Κι αν η κόντρα για τους επίμαχους αυτούς κωδικούς έχει κλειδώσει στο συρτάρι της Λυδίας Κονιόρδου τον οργανισμό λειτουργίας του ΤΑΠ και μαζί την προοπτική άμεσης εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το πρόβλημα δεν σταματά εκεί. Επεκτείνεται στα πωλητήρια. Χωρίς οργανισμό που προβλέπει απασχόληση συνολικά 450 εργαζομένων στο ΤΑΠ είναι αδύνατον να προσληφθούν 200 μόνιμοι πωλητές για τα 80 πωλητήρια μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, πολλά εκ των οποίων σήμερα είναι κλειστά ή υπολειτουργούν, παρά το γεγονός ότι η πρώτη παρτίδα με τα 92.000 υφασμάτινα προϊόντα που παρήχθησαν μέσω διαγωνισμού και σχετίζονται με την ταυτότητα του κάθε χώρου είναι ήδη στις αποθήκες του ΤΑΠ. Για πρώτη φορά δε, κυκλοφόρησε και οδηγός για την Ακρόπολη που δεν περιλαμβάνει το παλιό μουσείο. Από το 2015 που απεσύρθη ο παλιός, οι επισκέπτες έβρισκαν οδηγούς διαφόρων εκδοτικών οίκων, αλλά όχι τον επίσημο του ΤΑΠ. «Αυτή τη στιγμή για τα 15 πωλητήρια με τις μεγαλύτερες εισπράξεις έχουμε μόλις επτά μόνιμους υπαλλήλους, όταν απαιτούνται τρεις για να λειτουργήσει σωστά το καθένα», λέει η πρόεδρος του Ταμείου, κι επιχειρεί να λύσει προσωρινά το θέμα με έκτακτο προσωπικό.

Οσο για την άλλη μεγάλη πληγή, τα αναψυκτήρια, ο νέος πλειοδοτικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς ο προηγούμενος κηρύχθηκε άγονος και ο τρέχων καθυστέρησε διότι ενώ βρισκόταν στον αέρα, έπεσαν σοβάδες στο αναψυκτήριο της Δήλου, γεγονός που επέβαλε την απόσυρση και επαναπροκήρυξή του, χωρίς τη Δήλο αυτή τη φορά. Στο μεταξύ, σε μείζονος προσέλευσης χώρους οι επισκέπτες βρίσκουν γρανίτα αντί για νερό και κρασί που δεν επιτρέπεται, όταν βεβαίως δεν συναντούν την πόρτα κλειστή.

Κι αν από την ώς τώρα προβληματική διαχείριση των αναψυκτηρίων και των πωλητηρίων, αλλά κι από την έλλειψη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ένα από τα πιο προσοδοφόρα κρατικά ταμεία χάνει ζεστό χρήμα που μπορεί να υπολογιστεί, ανυπολόγιστη φαίνεται ότι είναι η ζημία που υφίσταται μία από τις σημαντικότερες όψεις της Ελλάδας, εκείνη που αντικρίζουν καθημερινά εκατομμύρια τουρίστες.