Σε κυψέλες δημιουργίας, πολιτισμού, αλλά και άθλησης, μετατρέπει τα σχολεία ο Δήμος Αθηναίων. Με την στήριξη του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», 25 σχολεία που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλα τα Δημοτικά Διαμερίσματα της πρωτεύουσας, δεν θα κλείνουν με τη λήξη του σχολικού ωραρίου. Θα παραμένουν ανοιχτά, παρουσία φύλακα, έως τις 9.30 το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα, από τις 10 το πρωί ως τις 8 το βράδυ.

Με 41 προγράμματα και δραστηριότητες για μαθητές και μεγάλους, θα συμβάλλουν στο ζωντάνεμα της γειτονιάς. Το πρόγραμμα ονομάζεται «Ανοιχτά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων» και χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Το σχετικό πρόγραμμα λειτούργησε και πέρυσι πιλοτικά, με ιδιαίτερη επιτυχία. Οι εγγραφές ξεκινούν τη Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ, ο δήμαρχος Αθηναίων, κ. Καμίνης, τόνισε ότι τα αποτελέσματα του προγράμματος θα αξιολογηθούν από το πανεπιστήμιο του Σικάγο.

Τα «Ανοιχτά Σχολεία» είναι άμεσα συνυφασμένα και με το πρόγραμμα «Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα», που ήδη υλοποιείται σε 12σχολικά κτίρια από τον Δήμο, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων του Πολυτεχνείου Κρήτης και με αποκλειστικό δωρητή πάλι, το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος».

Μέσω του προγράμματος, οι εργασίες επισκευής στα σχολικά κτίρια, γίνονται με τον συμμετοχικό, παιδαγωγικό ανασχεδιασμό του σχολικού χώρου. Μια διεπιστημονική ομάδα, αποτελούμενη από αρχιτέκτονες, ψυχολόγους και παιδαγωγούς, επισκέφθηκε τις σχολικές κοινότητες όλων των βαθμίδων -από βρεφονηπιακούς σταθμούς έως λύκεια- του Δήμου Αθηναίων και «αφουγκράστηκε» τις ανάγκες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.

Επιπλέον, σε χώρο του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών, στην περιοχή του σταθμού Λαρίσης, θα λειτουργήσει από τον Νοέμβριο, ένα πλήρως εξοπλισμένο Maker Space. «Πρόκειται για μια δομή σύγχρονης τεχνολογίας, με 3D printer και εξοπλισμό, που δίνει τη δυνατότητα στις σχολικές κοινότητες να βελτιώνουν αυτόνομα τις συνθήκες των σχολείων τους» δήλωσε ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης, Κωνσταντίνος Ουγγρίνης, επικεφαλής του Εργαστηρίου Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων.