Τη θεσμοθέτηση Ακαδημαϊκών Συμβουλίων Εκπαίδευσης ανακοίνωσε από την Φλώρινα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Μιλώντας στα μέλη ΔΕΠ της Παιδαγωγικής Σχολής και του Τμήματος Εφαρμοσμένων και Εικαστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ψηφιστεί η διάταξη στη Βουλή για τη δημιουργία των Συμβουλίων Εκπαίδευσης, ενώ έχουν προϋπολογιστεί 65 εκατ. ευρώ προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη δράσεων των Ιδρυμάτων.

Στα Συμβούλια θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και των ΤΕΙ, μέλη των ερευνητικών ινστιτούτων και εκπρόσωποι της Περιφέρεις και του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Θα έχουν τη δυνατότητα, μέσω της εισήγησης τους, στην ίδρυση ή την κατάργηση τμημάτων, χωρίς όμως να κινδυνεύει κανείς να χάσει τη δουλεία του, όπως διευκρίνισε ο υπουργός.

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε και στην ανάγκη να υπάρχει ευελιξία στα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημιακών τμημάτων και ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρχει το δικαίωμα στους πτυχιούχους, με ένα 25% των μαθημάτων σε συγγενές επιστημονικό κλάδο, να μπορούν να εγγράψουν την αντίστοιχη ειδικότητα ή αντικείμενο στο πτυχίο τους.

Επίσης, αναφέρθηκε στην περίπτωση όπου 195 τμήματα των ΤΕΙ και κάποιων πανεπιστημίων, είναι χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. «Έχουμε μία συντεχνοποίηση, την οποία όμως η παρούσα κυβέρνηση την έχει αντιληφθεί και προσπαθεί να δώσει λύσεις», είπε ο υπουργός.

Απαντώντας στο συνεχές αίτημα του πρύτανη του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Αντώνη Τουρλιδάκη και των μελών ΔΕΠ της πανεπιστημιακής κοινότητας για την επίλυση του ρυμοτομικού προβλήματος του πανεπιστημίου στη Φλώρινα, δήλωσε ότι η υπόθεση είναι σε διαδικασία επίλυσης σε συνεννόηση με τον αρμόδιο υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος Γιώργο Σταθάκη και τους υπόλοιπους συναρμόδιους υπουργούς.

Νωρίτερα ο υπουργός Παιδείας περιηγήθηκε στις κτιριακές εγκαταστάσεις του 5ου δημοτικού σχολειού, νηπιαγωγείου και ειδικού σχολείου για παιδιά με αναπηρία της Φλώρινας, όπου ενημερώθηκε από τους εκπαιδευτικούς για τα προγράμματα συνεκπαίδευσης που εφαρμόζονται στα σχολεία και που έχουν ως στόχο την κοινωνικοποίηση των παιδιών με αναπηρία. Απευθυνόμενος προς τους εκπαιδευτικούς των εν λόγω σχολείων είπε ότι «να ξέρετε φεύγω από την Φλώρινα κατά πέντε πόντους ψηλότερος από την εικόνα που είδα στα σχολεία και από το έργο των εκπαιδευτικών στις τάξεις».

Τέλος ο υπουργός συναντήθηκε και συνομίλησε και με φοιτητές της Παιδαγωγικής Σχολής.