Μαχητικό!

«120 χτύποι το λεπτό»: Αρχές της δεκαετίας του ’90. Ενώ το AIDS έχει ήδη κοστίσει αμέτρητες ζωές τα τελευταία δέκα χρόνια, οι ακτιβιστές της Act Up στο Παρίσι πολλαπλασιάζουν τις δράσεις τους με σκοπό να ανατρέψουν τη γενική αδιαφορία. Ο νεοφερμένος στην ομάδα Νατάν θα συγκλονιστεί από τη δυναμικότητα του Σον, ενός από τα ιδρυτικά μέλη της οργάνωσης, που καταναλώνει τις τελευταίες του δυνάμεις στη μάχη ενάντια στο κράτος και τις φαρμακευτικές εταιρείες. Για εμάς που θυμόμαστε όχι μόνο τη σαρωτική επέλαση της ασθένειας, αλλά και τη φοβία που φώλιασε στην καρδιά κάθε μικροαστού η ντοκιμαντεριστική, αιχμηρή ταινία του Ρομπέν Καμπιγιό δεν λειτουργεί μόνο ως μια «ματιά στο παρελθόν» αλλά αντιθέτως επαναφέρει σε μια καίρια συγκυρία το ζήτημα της συλλογικής αυταπάρνησης. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο τελευταίο Φεστιβάλ των Καννών.

Βαθμοί: 6

Σπουδαία σκηνοθεσία

«Παράδεισος»: Η Ολγα, Ρωσίδα μεγαλοαστικής καταγωγής που ζει στη Γαλλία αναλαμβάνει δράση στην Αντίσταση. Συλλαμβάνεται και γνωρίζει τον Ζιλ που δέχεται να ελαφρύνει την τιμωρία της με σεξουαλικά ανταλλάγματα. Θα σταλεί στο Βερολίνο όπου θα συναντηθεί με τον ιδεαλιστή γερμανό αξιωματικός των Ες Ες Χέλμουτ. Σημειώστε πως ο χαρακτήρας της ηρωίδας βασίστηκε στην πραγματική ζωή της πριγκίπισσας Ομπαλένσκαγια, η οποία υπήρξε όντως μέλος της γαλλικής αντίστασης. Δεν γίνεται να μην εκστασιαστείς από το αισθητικό αποτέλεσμα. Σε παλιό ακαδημαϊκό φορμά, και σε ασπρόμαυρο φιλμ, ο Αντρέι Κοντσαλόφσκι αποδεικνύει πως λίγοι σήμερα ξέρουν να κάνουν σινεμά όπως οι Ρώσοι: κάθε γωνία, κάθε πλάνο, κάθε ματιά κουβαλά μέσα της μια ολόκληρη κινηματογραφική ιστορία. Το σενάριο όμως έχει μιλήσει για τα πάντα στο πρώτο μισό. Ετσι, το ενδιαφέρον εξασθενεί και μένει μόνο ένα «κρίμα».

Βαθμοί: 5

Κυρίως ατμόσφαιρα

«Η γυναίκα με τη Μερσεντές»: Κλονισμένη από τον πρόσφατο θάνατο του γιου της η Ντιαν αναρρώνει σε ένα θεραπευτήριο στη λίμνη Λεμάν στην Ελβετία. Αποφασισμένη να βρει τον δολοφόνο του Λουκ, αποδρά και προσλαμβάνει έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ, ο οποίος την πληροφορεί για τον τύπο του αυτοκινήτου που προκάλεσε τον θάνατο του γιου της. Αποφασίζει πως η ιδιοκτήτρια ενός καταστήματος καλλυντικών είναι η υπεύθυνη (δίχως να την ευνοούν όλα τα στοιχεία) και την πλησιάζει προετοιμάζοντας την εκδίκησή της. Ο Φρεντερίκ Μαρμούντ σκηνοθετεί ένα γαλλικό θρίλερ με χιτσκοκικά αρώματα, αλλά είναι αρκετά επιδέξιος ούτως ώστε να παίξει με μια μεγάλη γκάμα κινηματογραφικών επιρροών που φτάνουν μέχρι και το γουέστερν! Είναι το σενάριο εκείνο που τον αφήνει στα μισά του δρόμου. Υπέροχες τόσο η Εμανουάλ Ντεβό και η Ναταλί Μπάι.

Βαθμοί: 5

Προβάλλονται επίσης

Καμία έκπληξη στο «American Assasin», από τον τίτλο και μόνο, όπου εικοσιτριάχρονος που έχασε την κοπέλα του σε μια τρομοκρατική επίθεση προσλαμβάνεται από τη CIA και ξεπαστρεύει μουσουλμάνους τρομοκράτες, (Βαθμοί: 3) ενώ στο πολύ καλύτερο «Πόρτο» έχουμε τρεις ματιές σε μια σχέση. Τη ματιά του Τζέικ, τη ματιά της Ματί, και μια «συλλογική» και των δύο, στην αναπόληση μιας σχέσης που κρύβει μέσα της γνήσιο ρομαντισμό και γλυκόπικρη οδύνη. Με την «έγκριση» του Τζιμ Τζάρμους –τελευταία επίσης εμφάνιση του αδικοχαμένου Αντόν Γιέλτσιν.(Βαθμοί: 5)