Εξελίξεις στο θέμα της αναδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σηματοδοτεί το ταξίδι αστραπή στις Βρυξέλλες που πραγματοποιούν ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης και ο διοικητής της Υπηρεσίας Κωνσταντίνος Λιντζεράκος.

Η ΥΠΑ, στο πλαίσιο μνημονιακής υποχρέωσης που συνδέεται με την εποπτεία των 14 υπό αποκρατικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων, πρέπει να λειτουργήσει με νέο οργανόγραμμα με το οποίο αυτονομείται ο «Πάροχος Αεροναυτιλίας», δηλαδή οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Αυτό που φαίνεται ότι προσπαθεί να αποτρέψει ο υπουργός Μεταφορών, μεταβαίνοντας ο ίδιος στις Βρυξέλλες, είναι η μετατροπή στο σύνολό του ή μερικώς του «Παρόχου Αεροναυτιλίας» σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.
Από την πλευρά τους, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας υποστηρίζουν ότι δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση, αφού η νέα εταιρεία/οργανισμός θα έχει ως μοναδικό μέτοχο το κράτος.
Αντίθετη είναι η άποψη της Ένωσης Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριου Κυκλοφορίας, η οποία, με ανακοίνωσή της, κάνει λόγο για «εκχώρηση του εθνικού εναέριου χώρου σε ιδιωτικά συμφέροντα», υπογραμμίζοντας ότι θα «αγωνιστεί για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ΥΠΑ», ενώ παράλληλα εξαγγέλλει απεργιακές κινητοποιήσεις (23 – 29 Σεπτεμβρίου).

Επίσης, χθες, η ΟΣΥΠΑ συγκάλεσε ευρεία σύσκεψη στο αμφιθέατρο της ΥΠΑ, προκειμένου να ενημερώσει τους εργαζομένους για τις τρέχουσες εξελίξεις.

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς των αερομεταφορών, η ΥΠΑ πρόκειται να «αλλάξει τελείως πρόσωπο», καθώς θα διαχωριστεί ο «Πάροχος Αεροναυτιλίας», θα δημιουργηθεί η «Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων» (ΑΕΔΙΠΑ), στην οποία θα μεταφερθούν τα «ορφανά» περιφερειακά αεροδρόμια (αυτά που δεν ιδιωτικοποιήθηκαν) και θα ενσωματωθούν, υπό μία οντότητα, οι Κανονιστικές Αρχές της ΥΠΑ.