O πεινασμένος χρήστης του Ίντερνετ πληκτρολογεί τη διεύθυνση www. thelosouvlakia.gr. Στην οθόνη του υπολογιστή του εμφανίζεται ένα… καρτουνίστικο σουβλάκι που λέει: Site is souvloading. Και δίπλα γράφει: «Ο μοναδικός οδηγός ψητοπωλείων α λα… digital. Επιλέξτε από 992 delivery ψητοπωλεία της Αττικής

ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΔΑΦΟΣ

οι ψηφιακοί κατάλογοι που συγκεντρώνουν τιμές, διευθύνσεις και τηλέφωνα των εστιατορίων ντελίβερι

και ενημερωθείτε για το μενού, τα τηλέφωνα παραγγελίας, τις ώρες παράδοσης, τις περιοχές που εξυπηρετούν και υπολογίστε την παραγγελία σας».

Η εποχή που οι πολίτες έψαχναν απεγνωσμένα σε συρτάρια και ντουλάπια ένα φυλλάδιο ταχυφαγείου για να παραγγείλουν το αγαπημένο τους φαγητό φαίνεται ότι έχει αρχίσει να αποτελεί παρελθόν. Σαν τα μανιτάρια ξεφυτρώνουν οι ιστοσελίδες, στις οποίες οι πολίτες μπορούν να βρουν συγκεντρωμένα και ομαδοποιημένα εκατοντάδες εστιατόρια delivery. Τα sites περιέχουν διευθύνσεις, τηλέφωνα και μενού εστιατορίων. Το μόνο που έχουν να κάνουν οι χρήστες του Ίντερνετ, είναι ένα κλικ στον υπολογιστή τους και έπειτα τους… ανοίγει η όρεξη. Μπορούν δηλαδή να βρουν τους καταλόγους των εστιατορίων, να συγκρίνουν τιμές και να παραγγείλουν μέσα σε ελάχιστα λεπτά.

Με μια μίνι αναζήτηση στο Ίντερνετ, μπορεί να βρει κανείς περισσότερες από 15 ιστοσελίδες για delivery. Αρκετές από αυτές μάλιστα έχουν φροντίσει να απευθύνονται αποκλειστικά στους λάτρεις των ψητών ή της πίτσας. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της ιστοσελίδας με τα ψητοπωλεία. Εκεί μπορεί να βρει κανείς όχι 12 ή 22 αλλά 992 ψητοπωλεία της Αττικής. «Η ιδέα μας ήταν να προσφέρουμε κάτι εξειδικευμένο. Οι χρήστες θέλουν να έχουν σαφή πληροφόρηση», λέει στα «ΝΕΑ» o γραφίστας- web developer Γιάννης Πιττακίδης μέλος της εταιρείας που δημιούργησε το site.

Δικτυακό μενού

Μεγάλο πλεονέκτημα του… digital οδηγού ψητοπωλείων είναι η σύνθετη αναζήτηση που μπορεί να κάνει ο επισκέπτης. Δηλαδή, όχι απλώς μπορεί να μάθει ποια είναι τα ψητοπωλεία που βρίσκονται στην περιοχή όπου κατοικεί, αλλά και κάτι ακόμα: «Θέλει σεφταλιά; Απλώς το γράφει μαζί με την περιοχή και αμέσως θα εμφανιστούν στην οθόνη όλα τα καταστήματα που διαθέτουν σεφταλιά», τονίζει ο κ. Πιττακίδης.

Η επόμενη κίνηση που έχουν να κάνουν οι πολίτες είναι να συγκρίνουν τιμές και να τηλεφωνήσουν για να φτάσει στο σπίτι τους η παραγγελία. Ακόμη ένα πλεονέκτημα είναι ότι καθώς ο χρήστης επιλέγει από τον κατάλογο τα πιάτα που τον ενδιαφέρουν, εμφανίζεται αυτόματα και το συνολικό ποσό της παραγγελίας του. Επιπλέον μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο αν το κατάστημα που έχει επιλέξει για την παραγγελία του είναι ανοιχτό.

Ιστοσελίδες όπως αυτή, «καλύπτουν σίγουρα μια ανάγκη των πολιτών που λόγω δουλειάς ή περιορισμένου ελεύθερου χρόνου θέλουν να παραγγείλουν ταχύτατα», τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χρηστών Ίντερνετ Νίκος Βασιλάκος. Όπως συμπληρώνει, το τελευταίο διάστημα έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο Ίντερνετ πολλές τέτοιες προσπάθειες.

Περισσότερα από 1.500 εστιατόρια γρήγορου φαγητού μπορούν να βρουν οι χρήστες του Ίντερνετ στο site www. homedelivery.gr. Μπορούν να επιλέξουν δηλαδή ανάμεσα σε πολλές κατηγορίες εστιατορίων όπως ιταλικά, κινέζικα, ψητοπωλεία, πιτσαρίες. Ο εμπνευστής του, Θωμάς Καρσιώτης σκέφτηκε ότι με τη δημιουργία της ιστοσελίδας θα βοηθούσε και οικολογικά, «αφού το χαρτί των φυλλαδίων ρυπαίνει το περιβάλλον και επιβαρύνει οικονομικά τους επιχειρηματίες». Στα εξτρά του οδηγού περιλαμβάνονται οι σύντομες πληροφορίες που μπορεί να πάρει ο χρήστης μόλις κλικάρει πάνω στο όνομα ενός εστιατορίου. Μαθαίνει μέσα σε λίγες γραμμές τι υλικά χρησιμοποιεί το κατάστημα για την παρασκευή των φαγητών, ποιες προσφορές υπάρχουν ή ποια είναι η ελάχιστη παραγγελία.

LΙΝΚS:

www.thelosouvlakia.gr

www.homedelivery.gr

www.fagito.com

www.pizza.gr

www.deli.gr

Ένας στους τρεις Έλληνες τρώει απ΄ έξω


ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ για τους Έλληνες που- είτε από συνήθεια είτε από ανάγκη- τρώνε έτοιμο φαγητό απ΄ έξω, είναι τα delivery sites. Όπως έχει δείξει έρευνα της VΡRC, ένας στους τρεις Έλληνες (ποσοστό 33%) παραγγέλνει στο σπίτι ή στη δουλειά έτοιμο φαγητό απ΄ έξω. Κατά μέσο όρο 1,8 ημέρες εβδομαδιαίως, οι Έλληνες παραγγέλνουν απ΄ έξω. Μάλιστα, αγαπημένη τους παραγγελία από τα ντελιβεράδικα είναι σουβλάκια (64%) και πίτσες (42%). Ενδεικτικό είναι ότι ο τζίρος των εταιρειών διανομής φαγητού ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Όπως δείχνει πάντως άλλη έρευνα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, περίπου 8 στους 10 χρήστες Ίντερνετ το χρησιμοποιούν για να αναζητήσουν πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ 18% για παραγγελίες και αγορές αγαθών.