Δεν πρόλαβε να επιτεθεί στο «τέρας» που κρύβει στα σπλάγχνα του το πιο διάσημο ίσως λυρικό θέατρο της υφηλίου, η Σκάλα του Μιλάνου, ο νέος της διευθυντής Αλεξάντερ Περέιρα και βρήκε τον δάσκαλό του.

Ο Περέιρα, που είχε καταφερθεί ανοιχτά σε συνεντεύξεις του για την επικείμενη –από 1η Οκτωβρίου –ανάληψη των καθηκόντων του κατά των διαβόητων λοτζιονίστι, των θορυβωδών φαν στους εξώστες της Σκάλας, βρέθηκε υπόλογος απέναντι στο διοικητικό συμβούλιο του ιταλικού θεάτρου, το οποίο τον… έπαυσε πριν καν τον προσλάβει. Για την ακρίβεια του ανακοίνωσε ότι θα παραμείνει στη θέση του μόνο για την πρώτη σεζόν της θητείας του, την σεζόν 2014-2015, και στη συνέχεια θα πάει στο καλό.

Καλλιτεχνικός διευθυντής ενός επίσης θρυλικού θεσμού, του Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ, εν ενεργεία ακόμη, κατηγορήθηκε για «σύγκρουση συμφερόντων», καθώς προτού καν αναλάβει τη θέση του διευθυντή της Σκάλας έσπευσε να αγοράσει τέσσερις μεγάλες παραστάσεις από το Ζάλτσμπουργκ.

Ετσι το διοικητικό συμβούλιο, φανερά ενοχλημένο, αποφάσισε να τηρήσει μόνο τα τυπικά τού πενταετούς συμβολαίου του και να τον κρατήσει –αναγκαστικά –μόνον για μία σεζόν.

Ο πρόεδρος του συμβουλίου μάλιστα, ο Τζουλιάνο Πιζάπια, δήμαρχος του Μιλάνου, έκανε και αιχμηρές δηλώσεις ότι «ο Περέιρα ξεπέρασε τον εαυτό του».

Υστερα από καριέρα δύο δεκαετιών στην Οπερα της Ζυρίχης, ο Περέιρα ανέλαβε το περίφημο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ το 2011, με προοπτική –ύστερα από τον διορισμό του –να αναλάβει τη Σκάλα από τον Οκτώβριο του 2014, αφήνοντας την εκεί θέση του. Από την πλευρά του, δε, δικαιολογήθηκε ότι η αγορά παραστάσεων από άλλους οπερατικούς θεσμούς είναι «κοινή πρακτική για τα ευρωπαϊκά θέατρα».