Προβολές cult ελληνικών ταινιών. Ο Τέρης Χρυσός µε µπλούζα «It’ only rock ‘n’ roll», αποθεώνεται.

Ο perfomer Tony Sfinos καταφθάνει µε λιµουζίνα και ο Δηµήτρης Πουλικάκος απονέµει πλακέτα στον Νίκο Ζερβό από το τηλέφωνο! Το 9ο Φεστιβάλ Cult Ελληνικού Κινηµατογράφου τα είχε όλα
«Με µια αύρα µελαγχολική, µε ρίζες στο γαλλικό τραγούδι, είναι απόψε κοντά µας ένας άνθρωπος που µε τον δικό του τρόπο πρωταγωνίστησε στο ελαφρό τραγούδι που δενείναι και τόσο ελαφρό. Κυρίεςκαι κύριοι, ο ποπ θρύλος Τέρης Χρυσός»!

Παρασκευή βράδυ. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ CultΕλληνικού Κινηµατογράφου και σκηνοθέτης Νίκος Τριανταφυλλίδης βραβεύει τον καλλιτέχνη θρύλο και τοκοινό παραληρεί. Ο Χρυσός µε κοστούµι και µαύρο µπλουζάκι µε στρας που γράφει «It’ only rock ‘n’ roll» περιµετρικά της γνωστής γλώσσας των Rolling Stones ανεβαίνει στη σκηνή.

∆εν θα αργήσει να ξεσηκώσει το πλήθος των σινεφίλ, των φρικιών – και όχι µόνο – µε τον ύµνο του.«Πάµε µαέστρο», δίνει το παράγγελµα (πλεϊµπάκ βέβαια) και… «Τάκα τάκα»!

Χαµός.Και«Ντιλάιλα» και «Πουλιά µου ταξιδιάρικα». «Εσύ έριξες τη χούντα, Τέρη», φωνάζουν από τη γαλαρία, ενώ πολλοί χορεύουν.

Το 9ο Φεστιβάλδιήρκεσε τέσσερις ηµέρες και τα είχε όλα: βροχή, βραβεύσεις θρύλων της εποχής της βιντεοκασέτας (Πετρόχειλος, Λεζές), βράβευση του cool Λάκη Κοµνηνού και προβολή του τζεϊµσµποντικού φιλµ «Συνωµοσία στη Μεσόγειο» µε guest Γκουσγκούνη, αφιερώµατα, αλλά και ένα θερµό φουαγιέ µε συλλέκτες, απόψεις, αναµνήσεις και µε πέρασµα από Φαίδωνα Γεωργίτση, ΜανούσοΜανουσάκη, Πέτρο Τατσόπουλο, Νίκο Αλευρά και άλλους.

«Cult είναι το παρασύνθηµα, ο κώδικας. Μου γεννήθηκε ηιδέα του φεστιβάλ ως µια ντανταϊστική πράξη και για να ταράξουµε τα λιµνάζοντα ύδατα του καθωσπρεπισµού του νέου ελληνικού κινηµατογράφου. Οποιος βιώσει αυτό που γίνεται εδώ γιαεννέα χρόνια θα εισπράξει ανιδιοτέλεια, αγάπη, αποδοχή του άλλου όπως είναι. Είναι καλό πράγµα ο αυτοσαρκασµός», µου λέει ο Νίκος Τριανταφυλλίδης, ο οποίος συγκινείται όταν θυµάται τον Απόστολο Σουγκλάκο και τα βαριετέ που έστηναν µαζί τα πρώτα χρόνια του φεστιβάλ, που έχει γίνει πια θεσµός.

Ο Φωκίων Μπόγρης είναι σκηνοθέτης και σύµβουλος προγράµµατος του φεστιβάλ. Γνωστός από τα «Βία και κτηνωδία» και «Επιστροφή των καθαρµάτων» (η τελευταία ταινία του Σουγκλάκου), πέρυσι στο φεστιβάλ τράβηξε τα φλας µε την «Κάθαρση».

«Ηταν µια ταινία εκδίκησης, µε µικρό µπάτζετ και χίλιες θυσίες. Από δικές µου αποταµιεύσειςαλλά και από χρήµατα που βρήκα όταν πούλησα τη συλλογή µου από 2.000 βιντεοκασέτες. Προσωπικά µε ενδιέφερε να πάω ένα βήµα πιο πέρα από το ερασιτεχνικό. Η ταινίαδεν παίρνει πολύ στα σοβαρά τον εαυτό της. Βασικά έδειχνε την αγάπη µου για τα b-movies και τον αυτοσαρκασµό µου. Τώρα ετοιµάζω ένα σενάριο µετον ηθοποιό Κώστα Ξυκοµηνό», αναφέρει. Τι είναι όµως cult; τον ρωτάω στο φουαγιέ του Gagarin. «Είναι το εκκεντρικό µε τον µικρό κύκλο φανατικών οπαδών», απαντά και από µέσαακούγεται το «Touch me» της Σαµάνθα Φοξ. Στο τραπεζάκι διατίθενται εκδόσεις και µελέτες για το ελληνικό πορνό, αλλά και η ταινία «Πέφτουν οι σφαίρες σαν το χαλάζι» του Νίκου Αλευρά που προβλήθηκε το 1984 στην ΥΕΝΕ∆ και διακόπηκε στον αέρα!

Μπαίνω στην αίθουσα για τη βράβευση του Μάρκου Λεζέ µετά την προβολή του «Εµµανουέλου». «Ευχαριστώ πολύ βρε παιδιά, αλλά αυτή την ταινία εγώ δεν τη θυµάµαι», λέει ο Λεζές επί σκηνής.

«Αγαπηµένη µου ταινία είναι “Οι κόπανοι”. Ακόµη µε σταµατάεικόσµος στον δρόµο και µουλέει: “Βρώµα η δουλειά”. Μου αρέσει και το“Αυτός αυτή και το βιολί της”, ενώ µια άγνωστη που είχα γράψει εγώτο σενάριο ήταν το “Εραστής χωρίς γυναίκα”. Το σενάριο το είχαδει στον ύπνοµου, είχα πιει κι ένα µπουκάλι ουίσκι».Γελάνε όλοι και ησχολή επιθεώρησης των ’80s αυτοπροσώπως.

«Τώρα δεν κάνουµε ταινίες, δεν έχουµε πέραση. Είµαστε τα σκουπίδια της βιντεοκασέτας, λες και µόνο εµείς κάναµε ταινίες τέτοιου τύπου. ∆εν είµαι στο κύκλωµα, είµαι στο βραχυκύκλωµα», καταλήγει οΜάρκος Λεζές εν µέσω χειροκροτηµάτων.

Οι φανατικοί γεµίζουν το φουαγιέ και ο ∆ηµήτρης Πουλικάκος καταφθάνει µε χακί γιλέκο, στρατιωτικό παντελόνι και δαιµονικό υπογένειο. Εδώ είναι και ο Πέτρος Τατσόπουλος που ετοιµάζει µια έκδοση για το φεστιβάλ και τον cult κόσµο. Ακολουθεί η ταινία «Σουβλίστε τους» του Νίκου Ζερβούπου διακόπτεται από τεχνικό θέµα την ώρα που ένας από τους ήρωες έχει ανέβει στο άγαλµα του Κολοκοτρώνη στη Σταδίου και πυροβολά τον κόσµο!

«∆άκτυλο Πεταλωτή µυρίζει», λέει µε σαρκασµό ο Πουλικάκος και τηλεφωνεί στον Ζερβό για τη βράβευση…

Ο Τέρης Χρυσός αποκάλυψε στο κοινό «του» το µυστικό της νεότητας: «Να τα έχεις καλά µε τον εαυτό σου, όχι κακίες και θα είσαι πάντα νέος»

Λιµουζίνα και στυλ «Μαριχουάνα στοπ»


Ο συλλέκτης Σπύρος Μποζίκης ξεκλείδωσε, στο πλαίσιο του φεστιβάλ, τις έννοιες του cult και των ταινιών: «Από παιδί µε συγκλόνισαν οι κοινωνικές ταινίες µιας εποχής πιο ροµαντικής, όπου ο άνθρωπος που πεθαίνει από ναρκωτικά γίνεται πρωτοσέλιδο. Με τις ταινίες αυτές έχουµε και την πρώτη καταγραφή των φυλών της Αθήνας (χούλιγκαν, καµικάζι). Η δεκαετία του ‘80 αλλάζει την Ελλάδα, είναι καθοριστική. Προσπαθούµε να κρατήσουµε το πνεύµα της εποχής ζωντανό».

Γύρω στις 23.30 η µεγάλη λιµουζίνα παρκάρει έξω από το Gagarin και στην οδό Λιοσίων γίνεται το αδιαχώρητο! Ο Tony Sfinos (Ελληνας «Μπόρατ», µου λέει ο Τριανταφυλλίδης) µε µαύρη περούκα και ντυµένος ’70s είναι η αιτία του χαλασµού. Κορίτσια ντυµένα α λα «Μαριχουάνα στοπ» παραληρούν, το live αρχίζει µε oldies ’60s και ’70s και µια δόση σάτιρας για τα ποπ είδωλα, που µάλλον παίρνουν πολύ στα σοβαρά τον εαυτό τους. ∆εν ξέρουν για τον αυτοσαρκασµό του cult.