Σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσει τη χαμένη τιμή της δημοσιογραφίας, στον βαθμό που μπορεί να συμβάλει σε αυτή την κατεύθυνση, το αμερικανικό δίκτυο CBS λανσάρισε ένα νέο ειδησεογραφικό πρόγραμμα στην ιντερνετική υπηρεσία του CBSN.

Η πρόταση του αμερικανικού δικτύου «CBSN: On assignment» («CBSN: Σε αποστολή») επιχειρεί να δώσει μια φρέσκια ματιά στην τυπολογία των ειδησεογραφικών μαγκαζίνο.

Το πρόγραμμα, σε αντίθεση με το αντίστοιχο του NBC «Sunday Night with Megyn Kelly» υπόσχεται να μην είναι γκλάμορ δημοσιογραφία, για τούτο και δεν θα έχει παρουσιαστή, ούτε συνεντεύξεις από σελέμπριτι, αλλά αφηγηματικά θέματα με τα οποία είναι εξοικειωμένοι οι νέοι ηλικιακά τηλεθεατές του εναλλακτικού δικτύου Vice και της σατιρικής εκπομπής επικαιρότητας «Last Week Tonight» του Τζον Ολιβερ.

Στην πρεμιέρα της η «Αποστολή» του CBSN είχε ρεπορτάζ για τους οικονομικούς μετανάστες οι οποίοι εργάζονται στις παραγωγικές μονάδες της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ένα θέμα για τη στρατολόγηση ανηλίκων από το Ισλαμικό Κράτος ώστε να τους «μεταμορφώσει» σε μαχητές του και ένα θέμα για τις καινοτόμες χρήσεις των ρομπότ στην Ιαπωνία.

Με τη νέα παραγωγή του το CBS θέλει να συστήσει και να επικοινωνήσει τη νέα εξελιγμένη μορφή αφήγησης της επικαιρότητας που εφαρμόζει το δίκτυο, σύμφωνα με τον Μόσε Ουανούνου, υπεύθυνο παραγωγής του προγράμματος.

«Προσπαθούμε να προβάλουμε ιστορίες ανθρώπων χωρίς να τις ωραιοποιούμε, αλλά όπως στην πραγματικότητα συμβαίνουν» υποστηρίζει το στέλεχος του CBS στην «Ουάσιγκτον Ποστ». «Σε μια εποχή κατά την οποία η δημοσιογραφία και τα δελτία ειδήσεων είναι υπό αμφισβήτηση εξαιτίας του τρόπου που προβάλλουν τα γεγονότα, εμείς θέλουμε να έχουμε διαφάνεια στον τρόπο που κάνουμε τα ρεπορτάζ και στον τρόπο με τον οποίο τα αφηγούμαστε» επισήμανε ο Ουανούνου.

Κάποιες φορές η προσοχή του θεατή ενδεχομένως να αποσπάται, όταν για παράδειγμα ένας ρεπόρτερ περιγράφει τη μυρωδιά πτωμαΐνης καθώς περπατά σε δρόμο του Ιράκ ή όταν ένας άλλος δημοσιογράφος έχει στηθεί αξημέρωτα έξω από εργοστάσιο αυτοκινητοβιομηχανίας για να παρακολουθήσει την προσέλευση αλλοδαπών υπαλλήλων στην εργασία τους. Είναι όμως ενδιαφέρουσες ιστορίες που ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα των δελτίων ειδήσεων, που βρίσκουν χώρο για να «αναπνεύσουν».

Η εμπειρία προτάσεων όπως η σειρά εκπομπών «CBS: On assigment» αλλά και των δημοφιλών του Vice ή των εις βάθος ερευνών του Ολιβερ δείχνει ότι οι νέοι ηλικιακά τηλεθεατές αφιερώνουν χρόνο σε ιστορίες που αξίζουν, εξηγεί η διευθύντρια του CBS Digital Νάνσι Λέιν στο ίδιο άρθρο.

Το πρόγραμμα θα μεταδίδεται ταυτόχρονα από τις τηλεσυχνότητες του δικτύου αλλά από την ψηφιακή πλατφόρμα του. Με αυτό τον τρόπο οι δημοσιογράφοι και οι τεχνικές με τις οποίες είναι εξοικειωμένοι οι τηλεθεατές και οι χρήστες του CBSN θα είναι στο προσκήνιο και η θεματολογία του νέου ενημερωτικού μαγκαζίνο δεν θα είναι αναμάσημα ρεπορτάζ που έχουν ήδη παίξει στο δίκτυο. Πρωτογενείς ειδήσεις, με δυο λόγια.

Τα στελέχη του δικτύου ελπίζουν η νέα πρόταση να ικανοποιήσει με διττό τρόπο. «Θα δώσει στους παραδοσιακούς τηλεθεατές μια γεύση της ψηφιακής υπόστασής του και ταυτόχρονα ορισμένοι λάτρεις της ψηφιακής εποχής να αντιληφθούν ότι το CBSN δεν είναι ένα παρωχημένο δίκτυο. Αλλά, αντιθέτως, μέσα από ένα ευρύ φάσμα ενημέρωσης, ιδεών και πλουραλισμού μπορεί να κάνει την πληροφόρηση ακόμα πιο προσιτή για εκείνους».