Σε «προστιθέμενη αξία» για τον ελληνικό τουρισμό εξελίσσεται πλέον το «ελληνικό πρωϊνό» του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), το οποίο σερβίρεται σχεδόν στο 10% των ξενοδοχειακών μονάδων όλης της χώρας.

Μέσω της ανάπτυξης του προγράμματος «ελληνικό πρωινό» αλλά και της προώθησής του στο εξωτερικό, το ΞΕΕ επιδιώκει να βγάλει την ελληνική γαστρονομία εκτός συνόρων, αναδεικνύοντας στη διεθνή αγορά ένα από τα «δυνατά χαρτιά» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

«Η ομογενοποίηση και θωράκιση της διαδικασίας ένταξης και παράλληλα η προϊοντική προστασία του ελληνικού πρωινού, αποτελούν για το ΞΕΕ την επόμενη αναγκαία φάση εξέλιξής του», τόνισε την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης. Στόχος πλέον είναι να ενταχθούν στο πρόγραμμα ελληνικού πρωινού όχι μόνο ξενοδοχεία, αλλά και ενοικιαζόμενα δωμάτια και επαύλεις σε όλη τη χώρα.

Ήδη, τα ενταγμένα ξενοδοχεία στο πρόγραμμα ξεπέρασαν τα 800 και το ΞΕΕ ενεργοποιεί τη διαδικασία ένταξης των επιχειρήσεων στο «ελληνικό πρωινό» διαδικτυακά, με τη χρήση μιας καινοτόμου ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

«Η συγκεκριμένη πλατφόρμα αποτελεί ένα ολοκληρωμένο διαδικτυακό εργαλείο τόσο για την προστασία της φήμης του προϊόντος όσο και για την ανάδειξή του, ως διακριτού τουριστικού προϊόντος», είπε ο κ. Τσακίρης και συμπλήρωσε:

«Η νέα πλατφόρμα θα συμβάλει καταλυτικά στην οριοθέτηση του τουριστικού προϊόντος «ελληνικό πρωινό» (με ολοκληρωμένο μενού), διασφαλίζοντας παράλληλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του, σύμφωνα με λίστες παραδοσιακών προϊόντων από Έλληνες παραγωγούς, καταγεγραμμένους και καταχωρημένους από τον ΕΦΕΤ».

Μέσω της εφαρμογής, με απλά βήματα ο κάθε ιδιοκτήτης τουριστικού καταλύματος στη χώρα, θα μπορεί αρχικά να ολοκληρώσει τη διαδικασία ένταξης του καταλύματός του στο πρόγραμμα «ελληνικό πρωινό», ενώ στη συνέχεια θα μπορεί να ανανεώνει- διαμορφώνει το προσφερόμενο «ελληνικό πρωινό» της επιχείρησής του, όσο συχνά επιθυμεί.

Η εφαρμογή προσφέρει σειρά ηλεκτρονικών υπηρεσιών υποστήριξης του «ελληνικού πρωινού» που παρέχει το κάθε κατάλυμα, όπως αυτόματη δημιουργία εδεσματολογίου (Μενού), δημιουργία καρτελών παρουσίασης μεμονωμένων εδεσμάτων με σύντομη περιγραφή του εδέσματος (ελληνικά – αγγλικά), κ.α.

Ταυτόχρονα, είπε ο κ. Τσακίρης, ξεκινάει το πρώτο πλάνο προβολής του προγράμματος «ελληνικό πρωινό» στις τουριστικές αγορές του εξωτερικού. Στο πλαίσιο αυτό το ΞΕΕ προχωρά άμεσα στην ριζική αναβάθμιση του site, με στόχο να γίνει πιο ελκυστικό. Η ανακατασκευή, αναμένεται να έχει υλοποιηθεί μέσα στην άνοιξη του 2017, ενώ θα πραγματοποιηθούν σχετικές καμπάνιες στα Social Media.

Η πρώτη περίοδος εξωστρέφειας του προγράμματος «ελληνικό πρωινό» θα ολοκληρωθεί με την υλοποίηση εκδηλώσεων παρουσίασής του σε tour operators και τουριστικούς πράκτορες, καθώς και σε ξένους δημοσιογράφους.

Ήδη, το ΞΕΕ έχει δημιουργήσει 35 τοπικά πρότυπα «ελληνικού πρωινού», το οποίο πλέον έχει καταξιωθεί με πολλούς τρόπους. «Ένας από αυτούς είναι να συμπεριληφθεί στα βαθμολογούμενα κριτήρια της αστεροποίησης των καταλυμάτων, προκειμένου να προστατευθεί», τόνισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ.

Για το λόγο αυτό το Επιμελητήριο προχωρά στη δημιουργία Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Ένταξης και Υποστήριξης του Σήματος Ελληνικό Πρωινό. Το κόστος συμμετοχής ανά ξενοδοχείο στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, θα κυμαίνεται γύρω στα 50 ευρώ και δεν θα ισχύσει για τα ξενοδοχεία τα οποία ήδη συμμετέχουν στο πρόγραμμα του «ελληνικού πρωινού».

Αναφερόμενος στα εφτά χρόνια των δράσεων του «ελληνικού πρωινού», ο επικεφαλής του ΞΕΕ για το πρόγραμμα κ. Γιώργος Πίττας, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

• Το υιοθέτησαν μέχρι σήμερα 800 ξενοδόχοι, εμπλουτίζοντας το προϊόν τους.

• Το γνώρισαν και το αγάπησαν χιλιάδες Έλληνες και ξένοι επισκέπτες.

• Το αναγνώρισαν, το επεξεργάστηκαν και το εφάρμοσαν εκατοντάδες chefs.

• Χρησιμοποιηθήκαν εκατοντάδες τοπικά προϊόντα από χιλιάδες παραγωγούς.

• Αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή ελληνικά brands γαστρονομίας.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Πίττα, υπήρξαν και έμμεσα αποτελέσματα από την υλοποίηση του προγράμματος, όπως:

• Η σημαντική συμβολή του στη δημιουργία γαστρονομικών κοινοτήτων, που έφερε τους εμπλεκόμενους (παραγωγούς – σεφ – ξενοδόχους) πολύ κοντά.

• Τα υπό διαμόρφωση δίκτυα γαστρονομίας στην Ελλάδα, τα οποία οφείλουν την εμφάνισή τους στις ζυμώσεις που γίνονται στο πλαίσιο του «ελληνικού πρωινού».

• Η συμβολή του στην αναγέννηση της τοπικής κουζίνας.