37 σύλλογοι στην Ελλάδα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/12/2012 10:00 |
37 σύλλογοι στην Ελλάδα
Ο Στέλιος Καζαντζίδης με παχύ μουστάκι την εποχή των πρώτων ηχογραφήσεων. Το έκοψε λίγο μετά τις πρώτες επιτυχίες του, καθ’ υπόδειξη του Μανώλη Χιώτη που το είχε παρομοιάσει με βούρτσα

Εντεκα χρόνια μετά τον θάνατο του Στέλιου Καζαντζίδη, η λατρεία για το πρόσωπό του δεν έχει τέλος. Ο ομογενής Κώστας Θώδης διδάσκει ελληνική γλώσσα στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Σταυρούπολης και ταυτόχρονα έχει την έγνοια της διάδοσης των τραγουδιών του λαϊκού βάρδου στη νεότερη γενιά της ομογένειας στη Ρωσία, έχοντας φτιάξει και ιστοσελίδα για αυτό τον λόγο.
Οι σύλλογοι φίλων Στέλιου Καζαντζίδη έχουν φτάσει επίσημα τους 37 σε όλη την Ελλάδα, ενώ μαζί με μία σειρά καφενείων-λεσχών που όμως δεν έχουν καταστατικό, ξεπερνούν τους πενήντα πέντε. Εδώ προσθέστε και μία σειρά συλλόγων από ομογενείς στο εξωτερικό (Νέα Υόρκη, Αυστραλία). Οι πιο δραστήριοι (αυτός της Εύβοιας ή αυτός της Ελασσόνας που αριθμεί πάνω από 600 μέλη) μάλιστα έχουν ανοίξει τις δραστηριότητές τους γύρω από το όνομα του Καζαντζίδη, έχουν μετεξελιχθεί σε κύτταρα με φιλανθρωπική δράση, εκδηλώσεις σε γηροκομεία, συγκέντρωση τροφίμων και άλλα.

ΕΜΠΟΡΙΟ. Βεβαίως υπάρχει και η άλλη άποψη που θέλει τους συλλόγους, «μαγαζιά» που εκμεταλλεύονται τον λαϊκό τραγουδιστή, τυπώνουν ημερολόγια, μπρελόκ και μπλούζες με το πρόσωπό του. Κανείς βεβαίως δεν μπορεί να αρνηθεί πως η συγκρότηση συλλόγων - που άρχισε όταν ο Καζαντζίδης ήταν ακόμη εν ζωή - εκκινεί από την ανιδιοτέλεια και την αγάπη των θαυμαστών του που έντεκα χρόνια μετά τον θάνατό του ακούν τα τραγούδια του και δίνουν βροντερό «παρών» στο μνήμα του στο νεκροταφείο της Ελευσίνας κατά την επέτειο του θανάτου του (14 Σεπτεμβρίου).
Τα ανοιχτά τρανζιστοράκια πάνω από τον τάφο του, η πρόσφατη προτομή του, το πρώτο φεστιβάλ που διοργανώθηκε στον αγαπημένο του Αγιο Κωνσταντίνο φέτος (τη δική του Γκρέισλαντ, αν τον παρομοιάσουμε με τον Ελβις), ο διαγωνισμός ψαρέματος επίσης εις μνήμην του (θυμίζουμε πως υπήρξε φανατικός ψαράς), νέες εκδόσεις (πρόσφατα συγκεντρώθηκε όλη η αναλυτική δισκογραφία του από τον ερευνητή και εκπαιδευτικό Παναγιώτη Χατζηαντώνογλου) συνθέτουν ένα πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα φαινόμενο.
Στην εποχή της φθίνουσας δισκογραφίας και της υποχώρησης του λαϊκού τραγουδιού, ο Καζαντζίδης επανέρχεται ως πόλος (τραγουδιστικός και κοινωνικός) με την πληθωρική παρουσία του, τους μύθους γύρω από το πρόσωπό του και τα 846 τραγούδια που ηχογράφησε σε πρώτη εκτέλεση, πολλά εκ των οποίων παραμένουν άψαχτα ακόμη και από το πιο φανατικό κοινό του.