SOLD OUT ΚΑΙ Η ΑΘΗΝΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Ο συνδυασμός του φθηνού προορισμού με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της πόλης αναβαθμίζουν την πρωτεύουσα σε πόλο έλξης για ολοένα και περισσότερους επισκέπτες

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/08/2017 08:00 |
Sold out και η Αθήνα στον τουρισμό
Τουρίστες απαθανατίζουν την Αθήνα με μια σέλφι από τον λόφο της Ακρόπολης. Τα αρχαία μνημεία, τα μουσεία και τα αμέτρητα πολιτιστικά αξιοθέατα δρουν ως μαγνήτης για χιλιάδες επισκέπτες που επιλέγουν πλέον την πρωτεύουσα ως ταξιδιωτικό προορισμό

Limit up κάνει και τη φετινή σεζόν ο τουρισμός! Ο πήχης των προσδοκιών και των αφίξεων ανεβαίνει με γοργούς ρυθμούς και τα ρεκόρ σπάνε με τη συχνότητα που τα καταρρίπτει στον στίβο η Κατερίνα Στεφανίδη.
Στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, συνωστισμός. Οι ουρές μεγάλες μπροστά στις εισόδους του αρχαιολογικού χώρου και του μουσείου. Μια βαβέλ ανθρώπων, ένα πολύχρωμο τσούρμο προσπαθεί να ξεδιψάσει τη δίψα του με μπουκάλια νερό στα χέρια και ταυτόχρονα προσδοκά να εντρυφήσει στα ελληνικά πολιτιστικά δρώμενα.
Ρεκόρ και πάλι ρεκόρ καταγράφονται στον τουρισμό. Φέτος οι αφίξεις αναμένεται  να ξεπεράσουν τα 28,5 εκατομμύρια. Στην Αθήνα σημειώνεται ακόμη ένα νέο ρεκόρ. Οι διεθνείς αφίξεις στον Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 14% σε σύγκριση με πέρυσι. Συνεχώς ανοδική η πορεία. Το 2015 4.200.000 τουρίστες, το 2016 4.600.000 και τώρα αναμένονται ακόμη περισσότεροι. Η αύξηση αυτή δε θα μπορούσε να μην αποτυπώνεται και στην πληρότητα των ξενοδοχείων η οποία τον Ιούνιο κινήθηκε με άνοδο 3,1%.
Η πολιτιστική κληρονομιά της χώρας πρωταγωνιστεί και την καθιστά έναν από τους πιο αγαπημένους προορισμούς. Τα αρχαία μνημεία, τα μουσεία και οι αμέτρητοι πολιτιστικοί φορείς αποτελούν πόλο έλξης για ολόκληρο τον κόσμο. Δεν είναι, όμως, ο μόνος λόγος προσέλκυσης των τουριστών. Η οικονομική δυσχέρεια και τα συνακόλουθά της συνιστούν ακόμη έναν παράγοντα. Οι εξελίξεις στην Ελλάδα βρίσκονται ανάμεσα στις κυριότερες ειδήσεις των άλλων κρατών. Εξάπτεται το ενδιαφέρον και η περιέργεια των ξένων και επιθυμούν να δουν από κοντά το τι ακριβώς συμβαίνει. Πολλοί, δε, είναι εκείνοι που θέλουν, μέσω του ταξιδιού τους, να ενισχύσουν οικονομικά τον τόπο. Αν μη τι άλλο, είναι μια συμφέρουσα επιλογή και για τους ίδιους, μιας και η Αθήνα είναι η δεύτερη φθηνότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης μετά την Κωνσταντινούπολη. Η διασκέδαση και οι χαλαροί ρυθμοί της καθημερινότητας έρχονται να προστεθούν στα προηγούμενα και να εκτοξεύσουν την Ελλάδα στο Εβερεστ των προτιμήσεων για τις καλοκαιρινές διακοπές.

ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ. Η Αθήνα δεν είναι πια ένα απλό πέρασμα, μια ανταπόκριση για να πάνε οι τουρίστες στα νησιά. Αποτελεί έναν στόχο του ταξιδιού τους. Η πλειονότητα των ξένων διαμένει στην Αθήνα αρκετές μέρες πριν ή μετά το ταξίδι τους στα νησιά και βιώνουν από πρώτο χέρι όλα όσα μαθαίνουν από την ιστορία.
Μια επίσκεψη στην Ακρόπολη πείθει για του λόγου το αληθές. Οι εικόνες ισοδυναμούν με χιλιάδες λέξεις. Τουρίστες βγάζουν φωτογραφίες κυριολεκτικά παντού. Με φόντο τον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, το Μουσείο και φυσικά τον Παρθενώνα. Είναι κάτι μοναδικό και πρωτόγνωρο για τους περισσότερους. Η αναμονή για τα εισιτήρια μεγάλη. Κι όμως, ο κόσμος είναι χαρούμενος και περιμένει καρτερικά. Η θέληση είναι τόσο μεγάλη που ξεπερνάει την ταλαιπωρία. Κάτω από τον Ιερό Βράχο συναντήσαμε πλήθος επισκεπτών απ' όλες τις μεριές του πλανήτη. Αγγλοι, Γάλλοι, Γερμανοί, Ισπανοί, Ιταλοί, Κινέζοι, Βραζιλιάνοι είναι λίγοι μόνο από όσους στέκονται καθημερινά στις ατελείωτες ουρές. Κοινός τόπος όλων η αναφορά στην κουλτούρα, στα μνημεία και την ιστορία της Ελλάδας. Στόχος τους να μάθουν από πρώτο χέρι τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και να θαυμάσουν τα κατάλοιπά του.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ