Στην κυκλοφορία δόθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας ( Ε65) από την Ξυνιάδα έως τα Τρίκαλα.

Η χρηματοδότηση του έργου είχε σταματήσει από τον Άνοιξη του 2010. Το έργο επανεκκινήθηκε τον Ιανουάριο του 2014, και τον Μάιο του 2016 επετεύχθη συμφωνία με τον παραχωρησιούχο για την έγκαιρη ολοκλήρωσή του.

Το τίμημα των μελετών κατασκευών του τμήματος Α/Κ Ξυνιάδας έως Α/Κ Τρικάλων ανέρχεται στο ποσό των 546.973.553 ευρω. Από το υπουργείο Υποδομών, επισημαίνουν ότι δρομολογούνται οι διαδικασίες για την κατασκευή όλων των τμημάτων του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας.

‘Όπως εξηγούν, για το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα ( μήκους 32,5 χιλιομέτρων) οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ για το βόρειο τμήμα από τα Γρεβενά έως την Εγνατία είναι οι εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και να ξεκινήσουν οι εργασίες στα τέλη του 2018.

Η παράδοση

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, σήμερα παραδίδονται 79 χιλιόμετρα. Το συγκεκριμένο οδικό τμήμα σε συνδυασμό με τον νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χιλιομέτρων με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Τρικάλων, διευκολύνει το ταξίδι από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα αλλά και προς όλους τους δημοφιλείς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά

Το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητόδρομου. Με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α ανά κατεύθυνση.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται:

-Δυο δίδυμες σήραγγες μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου.

-13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη γέφυρα του Πηνειού μήκους 597 μέτρων.

-17 Άνω και 22 Κάτω Διαβάσεις.

-Πέντε διαβάσεις πανίδας.

Οι οδηγοί έχουν επίσης στη διάθεσή τους, οκτώ χώρους προσωρινής στάθμευσης ( τέσσερις ανά κατεύθυνση).

Σε διάφορα σημεία απαιτήθηκε η διαχείριση κοίτης ποταμών και η αποκατάσταση και αναβάθμιση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου, ενώ μεγάλο ζήτημα υπήρξαν και οι απαλλοτριώσεις.

Όπως λένε από το υπουργείο Υποδομών, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, είναι ένα έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής εκμετάλλευσης της Κεντρικής Ελλάδας, ενώ θα αναβαθμίσει τη σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου.

Η χρονική διάρκεια των διαδρομών

Με την παράδοση του αυτοκινητόδρομου το ταξίδι από Λαμία έως την Εγνατία Οδό, θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά. Η διαδρομή Τρίκαλα –Αθήνα θα γίνεται σε περίπου τρεις ώρες. Η διαδρομή Καρδίτσα – Αθήνα σε δύο ώρες και 30 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός σε δυο ώρες και 10 λεπτά.

Οι οδηγοί απ’ όλες τις μεγάλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας θα γλιτώνουν περισσότερες από δυο ώρες στο ταξίδι τους για την Αθήνα, ενώ το έργο θα συμβάλει σημαντικά και στην ανάπτυξη της περιοχής της Λαμίας ( τοπικές μετακινήσεις, βιομηχανική ζώνη, επαγγελματικά ταξίδια) αφού η σύνδεση του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε θα πραγματοποιείται μετά τον Α/Κ Θερμοπυλών.