Στη Βουλή έφθασε η υπόθεση της ναυτικής τραγωδίας στην Αίγινα, για τα αναπάντητα ερωτήματα και τον τρόπο αντίδρασης των αρμόδιων υπηρεσιών έπειτα από ερώτηση που κατέθεσαν 33 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Για τα κενά και τις παραλείψεις των αρμοδίων που έχει καταγγείλει η πολιτική αγωγή, από το δικηγορικό γραφείο του Αλέξη Κούγια υποβλήθηκε χθες στην τακτική ανακρίτρια αίτηση για διενέργεια «επειγουσών» όπως χαρακτηρίσθηκαν ανακριτικών πράξεων.

Με την ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο υπεύθυνος Τομέα Ναυτιλίας της ΝΔ βουλευτής Ευβοίας Σίμος Κεδίκογλου μαζί με 32 ακόμα βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας δίδεται ιδιαίτερο βάρος στην τρίωρη απουσία του Λιμενικού όσον αφορά τη σύλληψη του δράστη, ενώ διατυπώνονται αιχμές και για τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα.

Στην ερώτησή τους με θέμα «Ερωτήματα για την αντίδραση και τη λειτουργία των αρμόδιων Υπηρεσιών στην τραγωδία της Αίγινας» οι 33 βουλευτές ανάμεσα στα άλλα τονίζουν: «Μια εβδομάδα μετά τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας παραμένουν αναπάντητα σοβαρά ερωτήματα για τον τρόπο αντίδρασης και λειτουργίας των αρμοδίων υπηρεσιών και της πολιτικής ηγεσίας τους. Αποκορύφωμα το γεγονός, ότι σύμφωνα με το διαβιβαστικό του Λιμενικού Σώματος, αν και το Λιμενικό ειδοποιήθηκε για τη σύγκρουση στις 12:30, ο 77χρονος χειριστής παρουσιάστηκε ο ίδιος στο Λιμεναρχείο της Αίγινας στις 15:30. Επί τρεις ώρες δηλαδή αφέθηκαν ανενόχλητοι να εξαφανίσουν τους συνεπιβάτες και να εγκαταλείψουν το ταχύπλοο με τον τρόπο που ήθελαν».

Και προβάλλουν τα εξής ερωτήματα όσον αφορά τις αρμόδιες Αρχές:

– Γιατί υπήρξε ουσιαστική απουσία του Λιμενικού Σώματος σε ό,τι αφορά τη σύλληψη του δράστη ενός πολύνεκρου δυστυχήματος, καθώς και τη διασφάλιση των καταθέσεων άμεσα από τους συνεπιβαίνοντες αυτόπτες μάρτυρες;

– Πώς ανανεώθηκε το δίπλωμα του 77χρονου χειριστή προ διετίας, ενώ ο ίδιος καταθέτει ότι εδώ και τρία χρόνια αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα υγείας; Ποια διαδικασία ακολουθήθηκε;

– Για τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναρωτιούνται: Συνηθίζεται να μεταβαίνει άμεσα ο αρμόδιος υπουργός στο σημείο μιας ναυτικής τραγωδίας –και μάλιστα με ταχύτητα εντυπωσιακή σε σχέση με την παρέμβαση του Λιμενικού; Νοείται ανάμειξη του αρμόδιου υπουργού σε μία –υπό διερεύνηση –υπόθεση με θετικούς χαρακτηρισμούς περί της εμπειρίας και των γνώσεων του κατηγορούμενου χειριστή;

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΚΟΥΓΙΑ. Τα αναπάντητα ερωτήματα και οι παραλείψεις στη διερεύνηση της ναυτικής τραγωδίας που καταγγέλλει η πολιτική αγωγή εξακολουθούν να στοιχειώνουν την υπόθεση και να δηλητηριάζουν με καχυποψία τους συγγενείς των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους κατά τη φονική σύγκρουση του ταχύπλοου με τη λάντζα ή όσους τραυματίσθηκαν σοβαρά ακόμα και όσους διασώθηκαν από τον εφιάλτη. Για την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας, ώστε να μην μείνουν σκιές ο δικηγόρος της πολιτικής Αγωγής Αλέξης Κούγιας με αίτηση στην αρμόδια ανακρίτρια ζητεί να γίνουν μια σειρά από ενέργειες οι οποίες «είναι απολύτως αναγκαίες για την πλήρη διαλεύκανση των διερευνώμενων πράξεων, των συνθηκών, υπό τις οποίες έλαβαν χώρα, και των προσώπων που συμμετείχαν σε αυτές».

Το αίτημα μεταξύ άλλων αναφέρει:

– Να κατασχεθεί και να μεταφερθεί άμεσα σε ασφαλή, φυλασσόμενο χώρο το ταχύπλοο «Ντουέντε», προκειμένου να αποτραπεί αθέμιτη παρέμβαση σε αυτό και απομάκρυνση ή αλλοίωση αποδεικτικών στοιχείων.

– Να διενεργηθεί εξερεύνηση δακτυλικών αποτυπωμάτων επί του ταχυπλόου σε όλους τους χώρους και ιδίως στο τιμόνι και τα χειριστήρια των μηχανών. Παράλληλα, να γίνει λήψη δακτυλικών αποτυπωμάτων τόσο από τον κατηγορούμενο (αν δεν έχει ήδη γίνει μετά τη σύλληψή του), όσο και από τα πρόσωπα που φέρονται ως συνεπιβάτες.

– Να πραγματοποιηθεί επί του ταχυπλόου έρευνα και συλλογή γενετικού υλικού κατάλληλου για ανάλυση DNA.

– Να αφαιρεθεί και να κατασχεθεί η συσκευή GPS του ταχυπλόου και να διαταχθεί η εξέτασή της είτε από ειδικό πραγματογνώμονα είτε από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ, καθόσον από την εξέταση τής ως άνω συσκευής θα προκύψει η πορεία και ταχύτητα του σκάφους.

– Να αφαιρεθούν και να κατασχεθούν τα ωρόμετρα των μηχανών του ταχυπλόου. Από την εξέτασή τους θα προκύψει αν και πόσο χρόνο μετά τη σύγκρουση σταμάτησε η λειτουργία τους.

– Να ερωτηθεί η λιμενική Αρχή που διενήργησε την αστυνομική προανάκριση για ποιο λόγο δεν προέβη στις ως άνω ενέργειες, καθώς και για ποιο λόγο δεν πραγματοποίησε αλκοτέστ στον συλληφθέντα κατηγορούμενο.

Το «γαϊτανάκι» της διαφυγής

Την περίπλοκη πορεία της διαφυγής του ταχυπλόου μετά τη φονική σύγκρουση περιγράφει σε καταθέσεις του, σύμφωνα με πληροφορίες, ο 77χρονος φερόμενος ως καπετάνιος του. Αμέσως μετά το συμβάν, όπως αναφέρει, τηλεφώνησε από το κινητό του σε γνωστό του στην Αίγινα και του ζήτησε να σπεύσει προς βοήθειά του. Το συγκεκριμένο άτομο έσπευσε κοντά του, όπως περιγράφει, με φουσκωτό στο οποίο επέβαινε ακόμη ένα άτομο, το οποίο παρέλαβε τους τρεις άλλους ηλικιωμένους για να τους μεταφέρει στο λιμάνι και ο άλλος έμεινε μαζί του στο τσακισμένο σκάφος που έμπαζε νερά.