Εξηγήσεις για την κατάσταση ελέγχου του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» έδωσαν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, σημειώνοντας πως η νομοθεσία δεν απαιτεί έλεγχο του νηογνώμονα για το συγκεκριμένο σκάφος.

Όπως ανέφερε ο διευθυντής Ελέγχου του Κλάδου Πλοίων, Ιωάννης Ζίκας «όλα τα πιστοποιητικά έχουν εκδοθεί και είναι σε ισχύ από τον κλάδο ελέγχου πλοίων έως τις 27/09».

Στην επιχείρηση καθαρισμού της μόλυνσης στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού, αναφέρθηκε ο διευθυντής του γραφείου του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, αρχιπλοίαρχος Αλέξανδρος Λαγουρός, υπογραμμίζοντας ότι συμμετέχουν 13 ιδιωτικά σκάφη, συμπεριλαμβανομένου του «AKTAIA OSRV» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα και επτά σκάφη του Λιμενικού.

Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, η επιχείρηση απορρύπανσης επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή στην απάντληση πετρελαιοειδών από το ναυάγιο. «Η διαρροή έχει πλέον σταματήσει μετά τη σφράγιση του ναυαγίου, ενώ δεύτερος άξονας είναι ο καθαρισμός των ακτογραμμών Κυνοσούρας και Σεληνίων και το μέτωπο Πειραϊκή, Φρεαττύδα έως Γλυφάδα» συμπλήρωσε ο κ. Λαγουρός, ο οποίος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο «AKTAIA OSRV» λέγοντας πως πρόκειται για απορρυπαντικό σκάφος μεγέθους αποθήκευσης 3.000 κυβικών μέτρων, μπορεί να ανακτήσει πετρελαιοειδή με τους δύο ειδικούς βραχίονες που διαθέτει, ενώ έχει ένα πολύ σημαντικό βοήθημα: να μπορεί κατά τη διάρκεια της νύχτας να εντοπίζει πετρελαιοκηλίδες.

«Εθνική πολιτική της χώρας είναι η μη χρήση χημικών διασκορπιστικών ουσιών απορρύπανσης, και ήδη από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ έχουν ζητηθεί να γίνουν αναλύσεις του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Μόλις αυτά τα στοιχεία γίνουν ανακοινώσιμα, θα λάβουν όλοι πληροφόρηση για το πόση ήταν η επιβάρυνση του περιβάλλοντος πριν και μετά το ναυάγιο. Οι μετρήσεις θα είναι συνεχείς, ανά εξάμηνο και με ανακοινώσεις», δήλωσε ο κ. Λαγουρός.