Αλβανός ο Ελληνάρας ο αραχτός!

Του Δημήτρη Δανίκα ,   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/10/2009 07:00 |
 Αλβανός ο Ελληνάρας ο αραχτός!
«Ακαδημία Πλάτωνος»: Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Έλληνας Βig Lebowsky

Πολύ καλά τα νέα τα ελληνικά. Με φρέσκια ματιά και με μια ιστορία αποκαθαρμένη από ξεκατινιάσματα, ουρλιαχτά και σεξιστικές πορδές που προσπαθούν να βάψουν αυγά. Ήρθε επιτέλους η ώρα να πάμε λίγο πιο μπροστά. Τουτέστιν, «Ακαδημία Πλάτωνος» του Φίλιππου Τσίτου. Με μειδιάματα σαρκαστικά και σχόλια ειρωνικά. Διότι, Αλβανός ο Ελληνάρας ο αραχτός!

Oελληνικός κινηματογράφος ποτέ δεν πεθαίνει. Από την τέφρα της μιζέριας και της μούχλας του ξαναγεννιέται και προς τη δόξα πετιέται. Εντάξει. Μη βαράτε ομαδικώς και κυνικώς. Μπορεί να αποδειχθεί πως είμαι υπερβολικός. Εξηγήσιμο. Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Διότι από την απελπισία της καραφαρσοκωμωδίας και την αλλεπάλληλη κινηματογραφική μακακία, έτσι και πέσουμε σε κάτι φρέσκο και διαφορετικό, κάνουμε την τρίχα τριχιά. Πάμε τώρα στο ψητό.

Πρώτο ατού αυτής της δραματικής κομεντί, η πρωτότυπη σύλληψη μιας ιστορίας νεοελληνικής. Που λαμβάνει χώρα σε μια γωνιά της Ακαδημίας Πλάτωνος. Κλασικός και αραχτός τύπος που κολυμπάει στη μιζέρια, τη μούχλα και την εσωτερική του δυστυχία, ακούει ένα πρωινό τη σχεδόν ημιθανή από αλλεπάλληλα εγκεφαλικά μητέρα του (Τιτίκα Σαριγκούλη) να του μιλάει αλβανικά! Και παραλλήλως να αναγνωρίζει σε έναν φτωχό οικοδόμο Αλβανό (Αναστά Κοζντινέ) τον πρωτότοκο γιο της που πριν από πολλά χρόνια τον εγκατέλειψε στην Αλβανία. «Γιε μου» αναφωνεί στ΄ αλβανικά. Ως εκ τούτου ο Ελληνάρας γιος (Αντώνης Καφετζόπουλος) υφίσταται μεγίστη ανατροπή και παρανοϊκή εμπλοκή. Δηλαδή και αυτός ο Ελληνάρας που ολημερίς κι ολονυχτίς χλευάζει και λοιδορεί τους Αλβανούς είναι κι αυτός ένας τέτοιος σιχαμερός; Να σούρνεσαι χάμω από το γελοίο και την κατεδάφιση τη ρατσιστική. Μπράβο στον εγκέφαλο που κατέβασε τέτοια ιδιοφυή ανατροπή. Δεν γνωρίζω ποιος εκ των δύο σεναριογράφων το σκέφτηκε αυτό. Απλώς αναφέρω τα ονόματά τους, Αλέξης Καρδαράς και Φίλιππος Τσίτος (ο σκηνοθέτης φυσικά).

Δεύτερο ατού, η σκηνοθετική γραφή. Όχι ολοκληρωμένη, ούτε εντελώς ομοιογενής. Αλλά από τις ελάχιστες φορές που Έλληνας σκηνοθέτης κρατάει αποστάσεις, διατηρεί χαμηλές τις θερμοκρασίες, παρατηρεί και υπογείως σαρκάζει, ελευθερώνοντας τα γεγονότα να εξελιχθούν και να μιλήσουν από μόνα τους. Έτσι πρόχειρα αναφέρω τον Βασίλη Βαφέα της πρώτης, δικής του, εποχής. Χιούμορ υπόγειο που παραπέμπει σε σκίτσα και γελοιογραφία. Με δάνεια και επιρροές προέλευσης Ζακ Τατί, Μπάστερ Κίτον και Οτάρ Ιοσελιάνι. Ρίσκο. Διότι πάει κόντρα στην καραφαρσάρα την ελληνική. Κόντρα στην επιθεώρηση, κόντρα στον Καραγκιόζη. Κόντρα δηλαδή στα πολλά ντεσιμπέλ, τον θόρυβο και τον πανζουρλισμό. Κόντρα σε κάθε συνήθεια ελληνική. Δηλαδή «λιγότερο φαΐ» χωρίς συκωταριές, παϊδάκια και άλλα κοψίδια. Ουκ εν τω πολλώ το ευ!

Αποτέλεσμα; Μέσα στα ελάχιστα τετραγωνικά μιας κεντρικής αθηναϊκής, γειτονιάς, με εικόνες συμμετρικές, περιγράφεται η νεοελληνική, ανθρώπινη, πε μπτουσία. Στη μέση οι Ελληνάρες οι αραχτοί. Φραπολάτρεις, λαθρεπιβάτες, αφασικοί. Αραχνιασμένοι, και από τη μούχλα στην παροιμιώδη εσωστρέφεια κολλημένοι. Ρατσιστές εκ του προχείρου με μυαλό από κουκούτσια σύκου. Εκ δεξιών μια πολυπληθής ομάδα Κινέζων εργατών. Να δουλεύουν με πειθαρχία σαν ακαταπόνητα μυρμήγκια. Εξ ευωνύμων οι Αλβανοί στην οικοδομή. Οι ξένοι, οι λαθρομετανάστες οι βάρβαροι και μισητοί. Αυτοί που μοχθούν να μας βγάλουν από τον βάλτο και την κατάρα την ελληνική. Ψέματα;

Τρίτο ατού, η ανθρωπογραφία. Το καστ μοιάζει με στέκα. Οι άνθρωποι με μπίλιες μπιλιάρδου. Ο Σταύρος (Αντώνης Καφετζόπουλος) οδηγεί και σπρώχνει τους ομοίους του, τους άλλους τρεις: άπαντες ψιλικατζήδες, μικρομαγαζάτορες, μικροτεμπέληδες, μικροέλληνες. Όταν όμως αποκαλύπτεται πως κι αυτός μπορεί να είναι μισητός Αλβανός, τότε οι τρεις (μπίλιες) σπρώχνουν τον Σταύρο προς την τρύπα της ντροπής. Το ίδιο και με τον αδελφό του τον Αλβανό. Το ίδιο και με την πρώην του (Μαρία Ζορμπά). Το ίδιο και με τη μάνα του. Το Αλτσχάιμερ (της μάνας) μπορεί να είναι ευεργετικό. Απίστευτα πράγματα. Ο σουρεαλισμός είναι μέθοδος που κατεδαφίζει τον ρηχό νατουραλισμό. Η πραγματικότητα πίσω από κάθε φωτογραφημένο περιστατικό. Τέταρτο και αναντικατάστατο ατού, η ερμηνεία του Αντώνη Καφετζόπουλου. Η καλύτερή του by far. Από τα μέσα του προκύπτουν οι ελεγχόμενες γκριμάτσες του. Η ζωντανή επιτομή εσωστρέφειας, μιζέριας, δυστυχίας, μούχλας. Το δράμα ενός γελοίου φραπολάτρη. Από το αδιέξοδό του ο ρατσισμός του. Αιχμάλωτος της κακοδαιμονίας του. Όμηρος της ανοησίας του. Σάντουιτς η ψυχούλα του. Από τη μια η τύφλα του, από την άλλη τα καθημερινά γκρεμίδια του. Με τον φραπέ, την μπάλα και τη ρατσιστική μακακία του πορεύεται προς την ανυπαρξία του. Όχι μόνος. Με τους ομοίους του. Ο ένας ρεπλίκα του άλλου. Αυτή η επιτυχία της ιστορίας. Δεν είμαστε δυο, δεν είμαστε τρεις, είμαστε εκατοντάδες χιλιάδες της τεμπελιάς, της λαμογιάς και της καφενόβιας λογικής. Η αντιστροφή του Μίκη Θεοδωράκη. Μου είναι αδιάφορο αν έγινε επιτούτου ή τους ξέφυγε τυχαία και συγκυριακά. Το αποτέλεσμα μετρά.

Και για να τελειώνω μ΄ αυτή την τρισχαριτωμένη και ενίοτε μελαγχολική προσφορά. Με βαθύτερα επεξεργασμένο σενάριο. Με ολοκληρωμένη σκηνοθεσία. Με περισσότερη λιτότητα και λιγότερη δραματικότητα. Και φυσικά με πιο άνετη παραγωγή, θα μιλάγαμε τώρα για μια σπουδαία, ίσως τη σπουδαιότερη ελληνική κομεντί!

Με δυο λόγια: Τέσσερις αραχτοί μικροέλληνες σκοτώνουν την ώρα τους και κοροϊδεύουν την κατάντια τους χλευάζοντας τους Αλβανούς και τους λαθρομετανάστες τους κακούς. Ώσπου η μάνα ενός εξ αυτών που έχει πάθει εγκεφαλικό αρχίζει να μιλάει φαρσί τα αλβανικά και αναφωνεί προς κάποιον οικοδόμο Αλβανό «γιε μου!». Απ΄ αυτή την κρίση Αλτσχάιμερ αρχίζει το μαρτύριο το ελληνικό. Μπας κι εμείς είμαστε Αλβανοί; Μπας και τους μισούμε επειδή είναι δίδυμοι αδελφοί; Μπας και προβάλλουμε σ΄ αυτούς τον φόβο και τον τρόμο από τη στέρηση, τη φτώχεια και την κακομοιριά της δικής μας φυλής;



«Ακαδημία Πλάτωνος»
Τρισχαριτωμένη δραματική κομεντί Έξυπνη, λιτή και ανατρεπτική Ρεσιτάλ Αντώνη Καφετζόπουλου Μπας κι είμαστε Αλβανοί;
ΒΑΘΜΟΙ=7
(περνάς καλά)

Το μαλλί του Woodstock

Ξεκαρδιστική ως πρόθεση. Απομυθοποιητική του ροκ και του θρυλικού Woodstock ως κατάληξη. Συγκρατημένη και σαρκαστική ως σκηνοθεσία. Μικρομέγαλη ως τελικό αποτέλεσμα. Σπουδαία παρά γουρουνότριχα η τελευταία ταινία του Ανγκ Λι «Έτσι πήραμε το Γούντστοκ» (Τaking Woodstock).

Το timing εξαιρετικό. Μόλις μια εβδομάδα μετά την έξοδο της κοινότοπης και φλύαρης νεκρολογίας από το ελληνικό ντοκιμαντέρ «Οnce in a lifetime», καταφθάνει ο Ανγκ Λι όπου την κατάληψη των χειμερινών ανακτόρων του ροκ απομυθοποιεί. Τι έγινε εκεί; Μην είσαστε χαζοί. Κάτι βαρεμένοι, ανεπάγγελτοι τύποι κατηφόρισαν προς τη γιορτή. Κι ενώ κάπου στο βάθος έπαιζαν ταρατατζούμ, εμείς μέσα σε σκηνές και χωρίς πολλές ντροπές το ρίξαμε στην παρτούζα και τα ναρκωτικά. Να πάνε κάτω τα φαρμάκια τα πουριτανικά!

Πολύ κακό για το τίποτα. Και επειδή το ζήτημα δεν είχε να κάνει με επανάσταση και ριζοσπαστική αλλαγή. Επειδή δηλαδή όλα έγιναν για το money, την δημοσιότητα και την εξουσία, η σκηνοθεσία με υπόγειο ύφος τα πάντα παρατηρεί. Με άξονα ένα ζαλισμένο «κοτόπουλο» από την επαρχία. Όπου εντελώς τυχαία πέφτει πάνω σε κάποιους τύπους από την πρωτεύουσα που ψάχνουν να οργανώσουν υπαίθριο φεστιβάλ. Έτσι τους προτείνει μια μεγάλη έκταση για την γιορτή. Έτσι βγαίνει από την ανυπαρξία και μπαίνει στην εξουσία. Έτσι εισπνέει την πρώτη τζούρα. Έτσι αναγορεύεται σε πρωτοσέλιδο το απελευθερωμένο πουλί του. Έτσι σκοτώνει τη μιζέρια. Κι έτσι τυχαία καταλήγει στα μεγάλα και τα σπουδαία. Ο Ανγκ Λι σπρώχνει το ροκ σε στριπτίζ. Χωρίς φανφάρες, μεγάλα ονόματα και σχεδόν χωρίς μουσική. Πλήρης ανατροπή. Διότι, λέει υπογείως, η μουσική ήταν το πρόσχημα και όχι η ουσία αυτής της νέας εποχής. Γι΄ αυτό την αποδομεί. Γι΄ αυτό η συναυλία είναι το φόντο και όχι η πριμαντόνα της ταινίας. Γι΄ αυτό ο Έλιοτ Τίμπερ (ο ήρωας) ουδεμία σχέση με ροκ, αμφισβήτηση και αναρχία. Γι΄ αυτό ο όγκος της ταινίας είναι τόσο μικρός και του Woodstock τόσο τρανός. Ο Δαβίδ σκοτώνει τον Γολιάθ. Εν τέλει και εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, μικρό το κίνημα, μικρά τα αποτελέσματα, μικρός ο χιπισμός. Παιδιά, όλα αυτά έγιναν για την παρτούζα και τα ναρκωτικά. Άντε γεια! Με δυο λόγια: Το καλοκαίρι του 1969, ένας ζαλισμένος νέος σε μια μικροσκοπική αμερικανική γωνιά βγάζει το ψωμί του εργαζόμενος στο καταρρέον και καταχρεωμένο μοτέλ των γονιών του. Μέσα στην αγωνία του να προσελκύσει πελάτες καταφέρνει χωρίς να το θέλει να γίνει η αιτία διοργάνωσης της μεγαλύτερης γιορτής από συστάσεως ροκ. Μόνο που ο Έλιοτ (αυτό το όνομά του) ουδεμία σχέση με ροκ, αμφισβήτηση και επανάσταση έχει. Απλώς να βρει δουλειά, να επιβεβαιώσει την ύπαρξή του, να ψαρέψει καμιά γκόμενα και να ρουφήξει μια τζούρα ναρκωτικά!



«Έτσι πήραμε το Γούντστοκ»
Διακριτική κομεντί Ποιο ροκ;
Το μαλλί της γριάς
ΒΑΘΜΟΙ=6
(μικρό, αλλά σαρκαστικό)

Καρτούν και επανεκδόσεις

«Τinker Βell and the lost treasure». Παιδικό της Walt Disney. Ουδέν γνωρίζω διότι ουδεμία προβολή έγινε για την ελληνική κριτική. Πάντως η νέα γραμμή είναι πολύ απλή. Περισσότερες ταινίες για μικρά παιδιά. Αυτό το προνομιακό

ΒΑΘΜΟΙ= ΔΕΝ ΞΕΡΩ
(δεν το είδα)
Τarget Group του Χόλιγουντ. Μέχρι να μεγαλώσουν και να τα κατεβάζουν μόνα τους από το Ιnternet.

«Ran» Επίσης κορυφαία, αλλά επική, τοιχογραφία του Ακίρα Κουροσάβα και του 1985. Σε ελεύθερη προσαρμογή του «Βασιλιά Ληρ». Εικόνες που σου κόβουν την αναπνοή. Μόνο προσοχή στην κόπια. Μπορεί να είναι DVD.



ΒΑΘΜΟΙ= ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ
(δεν έγινε δημοσιογραφική προβολή)

Τρομολαγνεία η προφητεία

Όλα πρέπει να αλλάξουν για να μείνουν όλα τα ίδια. Το Χόλιγουντ ανανεώνεται. Με νέα ονόματα. Με Ευρωπαίους σκηνοθέτες. Και με αναπαλαιωμένη συνταγολογία. Παράδειγμα; Ο Έλληνας Ντένης Ηλιάδης με το ριμέικ της ταινίας του Γουές Κρέιβεν «Τελευταίο σπίτι αριστερά». Παράδειγμα; Οι δύο Ισπανοί από τη Βαρκελώνη, αδελφοί Άλεξ και Ντέιβιντ Παστόρ στο αμερικανικό road thriller movie «Πανδημία» (Carriers). Τα είδη του Αmerican Cinema, ιδιαιτέρως τα θρίλερ τρόμου, μπήκαν μαζικά στην Ευρώπη, επηρέασαν, καθόρισαν και τώρα τα παιδιά που επηρεάστηκαν και καθορίστηκαν, τα πιο ταλαντούχα απ΄ αυτά, μεταγράφονται στις ΗΠΑ και ανανεώνουν τα πράγματα με φρέσκια ματιά. Στοιχειώδης διαλεκτική διαδικασία. Η «Πανδημία», λοιπόν, η βάση μιας συνηθισμένης προφητείας. Κάτι- από εξωγήινους μέχρι βλαβερούς, θανατηφόρους ιούς- θα σαρώσει, θα σκοτώσει, θα εξολοθρεύσει και τον Άνθρωπο από τον πλανήτη θα αφανίσει. Ο ιός της γρίπης ας πούμε. Κινδυνολογία, τρομολαγνεία, εσχατολογία. Τα υπόλοιπα είναι ζήτημα χειρισμών.

Οι αδελφοί Παστόρ γνωρίζουν το αντικείμενο απέξω κι ανακατωτά. Σχεδόν σαν να γεννήθηκαν με κάμερα στη μήτρα της μαμάς. Οι πρωταγωνιστές στοιβαγμένοι σε ένα τζιπ διασχίζουν με αγωνία την Αμερική. Έτσι οι δρόμοι άδειοι και από την ψύχρα εντελώς ανατριχιαστικοί. Έτσι από καιρού εις καιρόν πέφτουν σε κάποιο εφιαλτικό περιστατικό με μολυσμένους ζόμπι από τον ιό. Κι έτσι ένας ένας απ΄ αυτούς τους επιζώντες τους κανονικούς μολύνεται κι αυτός από τον ίδιο θανατηφόρο πυρετό. Όπου στο τέλος δύο αδέλφια αντιμέτωποι με ένα δίλημμα τρελό. Όπως συμβαίνει σ΄ έναν εμφύλιο πόλεμο παρανοϊκό. Αν ο ένας εξ αυτών μολυνθεί, τότε ο άλλος τι πρέπει να κάνει για να σωθεί; Να σκοτώσει το αίμα του; Αδελφός να τουφεκίσει αδελφό;

Οι ρυθμοί όχι μόνο εξωτερικοί αλλά κυρίως εσωτερικοί. Το ρολόι του εφιάλτη των εποχούμενων ηρώων είναι και το ρολόι του θεατή. Κοντά σ΄ αυτό και τα φρέσκα, εκφραστικά πρόσωπα των πρωταγωνιστών. Και τέλος, η αντίστιξη ανάμεσα στους άδειους χώρους και τους επερχόμενους εφιάλτες. Κάθε βήμα και μια νάρκη από κάποιο μολυσμένο θύμα. Όλα καλώς καμωμένα. Όμως παρόλα αυτά βαρέθηκα από τα μισά. Ο λόγος γνωστός. Το ίδιο έργο το ΄χω δει τόσες, μα τόσες φορές, που αμάν πια, δεν μπορώ άλλο, πάμε παρακάτω να ξεκολλήσουμε από τα ίδια και τα αυτά. Συνηθισμένα και τρομολαγνικά! Με δυο λόγια: Τέσσερις νέοι στοιβαγμένοι σε τζιπ διασχίζουν μιαν έρημη χώρα, αφανισμένη από θανατηφόρο και ακατανίκητο ιό. Η μόλυνση στο αίμα και τον αέρα. Έξω ο θάνατος. Μέσα η αγωνία. Μπας και αυτοί είναι μολυσμένοι και υποψήφιοι νεκροί;



«Πανδημία»
Θρίλερ δρόμου και τρόμου Προφητεία για εσχατολογία Καλοφτιαγμένο πλην συνηθισμένο
ΒΑΘΜΟΙ=5
(σας βαρέθηκα εντελώς)

Από Ουρουγουάη και Ολλανδία

Δύο ακόμα ταινίες. Συνολικά οκτώ γι΄ αυτή την εβδομάδα. Και να σκεφτεί κανείς πως η μοναδική ταινία από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα που έκανε επιτυχία είναι οι «Ραγισμένες αγκαλιές» του Πέδρο Αλμοδόβαρ.

«Χάλια μέρα για ψάρεμα» (Βad Day to go fishing). Από την Ουρουγουάη και τον Άλβαρο Μπρέχνερ γεννημένο στο Μοντεβιδέο πριν από τριάντα τρία χρόνια. Μπράβο του. Ό,τι πρέπει για συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Μπορεί να έπαιρνε και βραβείο. Όπου απατεώνας της κομπίνας που περιφέρει ως αξιοθέατο έναν καταρρέοντα Γερμανό γίγαντα της πάλης, καταλήγει σε μια επαρχιακή πόλη με στόχο να βγάλει μερικά φραγκοδίφραγκα με στοίχημα ποιος θα τολμήσει και στο ρινγκ να αμφισβητήσει την δύναμη αυτού του Γολιάθ. Το πρώτο μέρος χαμένο στη μετάφραση. Το δεύτερο με δύναμη από την Κηφισιά. Εξαιρετικός ο πρωταγωνιστής Γκάρι Πικέρ. Φοβερή φάτσα. Δυνατή η ιδέα, ακατέργαστη η ανάπτυξη. Πού καιρός για καλές προθέσεις
ΒΑΘΜΟΙ=5
(μικρομέγαλη)
και μέτριες επιτεύξεις. «Μίνους» του Ολλανδού Βίνσεντ Μπαλ. Μια κοπέλα που κάποτε ήταν γάτα πέφτει πάνω σε απελπισμένο δημοσιογράφο. Για να εξασφαλίσει εκείνος παροχή πληροφοριών από ένα εξαιρετικό δίκτυο γατών, πρέπει να δώσει στέγη και τροφή στα τετράποδα κατοικίδια. Χαριτωμένο και ενίοτε διασκεδαστικό. Πλην όμως με χιούμορ... ολλανδικό!

ΒΑΘΜΟΙ=5
(πάμε παρακάτω)

49
Ph.J
18/10/2009 18:44
mixalis
ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΟΥ ΜΗΝΥΜΑ. ΟΥΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ. ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΣΥΝΝΕΝΟΗΘΗΚΑΜΕ ΤΕΛΙΚΑ.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ ΟΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΠΙΤΙΘΕΜΕΝΟΣ ΣΕ ΜΕΝΑ, ΤΕΛΙΚΑ ΦΕΡΕΣΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΣΟΜΕΝΟΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ (ΒΛΕΠΕ ΜΗΝ. ΤΟΥ Μ.Ν ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΚΑΤΩ) ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΑΣΠΑΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΜΑΣ ΤΕΛΙΚΑ) ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ.
ΔΙΟΤΙ ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΘΕΣΕΙΣ, ΤΕΛΕΙΩΣ ΜΑ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΣΥΜΒΑΤΕΣ...
ΝΑΣΑΙ ΚΑΛΑ
mixalis
18/10/2009 17:33
Ρε φίλε τελικά νομίζω οτι διαφωνούμε συμφωνώντας. Κι εγώ παραδέχομαι οτι δεν είμαστε κατευθείαν απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων κι εσύ παραδέχεσαι οτι δεν είναι δυνατόν τώρα να λέμε οτι Αρβανίτες, Βλάχοι κτλ είναι κάτι διαφορετικό από τους λοιπούς Έλληνες. Δεν είναι δυνατόν να κατακερματίσουμε στα καλά καθούμενα όλα τα εθνικά κράτη στα εξ ων συνετέθησαν. Εξάλλου και οι Αρχαίοι Έλληνες αποτελούνταν από Αχαιούς, Δωριείς, Ίωνες, Αιολείς, Μακεδόνες κτλ και κατατρόγωνταν μεταξύ τους. Εν όψει Περσικού κινδύνου όμως συνειδητοποίησαν οτι αποτελούν το ίδιο έθνος. Ούτε είναι δυνατόν στα καλά καθούμενα να πας να πεις στο Σουφλιά οτι επειδή είναι Σαρακατσάνος δεν είναι Έλληνας. Θα χάσει και τη λίγη ακοή που του έχει μείνει...
Ph. j
18/10/2009 12:30
mixalis.
ΦΙΛΕ ΑΝΤΙΠΑΡΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΤΙΣ ΥΒΡΕΙΣ ΣΟΥ ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ ΤΑ ΕΧΕΙΣ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΛΙΓΟ. ΚΑΙ ΕΞΗΓΟΥΜΑΙ
1. ΙΤΑΛΟΙ ΚΑΙ ΙΣΠΑΝΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ, ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ (ΚΑΙ ΕΛΒΕΤΟΙ ΚΑΙ ΜΕΞΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΣΟΥ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΕΓΩ) ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΦΥΛΕΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ, ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ (ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΒΑΣΚΟΥΣ, ΚΑΤΑΛΑΝΟΥΣ, ΛΟΜΒΑΡΔΟΥΣ ΚΛΠ ΚΛΠ) ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ (ΕΛΒΕΤΟΙ, ΙΤΑΛΟΙ, ΙΣΠΑΝΟΙ, ΚΛΠ). ΣΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΟΜΩΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΗ ΦΥΛΕΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ. ΓΙ'' ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΟΝΟΜΑΣΑΝ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ "ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ" ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ, ΓΙ'' ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΟΝΟΜΑΣΑΝ ΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΙΒΗΡΙΑ, ΓΙ'' ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΟΝΟΜΑΣΑΝ ΤΟ ΜΕΞΙΚΟ ΑΖΤΕΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΞΙΚΑΝΟΥΣ ΑΖΤΕΚΟΥΣ. ΤΟ ΚΑΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΕ ΜΑΣ, ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΞ'' ΑΙΜΑΤΟΣ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ. ΑΠΟΨΗ ΓΕΛΟΙΑ ΚΑΙ ΒΛΑΚΩΔΗΣ, ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΑΥΤΟ? ΣΟΥ ΕΙΠΑ ΕΓΩ ΠΟΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ? ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΑΝΤΛΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΤΙ "ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑΝ ΜΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ" ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΓΙ'' ΑΥΤΟ. ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΜΗ ΠΡΟΔΩΣΩ ΤΗΝ ΡΙΖΑ ΠΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΕΜΑΘΑ ΝΑ ΜΕ ΣΥΝΔΕΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.
ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΟΤΙ ΤΑ ΝΕΑ (ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟΥΡΚΙΑ, ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ)ΕΘΝΗ, ΕΧΟΥΝ ΒΑΣΙΣΤΕΙ ΣΕ ΦΥΛΕΤΙΚΑ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑΣ? ΑΝ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΕΞ'' ΑΙΜΑΤΟΣ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ, ΘΑ ΕΙΧΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΓΝΩΡΙΖΑ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ. ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ, ΑΥΤΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ ΤΑ ΛΕΝΕ.
ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ. ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΑ ΔΕΧΤΩ ΣΑΝ ΣΥΝ-ΕΛΛΗΝΑ ΤΟΝ ΑΓΓΛΟ, ΓΕΡΜΑΝΟ, ΑΛΒΑΝΟ, ΤΟΥΡΚΟ, ΒΟΥΛΓΑΡΟ ΚΛΠ ΚΛΠ ΠΟΥ ΜΕΤΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΟΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΙΟΡΙΣΤΕΙ ΕΛΛΗΝΑΣ. ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΑΣ Ο ΚΑΘΕ ΠΑΝΤΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟΣ ΧΟΥΛΙΓΚΑΝΟΣ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Ι ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΑΣ ΦΙΛΕ, ΛΥΠΑΜΑΙ, ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΞΑΝΤΛΗΘΕΙ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΤΥΦΛΩΜΕΝΟΥΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΜΑΣΟΥΝ ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΑ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ
mixalis
17/10/2009 23:32
Ρε φίλε κατάλαβα που το πας. Οτι έχει εξαφανιστεί η Ελληνική φυλή. Αυτά έλεγε κι ο Φαλμεράγερ και δεν περάσανε. Εσύ ποιος είσαι ο εγγονός του? Η ξένος πράκτορας είσαι ή για το τρελάδικο. Πάντως με έπεισες συμφωνώ μαζί σου. Στους τρελούς δεν πάνε κόντρα. Κάθομαι 2 μέρες και μιλάω με κάποιον που πιστεύει οτι ο Μεγαλέξανδρος είναι Σκοπιανός, ο Κολοκοτρώνης Αλβανός, ο Καποδίστριας Ιταλός, ο Παύλος Μελάς Βούλγαρος, ο Ωνάσης Τούρκος, ο Αβέρωφ Ρουμάνος και ο Βενιζέλος Λίβυος. ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ ΠΟΡΩΜΕΝΕ...
mixalis
17/10/2009 18:53
Αντιπαρέρχομαι τον χαρακτηρισμό που μου κάνεις που καθόλου δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα βρε ανίδεε προβοκάτορα και περνάω στην ουσία. Μου φαίνεται ότι δεν ξέρεις να διαβάζεις. Εγώ δεν είπα το παράδειγμα με τους Ιταλούς? Θες να πω κι άλλα? Οι Ισπανοί δεν αποτελούνται από Καστιλιανούς, Αραγωνέζους, Καταλανούς, Βάσκους? Οι Άγγλοι από Σάξωνες, Κέλτες, Νορμανδούς? Είναι όμως κατά συνείδηση ΕΝΑΣ λαός. Οι Ελληνόφωνοι της Κάτω Ιταλίας ανήκουν στο ΙΤΑΛΙΚΟ έθνος. Οι μικρασιάτες μεγιστάνες Ωνάσης και Αθανασιάδης-Μποδοσάκης δεν έκαναν τις δωρεές τους στην Τουρκία, οπότε ανήκουν στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ έθνος. Φυλές δεν υπάρχουν πια. Σου είπα οτι έχουν αφομοιωθεί εδώ και 1000 χρόνια και γλώσσα τους είναι η Ελληνική. Αν συνεχίζεις και δεν καταλαβαίνεις τότε κάνεις ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ. Εγώ πάντως έχω πειστεί οτι είσαι πράκτορας ξένων δυνάμεων.
Ph. j
17/10/2009 17:33
Μ.Ν
ΤΩΡΑ ΤΑ ΠΙΑΣΑΜΕ...
ΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΑΖΙ ΣΟΥ...
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΑ ΣΟΥ ΠΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΦΥΛΕΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ .... ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕ ΕΥΘΕΙΑ ΓΡΑΜΜΗ.
ΓΙ Α ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙ 1948 ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ...
ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΞΕΒΡΑΚΩΘΟΥΝ ΣΑΝ ΚΑΙ ΣΕΝΑ....
M.N
17/10/2009 16:55
Εμείς δεν είπαμε ποτέ ότι ΦΥΛΕΤΙΚΑ καταγόμαστε απευθείας από τους Αρχαίους Ελληνες. ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ φυλετικά από που κατάγομαι. ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΩΣ ΝΟΙΩΘΩ. ΚΑΙ ΝΙΩΘΩ Ε Λ Λ Η Ν Α Σ (ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ αν θέλετε) ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΒΑΘΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΒΟΥΛΩΣΤΕ ΤΟ όλοι εσείς οι ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ αριστεροί. Το 1948 σας ΚΑΤΑΤΡΟΠΩΣΑΜΕ. Αν χρειαστεί θα το ξανακάνουμε προκειμένου να παραμείνει ο τόπος αυτός ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ!
Ph. j
17/10/2009 14:46
mixali και λοιπα φασισταριά, τα περί ημιμάθειας κλπ σας τα επιστρέφω επαυξάνοντας. Το πρόβλημα είναι δικό σας διότι συγχέετε τους όρους ΕΘΝΟΣ και ΦΥΛΗ. Αλλά δεν φταίτε εσείς. Φταίνε αυτοί που σας έπεισαν ότι το σημερινό Ελληνικό Εθνος προέρχεται φυλετικά (το λέω για χιλιοστή τρίτη φορά και πάλι μπας και προβληματιστείτε κάπως) από τον Μεγαλέξανδρο και τον Θεμιστοκλή.
Η πλάκα είναι ότι και οι περισσότεροι από σας φίλοι Ελληναράδες το ίδιο λέτε εμμέσως... Στο βάθος όμως αρνείστε να παραδεχτείτε ότι οι συνθήκες που συντελούν στο να σχηματιστεί ένα Εθνος, οι συθήκες που συνετέλεσαν εν προκειμένω να γίνει ο αλβανόφωνος Αρβανίτης, ο Τουρκοφωνος Καραμανλής Καπαδόκης, ο Ρουμανόφωνος Βλάχος, ο σλαβόφωνος Μακεδόνας κλπ κλπ (Νεο)Ελληνας, συνθήκες που δυστυχώς δεν είναι δυνατόν φυσικά να παρατεθούν εδώ, δεν έχουν να κάνουν με τις φυλετικές καταβολές του.
Λυπάμαι, μου είναι αδύνατο να το πώ πιο απλά. Οσοι θέλετε να προβληματιστείτε καλώς, οι υπόλοιποι αμιγείς Ελληνες Αρειοι, πηγαίνετε να κάνετε παρέα με τους απανταχού νεοΝαζί. Και αυτοί εκεί, στην φυλετική αγνότητα βασίζουν την θεωρία τους....
mixalis
17/10/2009 13:48
Ph j:
Και κάτι τελευταίο φίλτατε γιατί βλέπω οτι δεν απαντάς άρα μάλλον έχεις ενδόμυχα παραδεχτεί την πλάνη σου και τα ασύστολα ψεύδη σου. Το οτι οι γιαγιάδες και οι μάνες κάποιων Αρβανιτών και Μικρασιατών ΕΛΛΗΝΩΝ χρησιμοποιούσαν στο καθημερινό τους λεξιλόγιο κάποιες Αλβανικές ή Τούρκικες λέξεις αντίστοιχα δεν σημαίνει οτι η μητρική τους γλώσσα ήταν αυτή ούτε οτι ήταν Αλβανοί ή Τούρκοι κατά συνείδηση. Μάλλον ήταν πολύ πιο Έλληνες από σένα...
Ph. J
17/10/2009 13:06
ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ
Αλβανόφωνοι Αρβανίτες, Ρουμανόφωνοι Βλάχοι, τουρκόφωνοι Καραμανλήδες Καπαδόκες, Σλαβόφωνοι Μακεδόνες, ολοι είμαστε Ελληνες. Νέο-Ελληνες. Δεν είπα ποτέ το αντίθετο και μη βάζετε στο στόμα μου πράγματα που ούτε είπα ποτέ ούτε πιστεύω. Αυτό που πρέπει όμως κάποτε όλοι να καταλάβουν είναι πως η ελληνικότητα που θέλουμε να πρεσβεύουμε, δεν έχει να κάνει σε τίποτα με τη φυλετική (το ξαναλέω, ΦΥΛΕΤΙΚΗ) καταγωγή του καθενός από μας. Και οι Πομάκοι της Θράκης, και οι Τουρκοκρητικοί, και αρκετοί Κούρδοι αυτοπροσδιορίζονται ως Τούρκοι (Νεότουρκοι), και είναι και καμαρώνουν γι'' αυτό χωρίς να έχουν τίποτα κοινό φυλετικά με τις φυλές των μετέπειτα Σελτζούκων και Οθωμανών που ξεκίνησαν από τις Στέππες της κ. Ασίας. Και το ό,τι αρκετοί
Γερμανοί έχουν Φράγκικη και Σλάβικη Καταγωγή καθόλου δεν τους κάνει λιγότερο Γερμανούς. Αλλο Εθνος, άλλο Φυλή, πόσες φορές πρέπει να τό ακόυσετε για να το εμπεδώσετε?Αυτό είναι που πρέπει να βάλετε στο μυαλό σας, άσχετα αν δυσκολεύεστε. Αν λοιπόν νομίζετε ότι είστε Νεοέλληνες επειδή ο προ-προπάππους σας ήταν ο γιός του Μεγαλέξανδρου, του Λεωνίδα και του Θεμιστοκλή, ειστε βαθειάααααα νυχτωμένοι. Ετσι απλά...
Τανια
17/10/2009 00:24
Δειχνει η ταινια Αλβανους να μεταφερουν λαθρομεταναστες και ναρκωτικα - Εγχρωμες να εκδιδονται και ανηλικες μπροστα στο δημαρχειο της πρωτευουσας - Κινεζους να μεταφερουν τα εμπορευματα τους μετα τα μεσανυκτα γιατι τα εχουν εισαγει παρανομα - Λαθρομεταναστες να ξεριζωνουν τα χρυσα δοντια μιας ηλικιωμενης...αλλοι να βιαζουν μια αλλη..και μερικοι να σκοτωνουν και για 10 ευρω - μηπως Αλβανους με θρασσος να σου λενε οτι η Αλβανια εχει ηδη κατακτησει την Ελλαδα χωρις πολεμο....!
Σαφως υπαρχουν και σκληρα εργαζομενοι νομιμοι μεταναστες αλλα σας εδωσα μια εικονα πως ειναι να βλεπεις τα πραγματα μονοπλευρα οπως η προπαγανδιστικη αυτη ταινια....καμμια τετοια ταινια δεν μπορει να αλλαξει την Ελληνικη πραγματικοτητα της ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ - ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ - ΠΟΡΝΕΙΑΣ που κατα πλειοψηφια μερος της ειναι οι ξενοι...!!!
Σαφως και δεν θα την δω...!!!!
mixalis
16/10/2009 23:36
Σου εξήγησα οτι οι Αρβανίτες όπως και οι Βλάχοι και οι Σλάβοι έχουν αφομοιωθεί εδώ και 700 χρόνια. Αν μπορείς να με αντικρούσεις με ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ έχει καλώς. Αν δεν μπορείς τότε μη μιλάς για θέματα που δεν κατέχεις γιατί θα υποθέσω για σένα πράγματα που δεν μπορώ να πω γιατί θα τα κόψει η λογοκρισία.
Δημητρης Μ
16/10/2009 21:57
Ζητω ζητω ζητω Ζητω οι θεωριες των καθαρων φυλων.ζητω ζητω. ζητω οι θεωριες των απανταχου καταπιεσμενων και της αντιθεσης καθαρος-ακαθαρτος.ζητω ζητω ζητω Πανε μελετησε λιγο ανθρωπολογια να σου φυγει η μαγκια που λεμε. Εκει να δεις αν υπαρχει καθαρο εθνος στον πλανητη. Ρε θα μπει κανας σοβαρος επιστημονας εδω και θα πεθανει απ τα γελια με τοσους Ελληναραδες και Τσαμηδες απευθειας απογονους του εκαστωτε ιστορικου προσωπου που κυκλοφορουν. Το αν οι νεοελληνες ειναι απογονοι του Περικλη ή του Μεγαλεκου δεν μπορουμε να το εξακριβωσουμε τοσο ευκολα. Ομως μπορουμε να ειμαστε σιγουροι πως οι Αλβανοι δεν ειναι απογονοι αετων,οπως διακειτονται με το ονομα τους (Shquiptare)
mixalis
16/10/2009 18:46
Επίσης Ph. j. για πες μου οι Αρβανίτες ναύαρχοι του ''21 Μιαούλης, Τομπάζης κτλ για ποιά χώρα αγωνίστηκαν για την Αλβανία? Οι Βλάχοι ευεργέτες Αβέρωφ, Ζάπας ποιά χώρα ευεργέτησαν την Ρουμανία? Οι Μικρασιάτες γιατί σφάχτηκαν στο Συνωστισμό? Αν ήταν Τούρκοι δε θα τη γλιτώνανε? Αν είναι έτσι ας δώσουμε τα νησιά του Αργοσαρωνικού στους Αλβανούς, τα νησιά του Αιγαίου και την Κύπρο στους Τούρκους, τα Επτάνησα στους Ιταλούς και την Κρήτη στον Καντάφι!!!
Ph. j
16/10/2009 17:42
ΤΙ ΘΕΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΡΕ ΕΛΛΗΝΑΡΑ? ΟΤΙ ΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΙΜΑ? ΕΤΣΙ ΚΡΙΝΕΙΣ ΕΣΥ ΤΗΝ ΕΘΝΟΤΗΤΑ? ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΠΟΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΑΛΛΑ ΑΛΛΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ. ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙΣ, ΚΑΙ ΓΩ ΘΑ ΗΘΕΛΑ , ΑΛΛΑ ΜΑΘΕ ΟΤΙ ΝΑΙ ΜΕΝ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 1920 ΑΠΕΚΤΗΣΑΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ Η ΦΥΛΕΤΙΚΗ (ΤΟ ΞΑΝΑΛΕΩ Φ Υ Λ Ε Τ Ι Κ Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗ ΑΠΟ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ. ΤΙ ΓΛΩΣΣΑ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΟΙ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ, Ο ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ, Ο ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ? ΕΛΛΗΝΙΚΑ? ΑΛΛΟ ΕΘΝΟΣ ΑΛΛΟ ΦΥΛΗ... ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΝΑ ΣΟΥ ΑΝΑΛΥΩ ΑΠΟ ΔΩ, ΒΑΡΙΕΜΑΙ,,,
Αλεξ Μ(εταν)αστολαγνος
16/10/2009 17:36
Το εχετε ξεφτιλισει εκει στα ΝΕΑ που αφηνετε ολα τα φασιστοειδη να γραφουν το μακρυ και το κοντο τους.
Ελεος πια. Δεν υπαρχει καμμια αρχη στην εφημεριδα σας να επιβαλλει την ταξη.

swtos
16/10/2009 17:20
"στο κάθε ΠΙΘΗΚΟΕΙΔΕΣ που εισβάλει μέσα στην χώρα μας" egrapse o politismenos filos kai oxi mono aytos. eseis sta nea koimaste;;; einai dynaton na dhmosieyte tetoia ratsistika sxolia misous; pou vriskomaste; den yparxei kapoios ypeythinos; mporei o kathenas na grafei oti katevazei to arrwstimeno tou myalo; mou aresei pou bgainei kai minima otan pas na steileis sxolio oti o synatktis tha eleksei prwta ayta pou egrapses kai meta tha ginei dimisieysi. diladi ti sto kalo elegxei?
mixalis
16/10/2009 17:05
Ph j :
Εξάλλου βρε ανίδεε προβοκάτορα, πώς ξεχωρίζουν οι Βορειοηπειρώτες από τους Αλβανούς αφού όλοι οι Έλληνες είναι Αλβανοί όπως υποστηρίζεις? Ήθελα να ξέρω ποιος σας πληρώνει να λέτε αυτά τα πράγματα...
mixalis
16/10/2009 16:38
Ph. j.
Αυτά τα κουφά περί Αρβανιτών τα έχω ακούσει πολλές φορές. Το 13ο αιώνα είχαν κατεβεί στον ελληνικό χώρο κάποιες Αλβανόφωνες φυλές που και εξαιρετικά ολιγάριθμες ήταν και εθνική συνείδηση δεν είχαν. Τα φύλα αυτά αμέσως αφομοιώθηκαν και γλωσσικά και πολιτιστικά από το γηγενή ελληνικό πληθυσμό σε βαθμό τέτοιο που να μην ξεχωρίζουν καθόλου από αυτόν. Το ίδιο είχε γίνει και παλιότερα με κάποια Σλαβικά φύλα. Εξάλλου ποιό κράτος στον κόσμο είναι εθνικά αμιγές? Μήπως π.χ. οι Ιταλοί είναι κατευθείαν απόγονοι των Ρωμαίων? Όχι βέβαια έχουν υποστεί πολλές προσμίξεις από Οστρογότθους, Λομβαρδούς κτλ. Τι σημαίνει αυτό, όλοι Ιταλοί δεν είναι? Αμα αρχίσουμε το τροπάρι οι Αρβανίτες είναι Αλβανοί, οι Βλάχοι Ρουμάνοι, οι Μακεδόνες Βούλγαροι, οι Μικρασιάτες Τούρκοι κ.ο.κ. τότε δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑΣ Έλληνας. Αν είναι δυνατόν!!! Εξάλλου και η γιαγιά μου έλεγε οτι κρατάει από Αρβανίτικο σοΪ. Τι θα πει αυτό οτι εγώ είμαι...Αλβανός?????!!!!! Όπως φαίνεται κι από άλλα σχόλιά μου αισθάνομαι 1000% Έλληνας και 0% Αλβανός.
Ο ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΣ
16/10/2009 16:33
Ο ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΚΙ Ο ΑΛΒΑΝΟΣ. ΤΟ ΔΕΞΙ, ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΚΙ ΕΣΥ ΜΟΥ ΛΕΣ ΠΩΣ ΕΙΝ'' ΣΑΚΟΥΛΙΑ ΑΠΟ ΧΡΥΣΟ!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΟΓΚΑΤΟΣ
16/10/2009 15:40
@ Ph. j

ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ, ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΜΑΘΗΣ ΚΑΙ ΑΝΙΣΤΟΡΙΤΟΣ! ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΑΛΒΑΝΟΣ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ....ΟΜΩΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ! ΚΡΙΜΑ... ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΑ ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΟΣ! ΤΟ ΓΕΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ! ΧΑ,ΧΑ,ΧΑ,ΧΑ....ΓΕΛΑΣΑΜΕ ΒΡΕ ΜΠΑΓΑΣΑ!
ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ! ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥΣ!
ΑΛΛΑ ΡΕ ΜΑΓΚΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΝΑ ΦΑ;ΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΠΟΤΕ.....ΜΑ Π Ο Τ Ε ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΨΥΧΗ! ΔΥΣΤΗΧΩΣ! ΜΟΝΟ ΛΟΓΙΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΔΙΟΤΙ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΠΩΣ ΠΑΝΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΛΒΑΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΥΘΥΣΜΟ ΤΗΣ ΠΟΥ ΧΕΙΡΑΓΩΓΕΙΤΕ ΚΑΙ ΚΟΙΜΑΤΕ ΟΡΘΙΑ! ΟΡΝΙΑ! ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ! ΓΙ ΑΥΤΟ, ΜΗΝ ΚΟΥΡΑΖΕΣΑΙ,ΑΣΤΟ, ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΑΝΕ ΚΑΤΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΛΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΑΝΤΕ, ΓΕΙΑ!
Κ.Μ
16/10/2009 14:37
Η μεταναστο-λαγνεία δεν έχει να κάνει με αγάπη προς τον φουκαρά μετανάστη. Απλά κάποιοι ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ προσπαθούν να εκφράσουν το ΜΙΣΟΣ τους προς την Ελλάδα με το να προσποιούνται τους δήθεν φιλειρηνιστές, ανθρωπιστές κ.τ.λ και να εκφράζουν την συμπάθειά τους στο κάθε ΠΙΘΗΚΟΕΙΔΕΣ που εισβάλει μέσα στην χώρα μας και ζητά ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΑ ΤΕΜΕΝΗ λες και τους καλέσαμε ποτέ να έρθουν. Βρε αι στο δ...λο εσείς και οι μετανάστες σας μαζί! ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ!!!! ΕΞΩ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΠΛΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΒΡΩΜΙΑΡΗΔΕΣ!!!
SPYROS
16/10/2009 14:35
Ph.j.,

ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΛΙΤ. ΚΑΛΛΙΣΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΒΛΑΚΕΙΑΣ.
theo
16/10/2009 13:33
φιλε που μιλας για αρβανίτες διαβασε λίγη ιστορία και πάψε να διαβάζεις φυλλάδες γραμμένες απο δήθεν γνώστες....και κατευθήνομενεσ απο πολιτικές παρατάξεις. αλβανικό έθνος δεν υπήρχε ήταν δημιούργημα των μεγάλων δυνάμεων και δη της ιταλίας οι αρβανίτες είναι μια άλλη ιστορία και δεν συγχέονται με του αλβανούς.....οι αλβανοί λένε ότι έρχονται απο τους αρχαίους ιλλυριούς αλλά ακόμα και οι ιστορικοί τους δεν μπορούνε να το αποδείξουν ξεκάθαρα ....βλέπε miranda vickers οπότε μην μας το παίζεις και γνώστης ....η ημιμάθεια είναι χειρότερη απο την αμάθεια.όσο για την ταινία δεν μπορώ να εκφράσω άποψη ,έπαψα απο καιρό να ασχολούμαι με ελλην.κιν καθότι αναλώνεται σε θέματα πραγματικά γελοία .....
psy
16/10/2009 13:32
PERIANDROS POU SAS XRIAZETE KAFETZOPOULEOI...
BABHS
16/10/2009 12:22
OI LUFADOROI PERNUN TUS PIO ANTAGONISTHKUS TWRA PAKISTANUS DIOTI INE FTYNOTEROI
Ph. j
16/10/2009 11:47
@Akis

ΦΙΛΕ ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ... ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ Ο ΚΑΘΕ SPYROS ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΑΣΙΣΤΑΣ;
ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΤΗΣ ΝΕΟ ΚΟΥ ΚΛΟΥΞ ΚΛΑΝ (αν τυχόν είδες το εκπληκτικό ντοκυμανταίρ χθες στο MEGA) ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΙ ΤΟΥ JESUS CHRIST, ΑΛΛΟ ΤΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ Η ΑΛΒΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 30-40 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ...
ΤΟ ΓΕΛΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ, ΔΗΛ. ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΑΛΒΑΝΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ, ΚΑΙ ΟΙ ΓΙΑΓΙΑΔΕΣ ΤΟΥΣ ΑΝ ΟΧΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ...
ΖΗΤΩ Η ΦΡΑΠΕΔΙΑ, ΖΗΤΩ ΤΟ ΣΚΟΥΠΙΔΑΡΙΟ, ΖΗΤΩ Ο ΤΣΑΜΠΟΥΚΑΣ, ΖΗΤΩ Η ΤΕΜΠΕΛΙΑ, ΖΗΤΩ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΗΤΩ Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΖΗΤΩ Ο ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ ΦΑΣΙΣΤΑΣ ΤΟΥ Κ**OΥ!
(Α)Θεός Έλλην
16/10/2009 10:30
Η αλήθεια πονάει. Όταν ένας λαός δεν έχει να επιδείξει τίποτε στη σύγχρονη εποχή, ανατρέχει στις ένδοξες μέρες του παρελθόντος με νοσταλγία. Είμαστε όλοι απόγονοι του ΜέγαΑλέξη, του Πλάτωνος και του Αριστοτέλους. Μόνο που ο πολιτισμός "μας" έχει σταματήσει κάτι χιλιάδες χρόνια πρίν. Τουρκομπαρόκ κουλτούρα σκυλάδικου, αμίμητη αρχαιολαγνία, βόλεμα και εγωκεντρισμός είναι μόνο μερικές απο τις "αξίες" του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού που με τόσο σθένος υποστηρίζονται στη σύγχρονη νεοελληνική κοινωνία. Και φυσικά, δε φτάιμε εμείς που δεν έχουμε τίποτα. Φταίνε αυτοί, οι απολίτιστοι, οι βάρβαροι και άξεστοι που έρχονται στη γή μας και τη μολύνουν. Όχι, δεν είμαστε ρατσιστές, απλά δε γουστάρουμε τους ξένους. Ή, τους θέλουμε, με προϋποθέσεις. Άν έρχονται ως τουρίστες, αν μας αφήνουν και καμμιά δραχμή, αν αγοράζουν τη γή μας ή τις δημόσιες υπηρεσίες μας, άν μας φτιάχνουν και κανένα δημόσιο έργο - ε, και δε πειράζει, ας τα πληρώνουμε για όλη μας τη ζωή εμείς και τρείς γενιές μετά...- Και ασφαλώς, οποιαδήποτε άλλη γνώμη πέραν εκείνης που μας έχουν υποδείξει και την οποία πιστά ακολουθούμε, δίχως να της ασκήσουμε κριτική, είναι λανθασμένη. Στην πυρά, λοιπόν... Κάποτε θα έφτανε ο μεσαίωνας και στην ελλάδα...
Απόστολος
16/10/2009 10:24
Αυτό που με πειράζει είναι που αυτή την εβδομάδα δεν έχει βγεί καμιά "αμερικανιά" με βία , εφφέ , σκοτωμούς ώστε να πάω να διασκεδάσω στον κινηματογράφο.Εκτός αν έχει κανείς την εντύπωση ότι οι ταινίες που αναφέρονται παραπάνω θα γεμίσουν τις αίθουσες.
glen
16/10/2009 09:44
Egw lew pws den eimaste ratsistes. Apla den xeroyme pws na antidrasoyme se tetoia fainomena opws h xenofobia kai mas pairnei oloys o devil... eytyxws oxi oloys...
EXO OI ALBANOI
16/10/2009 09:05
KATH*KIA PROODEFTIKOI
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
16/10/2009 01:06
ΜΙΛΗΣΕ Ο ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΣ ΑΛΒΑΝΟΣ
DiOgEnIs
15/10/2009 20:54
Έλληνες κ Ελληνίδες συγχαρητήρια, μόλις πήρατε μέρος σε ένα πείραμα. Καταστήσατε αυτήν την ταινία μια επιτυχημένη ταινία τουλάχιστον ως προς το περιεχόμενο της, ως προς αυτό που θέλει να πει.(λογο της αντιδρασης σας) Η ταινία μιλάει για την νεοελληνική πνευματική και ηθική έκπτωση ,και όχι λόγο κάποιου κόμπλεξ κατωτερότητας που ανέφερε κάποιος Ναι κύριοι είστε ρατσιστές και αυτό δεν είναι συμπέρασμα συνομωσίας όπως κάποιος θέλει να πει …(άκου οι αντιρατσιστες είναι της μόδας χαχαχα) Η ταινία προφανώς δεν λέει ότι οι ξένοι είναι πιο έξυπνοι η δεν ξέρω εγώ τι άλλο(δεν υπάρχει τέτοιος διαχωρισμός), αλλά μιλά για λαούς που έχουν έρθει στην χώρα μας και προσπαθούν για ένα καλύτερο αύριο, προσηλωμένοι στις δύσκολες δουλείες τους την ώρα που ο ελληνοφραπες, ο αραχτός, ο αιώνια βολεμένος μιλάει για ξένους που του τρώνε την δουλειά. Έλεος Δηλαδή εσείς κύριοι δεν έχετε καταλάβει ότι ο Έλληνας έχει πιάσει πάτο πνευματικό και ηθικό?(αλλά που να το καταλάβετε αφού εσείς είστε ο πάτος ο ίδιος) Και ο πάτος αυτός εκφράζετε καθημερινά κ μέσο του ρατσισμού όπως σε αυτά τα σχόλια. Καληνύχτα και καλή τύχη
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
15/10/2009 17:59
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΕΙ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ... ΘΑ ΜΑΖΕΥΤΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ "ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΕΣ" ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ. ΘΑ ΤΡΑΝΤΑΧΤΕΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ! ΘΑ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΩΡΕΣ ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
15/10/2009 17:52
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ, ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΒΑΓΓΕΛΗ Τ "ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΔΙΕΘΝΙΣΤΕΣ" ΝΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΠΟΥΝ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟΛΜΗΣΑΜΕ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΑΧΛΑΜΑΡΑ. ΑΣΕ ΜΑΣ ΡΕ ΦΙΛΕ! ΟΥΤΕ ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ ΕΙΜΑΙ, ΟΥΤΕ ΦΡΑΠΟΛΑΓΝΟΣ... ΕΛΕΟΣ ΔΗΛΑΔΗ! ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΟΛΑΓΝΕΙΑ ΣΑΣ. ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΤΕ ΝΑ ΜΗ ΜΙΛΑΜΕ ΚΙΟΛΑΣ!
SPYROS
15/10/2009 16:53
ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ''ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΥΣ'' ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ''ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΟΥΣ'' ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΚΑΦΡΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΔΩ, ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ ΣΤΑ ΝΕΑ, ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΠΟΝΤΙΔΑ ''ΤΟ ΤΖΑΖ ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ'' ΟΠΟΥ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΤΖΑΖ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ΕΝΩ ΚΑΝΟΥΝ ΤΡΟΜΕΡΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΕ ΤΡΙΤΟΚΛΑΣΣΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚ ΓΚΡΟΥΠ ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΥΡΚΕΜΙΣΤΑΝ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ. ΚΑΙ Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ.
Μανώλης Σαβοριανάκης
15/10/2009 16:46
@ Philippos και Βαγγέλη Τ. Προφανώς και οι προκαταλήψεις έχουν, μερική έστω, ανταπόκριση στην πραγματικότητα, όμως δεν ταυτίζονται με το ρατσισμό, αν και αποτελούν βασικό συστατικό του. Ο ρατσισμός εμπεριέχει επιπρόσθετα τον κοινωνικό αποκλεισμό των υποκειμένων σε αυτόν, καθώς και την άσκηση ψυχολογικής (και όχι μόνο) βίας εκ μέρους του ισχυρού επί του αδυνάτου. Εξ ου και η διάκριση μεταξύ ελληνικού ρατσισμού και αλβανικής προκατάληψης στο πλαίσιο της ελληνικής κοινωνίας. Εν κατακλείδι, δεν αξιολογώ τους ανθρώπους βάσει της εθνικότητάς τους, απλά με εξοργίζει να βλέπω αμόρφωτους και εγωκεντρικούς Έλληνες να φτύνουν εκ του ασφαλούς τους μετανάστες και να κόπτονται για το εθνικό συμφέρον, ενώ στην πράξη τους ενδιαφέρει μόνο να βολευτούν μέσω ρουσφετιών και λαμογιών.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ Τ.
15/10/2009 16:11
@ Μανόλης Σ.

Όλες οι προκαταλήψεις έχουν βάση στην πραγματικότητα. Και οι ρατσιστικές ("όλοι οι ξένοι είναι εγκληματίες" κτλ) ) και οι αντιρατσιστικές ("όλοι οι ντόπιοι είναι ελληναράδες"). Η απόλυτη γενίκευση είναι που δημιουργεί διαστρεβλώσεις και ακραίες καταστάσεις.

Συγγνώμη αλλά δεν μπορώ να δεχτώ το ύφος της κριτικής του εν λόγω κυρίου. Ανήκω και εγώ στην εθνικότητα που περιγράφει και δεν είμαι ούτε "φραπολάτρης" ούτε "αφασικός". Τους χαρακτηρισμούς να τους κρατάει για τα μούτρα του.
ακις
15/10/2009 15:32
Οι γνωστοι "ηλεκτρονικοι πατριωτες" και φυλακες του υπεροχου Ελληνικου γενους , δεν θα μπορουσαν να λειψουν βεβαια απο την κριτικη κατα Καφετζοπουλου . Ειναι παντα παροντες να υπερασπιστουν τα πατρια με το γνωστο κομπλεξ κατωτεροτητας που τους διακρινει.

Η κυριολεκτικα γραφικη παρουσια αυτων των ανθρωπων , συνισταται στην εξης (ανηκουστη) αρχη "Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΛΑΘΟΣ , ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ , ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΧΕΙ ΕΦΕΥΡΕΘΕΙ ΚΑΙ ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ" .
Αντε λοιπον να παρω σαν δεδομενο , οτι οι προθεσεις τους ειναι καλες , το θεμα ειναι οτι η προσφορα τους στο τοπο ειναι μηδενικη , διοτι με την κουτη τους εμμονη "περι υπεροχου εθνους" , ανεχονται την κατρακυλα και ξεφτιλα της χωρας. Ειστε συννενοχοι κυριοι , ηθικοι αυτουργοι της βαρβαροτητας που διαπνεει την Ελληνικη κοινωνια. Κανετε , οτι δεν βλεπετε , ειστε ελεεινοι και δεν θα χοραγατε σε καμμια πολιτισμενη κοινωνια , γι''αυτο θελετε να μεινει η Ελλαδα μας πισω , για να μπορειτε να εχετε καταφυγιο να δικαιολογησετε την φτηνια σας .
Και κατι τελευταιο , για να σας προλαβω . Πριν μου πειτε να αλλαξω χωρα (λες και ειναι τσιφλικι σας) , σας καλω ΕΓΩ να ξεκουμπιστειτε , γιατι κρατατε τον τοπο στην εποχη του λιθου με τις αποψεις σας . Οι ανθρωποι που αποκαλειτε "πολιτικους" και τους οποιους βριζετε ως λαμογια , ειναι κατ''εικονα και ομοιωση σας ρε , παρτε το χαμπαρι , ΕΣΕΙΣ ΦΤΑΙΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΤΣΑΣ , ΞΥΠΝΑΤΕ !!
Andreas
15/10/2009 15:07
Ζητω ο Δανικας!!!
Κώστας
15/10/2009 15:05
Ελάτε ρε παιδιά...! Ασχολείστε με το Δανίκα? Ο τύπος είναι τόσο άσχετος με τον κινηματογράφο, όσο οι μετεωρολόγοι με τον καιρό...! Εγώ και πολλοί φίλοι και γνωστοί μου, όσες ταινίες αξίζουν τις έχει θάψει από κριτική, ενώ σε όσες κοιμηθήκαμε, ή φύγαμε στη μέση, είχε γράψει διθύραμβους! Τώρα όσοι θέλουν να ξέρουν αν μια ταινία αξίζει τον κόπο να πάς να τη δείς, διαβάζουν τι γράφει ο Δανίκας και κάνουν το αντίθετο. Όσο για το κήρυγμά του περί της ορθότητας των αλβανόφιλων μηνυμάτων που περνάει η ταινία, ένα έχω να πώ: κάτι "φιλοσοφημένοι" χαφιέδες σαν αυτόν και σαν τους συντελεστές της ταινίας, έχουν καταστρέψει αυτή τη χώρα!!!!
Philippos
15/10/2009 14:56
Πολυ σωστα το περιεγραψε ο Spyros.
Μαρκος Ιωάννου
15/10/2009 14:33
Δηλαδή όταν αντιμετωπίζεται οποιοσδήποτε ξένος με προκατάληψη ο Έλληνας είναι αναμφίβολα ρατσιστής, ενώ στην αντίθετη περίπτωση ΙΣΩΣ πέφτει θύμα προκατάληψης, η οποία μάλιστα έχει πραγματική βάση. Συγχαρητήρια για την αντικειμενικότητα!
SPYROS
15/10/2009 14:17
ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ, ΤΙ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΦΡΑΖΕΙΣ?
ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΓΥΡΙΣΤΕΙ ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ? ΤΙ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ Η ΤΑΙΝΙΑ ΔΗΛΑΔΗ? ΟΤΙ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΣΑΝ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ? ΠΑ ΠΑ ΠΑ! ΤΙ ΛΕΣ ΤΩΡΑ. ΑΣΕ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΕΙ ΓΙΑ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ (ΦΤΟΥ ΚΑΚΑ ΣΤΟΝ ΣΤΟΜΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΙΠΑ ΤΕΤΟΙΑ ΛΕΞΗ) ΚΑΙ ΦΑΣΙΣΤΑΣ. ΕΙΠΑΜΕ, ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ''IN'' ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΙΖΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΚΑΤΙ ΜΕΤΑΞΥ ΣΚΟΥΛΙΚΙΟΥ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΟΧΛΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΩΤΕΙΝΟΥΣ ΗΛΙΟΥΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΚΙΣΤΑΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΡΘΕΙ ΝΑ ΦΩΤΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΘΛΙΑ ΜΑΣ ΥΠΑΡΞΗ.
AXA
15/10/2009 14:16
@BAGGELHS T

MHN TON PAREKSIGEIS TON DANIKA BAGGELH MOU. TRWEI TETOIO KRAKSIMO KA8E FORA POU GRAFEI POU TOUS EXEI MISHSEI TOUS ELLHNES.

STO KATW KATW, AN DEN YPHRXAN OI ALBANOI KAI OI KINEZOI NA KANOUN KAMIA DOULEIA POS 8A MPOROUSE AUTOS NA KA8ETE KAI NA PERNEI TOSA FRAGKA "GRAFONTAS" TIS M******ES TOU.

TO GRAFONTAS SE APOSIOPITIKA GIATI FENETE OTAN DIDASKAN TO SYNTAKTIKO STO SXOLEIO TOU AUTOS EKANE KOPANA GIA KAFE. EKTOS KAI AN NOMIZEI OTI LANSAREI STYLAKI ME TON HLI8IO TROPO GRAFHS TOU.
SPYROS
15/10/2009 13:32
ΠΡΩΤΑ ΑΠ''ΟΛΑ Κε ΔΑΝΙΚΑ (ΚΑΙ Κε ΤΣΙΤΟ), ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ. ΕΙΧΕ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΤΟ ΠΑΡΟΜΟΙΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ''ΣΥΜΠΕΘΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΙΡΑΝΑ''. ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ, ΠΟΛΥ ''ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΗ'' ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΜΑΚΑΚΕΣ, ΦΡΑΠΕΔΟΧΑΒΑΛΕΔΕΣ, ΗΛΙΘΙΟΥΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΩΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΧΟΜΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ, ΚΙΝΕΖΩΝ, ΠΑΚΙΣΤΑΝΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΦΩΤΕΙΝΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ, ΠΟΙΗΤΩΝ, ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΗΜΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ, ΠΑΚΙΣΤΑΝ, ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΑ ΩΡΑΙΑ ΜΕΡΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΕΒΑΣΟΥΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ ΤΟ ΦΤΩΧΟ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.
ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ, ΣΕ ΟΣΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΘΕΡΜΑ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΤΩΧΟΙ ΤΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ, ΝΑ ΠΑΤΕ ΕΚΕΙ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΘΕΙΤΕ ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΩΣ. ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΧΡΕΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
Μανώλης Σαβοριανάκης
15/10/2009 13:23
Προς Βαγγέλη Τ. "Αντίστροφος ρατσισμός" .... Ωραίο σόφισμα για να απενοχοποιήσουμε το ρατσισμό. Τα πράγματα είναι απλά. Ο Έλληνας που αντιμετωπίζεται σαν σκουπίδι ή απειλή στη Γερμανία, την Τουρκία κ.λπ. είναι θύμα ρατσισμού ως αποδέκτης των προκαταλήψεων της πλειοψηφίας. Ο Έλληνας που αντιμετωπίζεται συλλήβδην ως φασίστας, αλαζόνας και εκμεταλλευτής από τους Αλβανούς στην Ελλάδα είναι ίσως θύμα προκατάληψης, αλλά στο φινάλε η προκατάληψη αυτή έχει πραγματική βάση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
15/10/2009 13:15
ΑΝΤΙΡΑΤΣΤΙΣΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ. ΜΟΝΟ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΘΑ ΠΑΝΕ ΝΑ ΤΗ ΔΟΥΝΕ. ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΟΙ ΘΟΛΟΚΟΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ. ΜΠΟΥΚΟΤΑΖ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΡΙΖΕΙ! ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ;;; ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΑ ΝΕΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ Τ
15/10/2009 12:04
" Στη μέση οι Ελληνάρες οι αραχτοί. Φραπολάτρεις, λαθρεπιβάτες, αφασικοί. Αραχνιασμένοι, και από τη μούχλα στην παροιμιώδη εσωστρέφεια κολλημένοι. Ρατσιστές εκ του προχείρου με μυαλό από κουκούτσια σύκου."

" Οι ξένοι, οι λαθρομετανάστες οι βάρβαροι και μισητοί. Αυτοί που μοχθούν να μας βγάλουν από τον βάλτο και την κατάρα την ελληνική "

Απορία: άραγε δεν εμπίπτουν στις διατάξεις της αντιρατσιστικής νομοθεσίας οι χαρακτηρισμοί που προσάπτει στους κατοίκους αυτής της χώρας η εν λόγω "κινηματογραφική κριτική" ;

Παλιά μου τέχνη κόσκινο βέβαια. Μήπως ο συγκεκριμένος συντάκτης έχει μάθει να διαχωρίζει την κριτική από την προπαγάνδα; Μήπως του το έμαθαν στην ΚΝΕ;

Πάντως αν κάποιος νομίζει ότι με όλο αυτό τον αντίστροφο ρατσισμό ο κόσμος θα πάει να δει την ταινία μάλλον πλανάται πλάνην οικτρά. Και καλή ταινία να είναι έχει θαφτεί με τέτοια κριτική.