Το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ιδρύθηκε το 1992 με αρχικό τίτλο Τμήμα Επιχειρησιακής Ερευνας και Μάρκετινγκ. Με τον σημερινό του τίτλο λειτουργεί από το 2002. Το μάρκετινγκ είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πεδίο της διοίκησης επιχειρήσεων που ασχολείται με τη διοίκηση των αγορών στις οποίες απευθύνεται μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός. Πρόκειται για την εξωστρεφή διοικητική λειτουργία της επιχείρησης που περιλαμβάνει πολλά επιμέρους θέματα, όπως η αποτελεσματική ικανοποίηση των αναγκών της αγοράς, η δημιουργία καινοτόμων και ανταγωνιστικών προϊόντων ή υπηρεσιών, η επικοινωνία με την αγορά, η αποτελεσματική διάθεση προϊόντων μέσω κατάλληλων εμπορικών δικτύων, η τιμολόγηση, η έρευνα και ανάλυση της αγοράς, η διαχείριση των σχετικών ανθρώπινων πόρων κ.λπ.

Οι απόφοιτοι του τμήματος απασχολούνται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και πλεονεκτούν στους τομείς μάρκετινγκ, εξαγωγών, διαφήμισης, διοίκησης επωνύμου προϊόντος, πωλήσεων, έρευνας αγοράς, δημοσίων σχέσεων, διοίκησης ανθρώπινων πόρων και ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Επιπλέον διαθέτουν γνώσεις και δεξιότητες για την έναρξη της δικής τους επιχειρηματικής δράσης.

Οι πτυχιούχοι έχουν πολύ καλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας και γίνονται δεκτοί για συνέχιση των σπουδών τους σε διεθνώς αναγνωρισμένα πανεπιστήμια. Οι φοιτητές εξετάζονται σε 40 συνολικά μαθήματα εκ των οποίων τα 30 είναι υποχρεωτικά. Στο τέταρτο έτος σπουδών οι φοιτητές επιλέγουν μια από τις παρακάτω κατευθύνσεις:

n Κατεύθυνση μάρκετινγκ

n Κατεύθυνση επιχειρησιακής επικοινωνίας και ανθρώπινου δυναμικού

n Μεικτή κατεύθυνση

Ο Αχιλλέας Λιάβαρης είναι καθηγητής οικονομολόγος