Το μεγάλο ερώτημα πώς θα διεξαχθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2016 προσπαθεί να επιλύσει τώρα η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Το ζητούμενο είναι σε πόσα μαθήματα θα εξεταστούν πανελλαδικά οι σημερινοί μαθητές της Β’ Λυκείου, που αγωνιούν καθώς έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία τους με το νέο σύστημα, το οποίο όμως θα τροποποιηθεί. Για το θέμα αυτό εξετάζονται διάφορες εκδοχές, ανάμεσα στα 4 και τα 6 μαθήματα, οι οποίες όμως συναρτώνται άμεσα και με το πόσες σχολές από πόσα Επιστημονικά Πεδία θα έχουν δυνατότητα να επιλέξουν οι υποψήφιοι, καθώς τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν θα έχουν προφανώς να κάνουν με το εύρος των επιλογών τους. Το μόνο σίγουρο προς στιγμήν είναι ότι, αντίθετα με τις προβλέψεις του συστήματος του Νέου Λυκείου να έχουν δυνατότητα επιλογής σχολών μόνο από ένα Πεδίο, οι δυνατότητες θα διευρυνθούν, ενώ και οι στρατιωτικές σχολές θα παραμείνουν στα Μηχανογραφικά και δεν θα εξαιρεθούν όπως είχε προτείνει η προηγούμενη ηγεσία.

Κατά τα άλλα, όπως σημείωσε το «Τετράδιο» στα τελευταία τεύχη του, για την εφετινή Γ’ Λυκείου δεν αλλάζει τίποτα καθώς οι εξεταστικές διαδικασίες εφέτος παραμένουν ως έχουν. Ομως η νέα κυβέρνηση αλλάζει πολλά για τις προηγούμενες τάξεις. Σε πρώτη φάση ο νέος υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς και ο αναπληρωτής του Τ. Κουράκης ανακοίνωσαν προχθές 3 αλλαγές:

1Επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος 9,5 (αντί τουλάχιστον 10 σε Μαθηματικά, Ελληνικά, μαθήματα προσανατολισμού και 8 στα άλλα μαθήματα, που θεσπίστηκε πρόπερσι).

2Η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

3Η επιλογή θεμάτων κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές της Α’ και της Β’ Λυκείου παύει να ισχύει. Οι διδάσκοντες θα επιλέγουν τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων από τη διδαχθείσα ύλη. Η Τράπεζα Θεμάτων μπορεί πάντως να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά.