«Χρησιμοποιώ το Διαδίκτυο περισσότερο από οκτώ χρόνια και περίπου δύο ώρες την ημέρα ασχολούμαι με το blog μου. Η θεματολογία του αφορά την πολιτική και είναι ένας ανοιχτός χώρος συζήτησης και γόνιμης αντιπαράθεσης.


Διαφημίσεις στο blog μου δεν υπάρχουν, η επικοινωνία με τους αναγνώστες γίνεται μέσω e-mail ή σχολίων και ελάχιστες φορές έχω αναγκαστεί να παρέμβω σε σχόλια αναγνωστών. Αυτό συνέβη όταν συκοφαντούσαν ανθρώπους τους οποίους ούτε καν γνώριζα». Ο 31 χρόνων δικαστικός επιμελητής κ. Παναγιώτης Παπαχατζής είναι ο ιδιοκτήτης του blog «Πρόχειρο Τετράδιο» και ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Στο blog που διατηρεί τον τελευταίο χρόνο δέχεται περισσότερες από 400 επισκέψεις καθημερινά και το προφίλ του πλησιάζει σε αυτό του μέσου

30 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΠΛΟΓΚ

έχουν αναρτηθεί από το 2000 στον ελληνικό κυβερνοχώρο

Έλληνα blogger, έτσι όπως αποτυπώθηκε στη διπλωματική εργασία του κ. Ζαφείρη Καραμπάση, κοινωνιολόγου και απόφοιτου του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Δυνητικές Κοινότητες: Ψυχοκοινωνιολογικές προσεγγίσεις και τεχνικές εφαρμογές» του Παντείου Πανεπιστημίου. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τις 26 Μαρτίου έως τις 26 Απριλίου 2007 είναι η πρώτη που γίνεται στην Ελλάδα για το φαινόμενο των bloggers. Στα ερωτηματολόγια του κ. Καραμπάση απάντησαν 1.367 bloggers σε σύνολο 30.000 blogs. «Αυτό που κάνω μέσα από το blog μου δεν θεωρώ πως είναι δημοσιογραφία. Το blog είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωή μου, το οποίο μου έχει ανοίξει νέους ορίζοντες», λέει ο κ. Παπαχατζής.

«Το blogging είναι από τα πιο δημιουργικά πράγματα της ζωής μου. Ασχολούμαι με το Διαδίκτυο περισσότερο από 40 ώρες την εβδομάδα. Για το blog αφιερώνω περίπου μία ώρα την ημέρα και θέλω πρωτίστως να ικανοποιεί εμένα και ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τους θεσμούς της χώρας», λέει στα «ΝΕΑ» ο 40χρονος Ανδρέας Τριανταφυλλίδης, σύμβουλος επιχειρήσεων με πτυχίο από αμερικανικό πανεπιστήμιο και ένας από τους διαχειριστές του blog «221», το οποίο στον ένα χρόνο που λειτουργεί έχει δεχτεί περισσότερες από 6.000 επισκέψεις. Το blog στο οποίο συμμετέχει ο κ. Τριανταφυλλίδης δεν ασχολείται με την επικαιρότητα, αλλά με θέματα που άπτονται των δημοκρατικών θεσμών της χώρας. «Νέο υλικό στο blog δημοσιεύω δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Τις περισσότερες φορές με το όνομά μου, πολλές φορές και ανώνυμα. Διαφημιστικές καταχωρήσεις και παραπομπές σε άλλα blogs μέσω συνδέσμων δεν υπάρχουν, ενώ στα σχόλια των επισκεπτών επεμβαίνω μόνο όταν αυτά είναι δυσφημιστικά ή διαφημιστικά», σημειώνει ο κ. Τριανταφυλλίδης. «Προσπαθούμε να ασχολούμαστε με το περιεχόμενο όσων λέει κάποιος και όχι με το πρόσωπό του».

«Ως κοινωνιολόγος αποφάσισα να ασχοληθώ με το φαινόμενο του blogging, καθώς είναι το κοινωνικό πεδίο που εμφανίζει τη μεγαλύτερη δυναμική στη χώρα μας. Η δυνατότητα που παρέχει ένα blog στον ιδιοκτήτη του να εκθέτει την άποψή του είτε αυτή αφορά μια πολιτική τοποθέτηση είτε ένα ποίημα είναι άκρως ριζοσπαστική», αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο κ. Καραμπάσης. Όπως σημειώνει, «στον χώρο του Διαδικτύου υπάρχει μια διαμάχη για το ποια θα είναι η τελική του μορφή του και σε αυτή την εξέλιξη ο κάθε χρήστης είναι συμμέτοχος». Όσον αφορά τη νομοθετική ρύθμιση για την έκφραση στο Διαδίκτυο με αφορμή και τις τελευταίες εξελίξεις για εκβιασμό από γνωστό blog, ο κ. Καράμπασης, λέει: «Το ισχύον νομικό πλαίσιο σε συνδυασμό με την αυτορρύθμιση των ψηφιακών κοινοτήτων είναι επαρκές για την προστασία από έκνομες αντικοινωνικές συμπεριφορές που εκδηλώνονται μέσω του Διαδικτύου».

LΙΝΚS:

http://ereuna.wordpress.com

Η εξάπλωση της ελληνικής μπλογκόσφαιρας


ΤΟ ΒLΟGGΙΝG ήρθε στην Ελλάδα το 2000. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχει εισβάλει με δυναμικό τρόπο στη δημόσια ζωή. Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα για το ποιος τελικά μπορεί να είναι ο άνθρωπος που αφιερώνει αρκετές ώρες για να εκθέτει τις απόψεις του και να επικοινωνεί διαδικτυακά με άλλους bloggers. Το διαδικτυακό ημερολόγιο της Αμαλίας Καλυβινού, οι συγκεντρώσεις χιλιάδων πολιτών στο Σύνταγμα μετά τις μεγάλες πυρκαγιές και η παράδοση του ασυνείδητου οδηγού που παρέσυρε και σκότωσε έναν πολίτη είναι κάποιες μόνο από τις περιπτώσεις για τις οποίες το περιεχόμενο των blogs έκανε τον γύρο της Ελλάδας και κινητοποίησε χιλιάδες κόσμου.