Πλήρης διάσταση θέσεων σχετικώς με το νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα Μεταφορών καταγράφηκε ανάμεσα στον πρόεδρο του ΣΑΤΑ και τον εκπρόσωπο της Beat στην Ελλάδα, κατά τη συνεδρίαση για την ακρόαση φορέων στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή επί του νομοσχεδίου.

Συγχαρητήρια στο υπουργείο Μεταφορών έδωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, για το νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα του κλάδου του καθώς, όπως είπε, μετά από πόλεμο τριών ετών (θεσμούς, πολιτικές παρατάξεις, πολυεθνικές) μπόρεσε να φέρει νομοσχέδιο που απονέμει δικαιοσύνη στην οικονομία και δικαιώνει την εργασία του αυτοαπασχολούμενου.

«Ο κλάδος μας, οι αυτοαπασχολούμενοι δεν είναι συντεχνία. Συντεχνία και διαπλοκή είναι εκείνοι που μέσα από την καινοτομία δεν κλέβουν μόνο τους επαγγελματίες αλλά και την πατρίδα. Εκείνοι που με πρόφαση την καινοτομία παρερμηνεύουν ακόμη και τη γνώμη του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου» είπε.

Πρόσθεσε πως δεν φοβάται κανέναν αλλά όποιος πάει κόντρα στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια δεν έχει καταλάβει τι θ’ αντιμετωπίσει.

Ο κ. Λυμπερόπουλος, καταφέρθηκε εναντίον της Beat, λέγοντας πως η μόνη «καινοτομία» της εταιρείας είναι ότι εισπράττει για λογαριασμό της το μίσθωμα και όχι ο ταξιτζής, ενώ διερωτήθηκε αν πληρώνει φόρους η εταιρεία και ζήτησε διαφάνεια.

Στην αντεπίθεση η Beat

Από την πλευρά του, ο Νικόλας Δρανδράκης, εκπρόσωπος της εταιρείας Beat, ανέφερε ότι υπάρχει πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου με βάση την οποία προκύπτουν αναλυτικά οι λόγοι για τους οποίους δεν έχει λόγο ύπαρξης το άρθρο 12 του νομοσχεδίου (για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών) και για τους οποίους η εταιρεία του και όλες οι παρόμοιες δεν μπορούν να ενταχθούν σ’ αυτό.

«Παρέχουμε υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας που δεν μπορούν να περιορίζονται με βάση την κοινοτική νομοθεσία, και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να συμβεί αυτό, οι οποίες περιπτώσεις δεν συντρέχουν για τη δική μας αγορά» είπε και επικαλέστηκε γνωμοδότηση του συνταγματολόγου Γιάννη Δρόσου, βάσει της οποίας – όπως είπε ο κ. Δρανδράκης – οι υπηρεσίες που παρέχει η Beat δεν εμπίπτουν σ’ εκείνες των μεταφορών.

Υποστήριξε επίσης ότι αν η εταιρεία του ενταχθεί σε αυτό τον νόμο θα μπορεί να παρέχει εκπτώσεις, ενώ μέχρι τώρα παρείχε επιδότηση του κομίστρου.

Οπως τόνισε, αυτό σημαίνει ότι και ο οδηγός θα παίρνει μικρότερο κόμιστρο, που θα «κουρελιαστεί» αφού θα μπορούν να παράσχουν εκπτώσεις και άλλες εταιρείες.

«Αυτή τη διάταξη τη γνωρίζουν τα συνδικάτα των ταξί;» διερωτήθηκε και, απαντώντας στις αναφορές του Θύμιου Λυμπερόπουλου, ανέφερε πως «έχουμε ταράξει στη νομιμότητα αυτή την αγορά», προσθέτοντας ότι «αποδεικνύεται ποιοι είμαστε, ποια είναι τα έσοδά μας και πώς φορολογούμαστε από όλους τους ελέγχους στους οποίους μας έγιναν και δεν βρέθηκε ποτέ τίποτα».