Ετσι βυθίστηκε το «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Καταγγελία εμπειρογνώμονα στα «ΝΕΑ» ότι άνοιξαν οι βάνες εισρόφησης

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/09/2017 08:00 |
Ετσι βυθίστηκε το «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Ενώ τα συνεργεία καθαρισμού δίνουν τη δική τους μάχη στη Γλυφάδα, έρχονται στο φως νέα στοιχεία σχετικά με το ναυάγιο που μόλυνε τον Σαρωνικό

Η προσπάθεια να καλυφθούν τα ίχνη από ενδεχόμενο λαθρεμπόριο καυσίμων στάθηκε η αιτία να βυθιστεί το δεξαμενόπλοιο «Αγ. Ζώνη ΙΙ»!
Αυτό καταγγέλλει στα «ΝΕΑ» ειδικός εμπειρογνώμονας. Σύμφωνα με τον ίδιο, που θέλει να διατηρήσει για ευνόητους λόγους την ανωνυμία του, όλα δείχνουν ότι - άγνωστο πώς - άνοιξαν οι βάνες εισρόφησης (το πλοίο διαθέτει περισσότερες από δύο) προκειμένου να μπει νερό και να καλυφθεί με αυτόν τον τρόπο το κενό που υπήρχε στην ποσότητα του φορτίου, το οποίο κανείς δεν ξέρει πού ακριβώς διοχετεύθηκε.
Ωστόσο, φαίνεται πως μία ή περισσότερες από τις βάνες της μιας πλευράς (μπάντας, όπως ελέχθη χαρακτηριστικά) μπλοκάρισε, με συνέπεια το δεξαμενόπλοιο να φορτώνει μονόμπαντα, να πάρει κλίση και να βυθιστεί μέσα σε λίγο χρόνο. Τα λιγοστά μέλη του πληρώματος δεν μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν εγκαίρως το πρόβλημα της εν λόγω βλάβης και κάπως έτσι δεν αποφεύχθηκε το μοιραίο.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες από τα ΕΛΠΕ, το πλοίο φόρτωσε το Σάββατο 1.818 μετρικούς τόνους καύσιμα, ενώ μετά το ναυάγιο ανακοινώθηκε πως ήταν φορτωμένο με 2.200 τόνους καύσιμο πετρέλαιο (fuel oil) και 370 μετρικούς τόνους ναυτιλιακό (marine gas oil). Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγ. Ζώνη ΙΙ» είχε ελεγχθεί για υπόθεση λαθρεμπορίας το 2012 και το 2013 και, σύμφωνα με τον αρχηγό του Λιμενικού Σταμάτη Ράπτη, τελικώς απηλλάγη με βούλευμα.
Με τα νέα στοιχεία που παρουσιάζει στα «ΝΕΑ» ο ειδικός εμπειρογνώμονας, θα μπορούσε να εξηγηθεί το γιατί δεν πρόλαβαν να εκπέμψουν σήμα κινδύνου τα μέλη του πληρώματος…  Παράλληλα, ερωτηματικά προκαλεί και το γεγονός ότι την ώρα του ναυαγίου, στο δεξαμενόπλοιο επέβαιναν δύο από τα έντεκα μέλη του πληρώματος, ενώ, σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα έπρεπε να βρίσκονται τα 2/3 του συνόλου των μελών τού πληρώματος. Για κύκλωμα λαθρεμπόρων καυσίμων έκανε προχθές λόγο και η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού που ζητά να μπει χρονοδιάγραμμα απόσυρσης των υπερήλικων - στην πλειονότητά τους - δεξαμενόπλοιων που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν καύσιμα.

Εμπλοκή στην απάντληση. Στο μεταξύ, σταμάτησε χθες η απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο, μετά την εμπλοκή που δημιουργήθηκε με τη λήξη (χθες) των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του δεξαμενόπλοιου που εκλήθη από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του βυθισμένου πλοίου να περισυλλέξει τα καύσιμα.
Ο πλοιοκτήτης του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» διαβεβαίωσε χθες τους λιμενικούς ότι σήμερα νέο πλοίο πρόκειται να συνεχίσει τις εργασίες απάντλησης.
Ετσι, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, στο υπουργείο Ναυτιλίας κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα, μιας και το τελευταίο πράγμα που θα ήθελαν αυτήν την ώρα είναι μια ενδεχόμενη καθυστέρηση στην επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε από το υπουργείο, έχουν απαντληθεί 1.550 κυβικά μέτρα φορτίο.

Στη Βουλή η καταστροφή. Η οικολογική καταστροφή από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» θα συζητηθεί σήμερα στη Βουλή με τη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος.
Παράλληλα, σήμερα - ή το αργότερο αύριο - αναμένεται να βγουν και τα αποτελέσματα από τη δειγματοληψία που διενήργησε το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών για τη διερεύνηση των επιπτώσεων της πετρελαιοκηλίδας.  Χθες, ομάδα εμπειρογνωμόνων από το Ρότερνταμ - που βρίσκεται στην Αθήνα - ενημέρωσε τους δημάρχους Αλίμου, Ελληνικού - Αργυρούπολης στην Α' Πλαζ Αλίμου, παρουσία του δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη, για τη διαχείριση της ρύπανσης. Οπως δήλωσε ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας των Ολλανδών Ερικ Λάνερ, «θα μπορούσε η συγκεκριμένη παραλία με πολλή δουλειά να καθαρίσει σε μισή μέρα».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
7
albatros
24/09/2017 11:57
....... δρυός πεσούσης πας ανήρ ξηλεύεται........
Τασος
23/09/2017 05:17
Έτσι είναι τα πνευμόνια σας όσοι καπνιζετε
τσαλαπερντας(ευχαριστω για τη μη δημοσιευση)
22/09/2017 13:20
επειδη βαρεθηκα να ακουω ασυναρτησιες απο τις δηθεν πηγες κλπ κλπ απο τα διαφορα μεντια...και τα βουλευτακια το ξερουν μεταξυ τους...και ο αλεξακος με τον κουλη καλυτερα..το αγια ζωνη το βουλιαξανε...επιτηδες! οχι επειδη εκανε λαθρεμποριο κλπ φανταστικες αιτιολογιες ...αλλα για να πεσει το παραδακι απο την διεθνη κοινοτητα ως αποζημειωση για τη ρυπανση...οσο καθυστερει η κατασταση τοσο μεγαλυτερη η αποζημειωση...εγω σαν ειδικος στην πουστια του εκφυλου αυτου λαου που λεγεται ελληνας και ειδικα των πολιτικων....αυτο λεω μιας και μονο το κερδος ειναι η ουσια για τον ελληνα και τιποτε αλλο...ετσι θα μειρασουνε ενα παξημαδι στους πληγεντες (για τα ματια του κοσμου) και το χοντρο κομματι θα καταληξει κλασσικα στα υπολοιπα λαμογια...βουλευτες ...δηκαστικους...κλπ...οπως παντα δηλαδη...φατε και μια μολυνση τζαμπα....και δειτε και το κουκλοθεατρο στη βουλη με το δηθεν θυμα ονοματι κουλουμπης....
Byzantine
22/09/2017 10:59
Ελα που κανεις δεν ξερει...υπαρχουν τουλαχιστον 200 δεξαμενες στην Αττικη που ειναι αποδεκτες του μαζουτ απο τα 150 περιπου σαπιοκαραβα που αργοπλεουν στο Αιγαιο (τα περισσοτερα με ληγμενα η και πλαστα πιστοποιητικα ναυσιπλοιας). Ποτε δεν εκφορτωνουν ολη την ποσοτητα που παραλαμβανουν (οι περισσοτερες κανουλες ειναι 'πειραγμενες') και το περισσευμα διοχετευται στην αγορα. Περιπου 25% του πετρελαιου θερμανσης προερχεται απο πετρελαιο κινησης. Ειναι μεσα στο κολπο υπηρεσιες 4 τουλαχιστον Υπουργειων, Λιμενικο, Τελωνεια, τοπικες αστυνομικες αρχες, Μετρα και Σταθμα, Αγορανομια και αγιος ο Θεος. Και βεβαια καποια απο τα βενζιναδικα.1 δισ ευρω τζιρος το χρονο. Και οι προηγουμενες κυβερνησεις και ετουτοι εδω διατηρουν αλωβητο το στατους κβο για λογους που δεν γνωριζω (τα τσεπωνουν;). Ασε δε το τι διαδραματιζεται στην Υγεια. Και εκει εχουν διαπιστωθει και καταγραφει. Η στις προμηθειες απο στρατιωτικες δαπανες. Ειναι δυνατον να υπενισσομεθα οτι αυτα τα φαινομενα δεν υφιστανται; Μια αναδιαρθρωση του δημοσιου με ορθολογιστικα, αξιοκρατικα κριτηρια που να βασιζονται στην παραγωγικοτητα και να εχουν σαν βαση την οικονομικη αυτοτελεια του καθε δημοσιου οργανισμου ειναι λογικο να συγκρουστουν σφοδροτατα με ολα αυτα τα συμφεροντα. Ισως να ειναι και αυτος ενας λογος που δεν προχωρει η αξιολογηση. Υπαρχει η πολιτικη βουληση και η λαικη υποστηριξη για μια κυβερνηση που θα φερει επιτελους αυτη την ρηξη;
Byzantine
22/09/2017 10:33
Φορανε ασπρες στολες για να μην φαινεται και πολυ η πισσα...
Νικος
20/09/2017 22:51
Ο " ειδικός εμπειρογνώμονας" ( φαντάζομαι ο ίδιος με αυτόν που έγραψε τις απόψεις του στην " έγκυρη " zougla.gr ) δεν εξηγεί μερικά βασικά πράγματα: 1. Η πορεία του πλοίου , /οπως και των παραπλεόντων πλοίων αποτυπ/ωνεται μ/εσω του GPS σε χάρτες που είναι προσβάσιμοι σε /ολους στο διαδίκτυο. Εκανε τον κόπο να ελέγξει αν το πλοίο σταμάτησε κάπου μετά τον απόπλουν του απότα διυλιστήρια? 2. Εφόσον το φορτίο απο τα ΕΛΠΕ το προηγούμενο φορτίο ήταν νόμιμα πως ακριβώς έγινε το " λαθρεμπόριο" και τι κάλυψε υποτίθεται το ναυάγιο του πλοίου? Η απάντληση δείχνει ότι τα καύσιμα είναι στο πλοίο 3. Το σενάριο που παρουσιάζει γιά την βύθιση σημαίνει ότι ταμέλη του πληρώματος άνοιξαν τις βάνες του μηχανοστασίου κ μάλιστα ότι η μία χάλασε κ γέμισε μονόπαντα κτλ. Πρέπει να μιλάμε γιά ηλίθιους : αντί να ανοίξουν τις βάνες κάποιων δεξαμενών άνοιξαν το μηχανοστάσιο ! Μόνο ως απόλυτη ανοησία μπορεί να χαρακτηριστεί το σενάριο του " ειδικού " της συμφοράς. Μήπως /ομως αυτά τα εξωπραγματικά σενάρια εξυπηρετούν κάποια άλλα όχι κ τόσο καλυμμένα συμφέροντα? Qui bono? Ποιοί διεκδικούν το απαντλούμενο φορτίο ως slop ( απόβλητο )? Ποιοί είχαν θορυβηθεί όταν η πλοιοκτήτρια εταιρία είχε καταφέρει να προσελκύσει μεγάλους πελάτες από την αγορά πετρέλευσης της Κωνσταντινούπολης? Ποιοί οφελούνται απ/ο την διαφυγή της ρύπανσης ? Μιά δουλειά 100 χιλ $ γιά την αντιρρύπανση έγινε δουλειά 10δων εκ $ Πως ακριβώς βυθίστηκε το πλοίο θα το δείξουν οι ειδικοί πραγματογνώμονες. Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι υπήρξε μεγάλη εισρρόη στο μηχανοστάσιο που δεν έγινε αντιληπτή από αμέλεια του πληρώματος που την αντεληφθη όταν έσβησε την μηχανή Ομως τέτοια διαρροή μπορέι νάγινε και απο δολιοφθορά ( πχ σπάσιμο της μαντεμένιας sea valve απ/ο έξω με χτύπημα με ένα μεταλλικό κοντάρι) Τα μέλη του πληρώματος κατέθεσαν ότι ακουσαν ενα μεγάλο χτύπημα από το μηχανοστάσιο ( βέβαια γιατί δεν κατέβηκαν να δουν τι ήταν ?) Ας περιμ/ενουμε την έκθεση των πραγματικών ειδικών αλλά κ των πραγματογνωμόνων των ασφαλιστών κ ας μην ακούμε ανοησίες από " ειδικούς"
Αει
20/09/2017 12:45
Τραγέλαφος. Γιατι δεν το κλεινετε το μαγαζι.