ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΚΑΙ Η ΕΡΕΥΝΑΓΙΑ ΤΑ ΛΑΘΡΑΙΑ ΤΟΥ «LASSEA»

Ο ανθυπασπιστής Παναγιώτης Χριστοφορίδης ανέλαβε την υπόθεση και για το δεξαμενόπλοιο με τα παράνομα πετρελαιοειδή

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 25/09/2017 08:00 |
Στα χέρια του γνωστού λιμενικού και η έρευναγια τα λαθραία του «Lassea»
Το δεξαμενόπλοιο «Siros» ξεκίνησε από το πρωί του Σαββάτου την απάντληση των καυσίμων του βυθισμένου πλοίου

Ο Παναγιώτης Χριστοφορίδης διενεργεί την έρευνα για το δεξαμενόπλοιο «Lassea» στο οποίο εντοπίστηκαν πετρελαιοειδή χωρίς τα νόμιμα παραστατικά με συνέπεια να συλληφθούν ο πλοίαρχος και ο α' μηχανικός.
Πρόκειται για τον ανθυπασπιστή του Λιμενικού, το όνομα του οποίου απασχόλησε τις δικαστικές Αρχές μετά τις καταγγελίες του ισοβίτη Ευθύμιου Γιαννουσάκη ότι δέχτηκε πιέσεις για να εμπλέξει στην υπόθεση του «Noor 1» τον εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη.
Οπως είναι γνωστό, πριν από λίγες μέρες, ο εισαγγελέας Εφετών Πειραιά Παναγιώτης Μπρακουμάτσος διαβίβασε σχετική δικογραφία στο Ναυτοδικείο προκειμένου να ελέγξει ως αρμόδιο ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του ανθυπασπιστή του Λιμενικού με βάση τις σχετικές καταγγελίες.
Την ανάμειξη του Παναγιώτη Χριστοφορίδη αποκάλυψε «Το Πρώτο Θέμα» μαζί με τις καταθέσεις του πλοιάρχου αλλά και του α' μηχανικού του «Lassea». Οπως προκύπτει, ο πλοίαρχος εκτελούσε εντολές του πλοιοκτήτη του «Αγ. Ζώνη ΙΙ» Θόδωρου Κουντούρη και όχι της πλοιοκτήτριας του «Lassea».

Το κουβάρι της απάντλησης. Στο μεταξύ, αύριο αναμένεται να ολοκληρωθεί η απάντληση καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «Αγ. Ζώνη ΙΙ».
Η επιχείρηση ξεκίνησε ύστερα από εμπλοκή τριών ημερών το πρωί του Σαββάτου από το δεξαμενόπλοιο «Siros». H επιλογή του προαναφερόμενου πλοίου αποτέλεσε  έκπληξη αφού μέχρι το βράδυ της Παρασκευής από το Λιμενικό διέρρεαν  πληροφορίες ότι την απάντληση είχε αναλάβει το δεξαμενόπλοιο «Aegean Breeze 1». Ειδικότερα ότι η εταιρεία του «Aegean Breeze 1» ήθελε να πάρει το φορτίο από το «Αγ. Ζώνη ΙΙ» ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα (slops) ενώ η εταιρεία του «Siros» ως κανονικό φορτίο. Επί της ουσίας, όπως λένε πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα, πρόκειται για δύο διαφορετικούς τρόπους πληρωμής - αξιοποίησης του προϊόντος της απάντλησης. Αλλη τιμή έχει το slops και άλλη το φορτίο που θα μπορεί να πωληθεί για τροφοδοσία πλοίων.
Μέχρι να γίνει η ανάθεση προηγήθηκε έντονο επιχειρηματικό παρασκήνιο αφού τα πετρελαιοειδή στο βυθισμένο πλοίο αποτελούν πηγή εσόδων για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν το χώρο. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η πλοιοκτήτρια του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» θέλει το φορτίο να μην πεταχτεί και να δοθεί για διύλιση δεδομένου ότι είναι υποχρεωμένη να πληρώσει δασμούς.
Υπάρχει η εκτίμηση πως η αλλαγή πλεύσης από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας έγινε μετά τις καταγγελίες στις οποίες προέβη το μεσημέρι της Παρασκευής στην Εισαγγελία Πειραιά ο πλοιοκτήτης του «Αγ. Ζώνη ΙΙ» ότι τον αναγκάζουν να ακολουθήσει εντολές.
Προκειμένου να αποφευχθεί η ρήξη, βρέθηκε η εξής λύση. Το δεξαμενόπλοιο «Siros» να ολοκληρώσει την απάντληση και να κρατήσει το φορτίο στις δεξαμενές του εωσότου γίνει πραγματογνωμοσύνη που θα δείξει αν είναι slops ή κανονικό πετρέλαιο, ενώ τα πετρελαιοειδή του «Lasse» θα ξεφορτώσουν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Oil One στην οποία ανήκει το δεξαμενόπλοιο «Aegean Breeze».

Αλαλούμ με τη δίκη. Επειτα από δύο αναβολές, η δίκη του πλοιάρχου και του α' μηχανικού του «Lassea» στο οποίο, όπως είναι γνωστό, βρέθηκαν πετρελαιοειδή χωρίς νόμιμα παραστατικά, ορίστηκε για τις 28 Σεπτεμβρίου. Σημειώνεται ότι το πλοίο αποχώρησε από την επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων του βυθισμένου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» επειδή είχαν λήξει τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του.
Η αναβολή δόθηκε με το σκεπτικό ότι ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί και ογκομετρηθει από το Γενικό Χημείο του Κράτους η σύσταση του φερόμενου ως παράνομου φορτίου, αλλά δεν υπάρχει και η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών. Και αυτός ήταν ο λόγος, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, που την πρώτη μέρα της δίκης ( περασμένη Πέμπτη) τέσσερις βασικοί μάρτυρες κατηγορίας δεν παρέστησαν να καταθέσουν για την υπόθεση.
Ενδεικτικό πάντως του πανικού είναι και το γεγονός ότι την Παρασκευή, 15 λεπτά πριν από τη μία το μεσημέρι, εκλήθη τηλεφωνικά να παραστεί στη δίκη που επρόκειτο να αρχίσει στις δύο υπάλληλος των τελωνείων! Τελικά πήγε άλλος στη θέση του ( επειδή ο υπάλληλος κατέθετε σε άλλη δίκη στην Αθήνα) και η αναβολή έσωσε την παρτίδα.

ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό, ο οποίος επιθεώρησε το Σάββατο τις δράσεις αντιρρύπανσης σε Πειραϊκή, Σαλαμίνα, Π. Φάληρο, Αλιμο, Ελληνικό και Γλυφάδα, η κατάσταση βελτιώνεται σημαντικά σε όλες τις περιοχές. «Η διαδικασία της αντιρρύπανσης συνεχίζεται με αποδοτικούς ρυθμούς ενώ είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με την ανάδοχο εταιρεία και όλους τους φορείς που έχουν εμπλακεί για την ενίσχυση των εργασιών με όσα μέσα χρειάζονται», τόνισε χαρακτηριστικά. «Δεν επαναπαυόμαστε. Συνεχίζουμε με εντατικούς ρυθμούς».
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, θα διερευνηθεί το ενδεχόμενο να ζητηθεί βοήθεια από Ισραήλ, Νορβηγία και Βρετανία.



ΕΛΕΝΗ ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ
Μια βουτιά στην αυταπάτη
Η εικόνα με τη γυναίκα να βγαίνει μαυρισμένη από πίσσα σε παραλία του Παλαιού Φαλήρου έκανε τον γύρο του κόσμου την περασμένη εβδομάδα. Η φωτογραφία τραβήχτηκε στις 20 Σεπτεμβρίου από τον βέλγο φωτογράφο Max Gyselinck. Κι όμως, χθες το πρωί η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ελένη Αυλωνίτου (μιλώντας στην τηλεόραση του Σκάι) άφησε να εννοηθεί ότι η φωτογραφία μπορεί να είναι και προϊόν Photoshop. Δηλαδή fake news. «Γιατί, 
οι Βέλγοι δεν ξέρουν από Photoshop;» αναρωτήθηκε η Αυλωνίτου. 
Η απάντηση ήρθε λίγο αργότερα από τον ίδιο τον βέλγο φωτογράφο με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook όπου μεταξύ άλλων έκανε λόγο «για ανοησίες».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ