Αυτή η φωτογραφία της Ακρόπολης δείχνει μια διαφήμιση. Αναδεικνύει ένα προϊόν. Ο Βράχος έχει επιλεγεί ως σκηνικό για να φωτογραφηθεί το προϊόν. Χωρίς τον περιβάλλοντα Τόπο, κάποιοι ίσως να πρόσεχαν το προϊόν, αλλά για τον έμπορο αυτό δεν αρκεί. Γι΄ αυτό και επιλέγονται οι διαφημιστές: να εφεύρουν τρόπους να προβάλουν το προϊόν σε εκατομμύρια ανθρώπους. Γι΄ αυτό και η διαφήμιση είναι γραμμένη και ελληνικά και αγγλικά. Να ταξιδέψει και να πάει ώς την άκρη της Ευρώπης. Είναι μια ωραία, λαμπερή φωτογραφία. Χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πάνω δείχνει τον ουρανό. Φως αττικό και αχνά σύννεφα. Το κάτω δείχνει τον Τόπο.

Αριστερά στέκουν τα λείψανα του Ηρώδειου. Λίγα πεύκα και κυπαρίσσια δείχνουν πως υπάρχει ζωή. Ακόμη και στον άνυδρο, πελεκημένο Βράχο με το αρχαίο τείχος. Στην κορυφή του Βράχου, ο λεηλατημένος Ναός. Αφωνος. Δεξιά και αριστερά διακρίνονται άνθρωποι να κρατούν σημαίες. Στα πόδια του Ναού, στη ράχη του Βράχου, κρέμεται το προϊόν. Καταλαμβάνει το κέντρο της φωτογραφίας. Κρέμεται ανάμεσα στον ουρανό και τη γη. Οικειοποιείται τη θέση του Ναού. Αποκτά τεράστια εμπορική αξία.

Ο Γιώργης Γιατρομανωλάκης είναι καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών