Σε πέντε σημεία του πλανήτη είναι συγκεντρωμένο το 90% των ιστοσελίδων που προωθούν τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, σύμφωνα με τη Unicef: Στον Καναδά, στη Γαλλία, στις Κάτω Χώρες, στη Ρωσία και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Την ίδια στιγμή, η ανάπτυξη ψηφιακών δικτύων όπως του Dark Web και των κρυπτονομισμάτων, επιτρέπει τις χειρότερες μορφές εκμετάλλευσης και κακοποίησης ανηλίκων σε απευθείας σύνδεση, συμπεριλαμβανομένων της διακίνησης και της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών.

Οι ανήλικοι είναι παντελώς απροστάτευτοι στους κινδύνους του ψηφιακού κόσμου που ανοίγεται πλέον απλόχερα μπροστά τους. Αυτό καταγγέλλει σε έκθεσή της η οργάνωση με αφορμή την αυριανή Ημέρα Παιδιού. Όπως αναφέρεται σε αυτήν, το 2017 ένας στους τρεις χρήστες του Διαδικτύου ήταν παιδιά κι όμως, σύμφωνα με τη Unicef, καμία μέριμνα δεν έχει ληφθεί για να διασφαλιστεί η πρόσβασή τους σε αποκλειστικά ασφαλές διαδικτυακό περιεχόμενο.

Στην έκθεση της οργάνωσης με τίτλο «Η κατάσταση των παιδιών στον κόσμο 2017: τα παιδιά σε έναν ψηφιακό κόσμο» επισημαίνεται επίσης ότι περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας νεολαίας – περίπου 346 εκατομμύρια άτομα- δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο, γεγονός που ενισχύει τις ανισότητες και περιορίζει το δικαίωμα συμμετοχής σε μια ολοένα αυξανόμενη ψηφιακή οικονομία. «Για το καλύτερο και για το χειρότερο η ψηφιακή τεχνολογία είναι πλέον ένα μη αναστρέψιμο γεγονός στη ζωής μας», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της UNICEF Anthony Lake.

«Σε έναν ψηφιακό κόσμο, η διπλή μας πρόκληση είναι πώς να μετριάσουμε τις ζημιές, μεγιστοποιώντας παράλληλα τα οφέλη του Διαδικτύου για κάθε παιδί». Μερικά από τα σημαντικότερα σημεία της έκθεσης αναφέρουν ότι:

• Οι νέοι είναι η πιο συνδεδεμένη ηλικιακή ομάδα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 71% είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο, σε σύγκριση με το 48% του συνολικού πληθυσμού.

• Οι αφρικανικές νεολαίες είναι οι λιγότερο συνδεδεμένες, με περίπου 3 στους 5 νέους εκτός σύνδεσης, σε σύγκριση με μόλις 1 στους 25 στην Ευρώπη.

• Περίπου το 56% όλων των ιστοτόπων είναι στα αγγλικά και πολλά παιδιά δεν μπορούν να βρουν περιεχόμενο που να καταλαβαίνουν ή που να είναι πολιτιστικά σχετικό.