Το ξήλωμα μιας σειράς διατάξεων για τις επιβατικές μεταφορές που είχαν θεσπιστεί με τον Νόμο 4070/2012, έπειτα από διαπραγματεύσεις με την τρόικα, επιχειρεί το προσχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών για τα ταξί, το οποίο ωστόσο, σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, βρίσκεται στη φάση της τελικής διαμόρφωσής του.

Η πλέον κραυγαλέα διάταξη, που ακουμπά και την οδική ασφάλεια, αφορά την αναθεώρηση προς τα πάνω του ορίου ηλικίας για την απόσυρση των ΕΔΧ αυτοκινήτων ταξί. Συγκεκριμένα, προβλέπει ότι όλα τα ΕΔΧ αυτοκίνητα ταξί θα αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση 22 ετών, αντί των 15 ετών που ισχύει σήμερα, εάν έχουν κυβισμό μηχανής μέχρι 1.950 κυβικά εκατοστά, και των 18 ετών, εφόσον έχουν κυβισμό μηχανής 1.950 κυβικά εκατοστά και άνω.

Το νομοσχέδιο τροποποιεί και προηγούμενες διατάξεις του Νόμου 4070/2012, που επέτρεπαν την εκμίσθωση ΙΧ με οδηγό (με ειδική σύμβαση) από τουριστικά γραφεία και γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων. Μάλιστα προβλέπει ότι η εκμίσθωση με οδηγό θα γίνεται μέσω προκρατήσεως με αντίστοιχη σύμβαση ελάχιστης διάρκειας τριών ωρών αντί έξι ωρών (σήμερα προβλέπεται ότι σε περίπτωση λήξης της εξάωρης σύμβασης, το ίδιο αυτοκίνητο δεν μπορεί να ενοικιαστεί σε άλλον πελάτη).