Τον «µικρό κινηµατογράφο της ουσίας κι όχι των εντυπώσεων», κατά τον διευθυντή του ∆ηµήτρη Εϊπίδη, θα έχει σε πρώτο πλάνο το 51ο Φεστιβάλ Κινηµατογράφου Θεσσαλονίκης, που ετοίµασε µεγάλο αφιέρωµα στη ∆ανέζα Σουσάνε Μπίερ.

«Θέλω να µπαίνω στο πετσί των ηρώων µου», έχει δηλώσει η Σουσάνε Μπίερ και µε ευαισθησία διεισδύει στους χαρακτήρες των ηρώων της, διαρρηγνύει τον σκεπτικισµό του θεατή και χτίζει ένα σινεµά συγκινητικό, που ανατέµνει τιςανθρώπινες σχέσεις. Θα παρουσιαστούν οι σηµαντικότερες στιγµές της φιλµογραφίας της, καθώς και η τελευταία της ταινία µε τίτλο «In a better world» (2010), που αποτελεί και την επίσηµη συµµετοχή της ∆ανίας για το Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Η Σουσάνε Μπίερ θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει την πρόσφατη δηµιουργία της, ενώ θα τιµηθεί από τη διοργάνωση µε τον Χρυσό Αλέξανδρο. Απ’ τις σηµαντικότερες κινηµατογραφικές φωνές της ∆ανίας, η Σουσάνε Μπίερ – γεννήθηκε το 1960 – δηµιουργεί σε έναν κινηµατογράφο αφηγηµατικά άµεσο και διαυγή, που σφύζει από εσωτερική ένταση. Συνδέθηκε στενά µε το ∆όγµα ’95, ακολουθώντας τους κανόνες του. Ωστόσο, στη µετέπειτα πορεία της διαφοροποιήθηκε, πλάθοντας ένα προσωπικό ύφος που ενσωµατώνει επιλεκτικά στους κώδικές του στοιχεία του περίφηµου Μανιφέστου, δηµιουργώντας ένα ιδιαίτερο αισθητικό αποτέλεσµα. Το ρεαλιστικό βλέµµα της φιλτράρει µε διακριτικότητα τους ατελείς χαρακτήρες και τα ηθικά τους διλήµµατα. Τα θέµατά της, που φαινοµενικά ρέπουν προς τον µελοδραµατισµό, αποφεύγουν µε δεξιοτεχνία την υπερβολή και την ευκολία.

Χαρακτηριστικό παράδειγµα αποτελεί το κινηµατογραφικό της ντεµπούτο «Η Φρόυντ µετακοµίζει» (1991), όπως επίσης και η ταινία της «Οικογενειακές υποθέσεις» (1994), στις οποίες η δανέζα σκηνοθέτις επιλέγει ως καµβά τον στενό οικογενειακό πυρήνα και τις εύθραυστες ισορροπίες του, «τοπίο» που θα σηµατοδοτήσει όλο της το έργο.

Θα προβληθούν, επίσης, η κωµωδία της «Ο ένας και µοναδικός» (1999), η γλυκόπικρη κοµεντί «Μια φορά στη ζωή µας» (2000), µε ηρωίδα µια νοικοκυρά που ανακαλύπτει το ταλέντο της στη στιχουργική, οι «Ανοιχτές καρδιές» (2002), ταινία του ∆όγµατος ‘95 µε πρωταγωνιστή τον Μαντς Μίκελσεν, και το «Ουκ επιθυµήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου» (2004), όπου το στοιχείο της µοίρας προδικάζει τους ήρωες. Εξίσου ευπαθές έδαφος επιλέγει και στο «Μετά τον γάµο» (2006), όπου και πάλι µοίρα, σύγκρουση, επανασύνδεση, λύτρωση δηµιουργούν ένα δυναµικό τρίο.