεσμό. Ο Λεπτός Ασπρος Δούκας απολάμβανε βραδιές με άτομα τα οποία, όπως αναφέρει το βιβλίο, είχαν βίτσια και «ακραίες αποκλίνουσες συμπεριφορές». Και όσο βρισκόταν σε αυτό το σκοτεινό μονοπάτι πέρασε μια νύχτα με την τραγουδίστρια Ντάνα Γκιλέσπο που τότε ήταν 13 ετών. Η ηλικιακή ομάδα των groupies που περνούσαν από το ξενοδοχείο του ήταν έτσι κι αλλιώς από 12 έως 15 ετών. Ανάμεσα στις «baby groupies» ήταν και η Λόρι Μάτιξ, ερωμένη του Τζίμι Πέιτζ των Λεντ Ζέπελιν, που είχε αποκαλύψει παλιότερα στην «Daily Mail» ότι έχασε την παρθενιά της από τον Ντέβιντ Μπόουι στα 15 της.

Οι ιστορίες με σεξ ναρκωτικά και όργια δεν έχουν τέλος. Σε ένα άλλο σημείο του βιβλίου η αφήγηση εστιάζει στο 1972 και αποκαλύπτει σκοτεινά μυστικά από μια παγκόσμια τουρνέ του.Τότε προσκάλεσαν τον Μπόουι σε μια τελετή νεκροφιλίας με αντικείμενο το άψυχο κορμί μιας νέας γυναίκας. Εκείνος όμως αρνήθηκε απαντώντας «γιατί να με ενδιαφέρει να πηδήξω ένα γαμ…..νο πτώμα;». Λίγα χρόνια αργότερα, γράφει ο Τζόουνς, όταν ο Μπόουι ήταν μαζί με τον Τζον Λένον στο Χονγκ Κονγκ δοκίμασαν μυαλά πιθήκου. Και δεν ήταν η μοναδική ακρότητα για τους δυο σταρ.

Τον έσωσε η Ιμάν

Η αναγέννηση ήρθε για τον Μπόουι όταν γνώρισε το σούπερ μόντελ Ιμάν το 1992. Τότε μετακόμισε στη Νέα Υόρκη επιδιώκοντας νέο ξεκίνημα προκειμένου να αφήσει πίσω τις ατελείωτες μεταμορφώσεις και την έκλυτη ζωή που απολάμβανε κατά τις δεκαετίες του 1970 και του 1980. Η εγκατάσταση αυτή στην αμερικανική μητρόπολη, όπου παρεπιμπτόντως η κυκλοφορία της βιογραφίας αναμένεται αύριο, τού έδωσε τη δυνατότητα να βάλει στην άκρη ό,τι σκοτεινό είχε στην προηγούμενη ζωή του. Η νέα του σύντροφος μάλιστα τον βοήθησε να αποτοξινωθεί από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά. Στην ουσία αναγεννήθηκε. Πυροδοτήθηκε ξανά η επιθυμία του για να δημιουργία. Του άρεσε να συνεργάζεται με ευφυείς ανθρώπους και να τους παίρνει υπό την προστασία του. Σε αυτή την ομάδα των εκλεκτών βρίσκεται και η μπασίστρια Γκέιλ Αν Ντόρσεϊ που συμμετείχε στις περιοδείες του. «Οι έξοδοι μαζί του στη Νέα Υόρκη είχαν πολύ ενδιαφέρον» είπε, χαρακτηρίζοντας τον Μπόουι πατρική φιγούρα. Στο τελευταίο του άλμπουμ «Blackstar» με αναφορές στον θάνατο ήταν, όπως λέει η Ντόρσεϊ, «ο τρόπος με τον οποίο μας αποχαιρέτισε!».