O Ιρβιν Κέρσνερ, «πατέρας» του πιο ευαίσθητου και ανθρώπινου «Πολέµου των Αστρων» – του «Η Αυτοκρατορία αντεπιτίθεται» – πέθανε το Σάββατο στο Λος Αντζελες, σε ηλικία 87 χρονών, ύστερα από µακρά περίοδο ασθενείας. Ενας από τους πλέον διακεκριµένους «εργάτες» της έβδοµης τέχνης, ο Ιρβιν Κέρσνερ σκηνοθέτησε πλήθος ταινιών, µε γνωστότερη και πιο επιτυχηµένη την «Αυτοκρατορία αντεπιτίθεται», τη δεύτερη _ και κατά πολλούς καλύτερη _ ταινία του «Πολέµου των Αστρων». Αλλά και έναν σούπερ 007, το «Ποτέ µην ξαναπείς ποτέ» µε τον Σον Κόνερι, τον καλύτερο Τζέιµς Μποντ. Αν σ’ αυτές τις δύο ταινίες προσθέσεις και το σούπερ ερωτικό θρίλερ – σουξέ της δεκαετίας του ‘70 – «Τα µάτια της Λόρα Μαρς» µε τη Φέι Ντάναγουεϊ, ο Κέρσνερ µπορεί να γραφτεί στην ιστορία του παγκόσµιου κινηµατογράφου.

Ξεκίνησε την καριέρα του ως φωτογράφος και γρήγορα επεκτάθηκε στη σκηνοθεσία, αρχικά ντοκιµαντέρ και τηλεοπτικών σειρών. Το 1958 σκηνοθέτησε την πρώτη µεγάλου µήκους ταινία του, το «Stakeout on dope street», ένα δράµα µε νεαρούς που µπλέκουν στα ναρκωτικά. Τις επόµενες τρεις δεκαετίες σκηνοθέτησε 14 ακόµη ταινίες. Με πιο γνωστές το «Ενας υπέροχος τρελός» (1966) µε τους Σον Κόνερι, Τζόαν Γούντγουορντ, Τζιν Σίµπεργκ, την κοµεντί «Σέξι σύζυγος, αστεία νοικοκυρά» (1972)

µε την Μπάρµπαρα Στρέιζαντ και το «Ρόµποκοπ 2».

Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσµίου Πολέµου υπηρέτησε ως ιπτάµενος µηχανικός βοµβαρδιστικού Β-24. Μετά τον πόλεµο εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη και προσπάθησε να γίνει ζωγράφος, ενώ σπούδασε παράλληλα Μουσική και Φωτογραφία. Ο Κέρσνερ δεν κόµπαζε ως «δηµιουργός µε προσωπικό όραµα». Προτιµούσε να ειναι «αθόρυβος» επαγγελµατίας. «Αναγνωρίζω την ανάγκη συµβιβασµών.

∆εν υπάρχει το τέλειο πλάνο και η τέλεια ταινία. Ο σκοπός µιας ταινίας δεν είναι να αποτελέσει “µνηµείο” του εαυτού της», είχε δηλώσει.