H «επετηρίδα» του φωτοστέφανου

Οι «υποψήφιοι» για κατάταξη στο Αγιολόγιο της Εκκλησίας, οι καμπάνιες για τις αγιοποιήσεις, οι νέοι Άγιοι

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/03/2016 17:30 |

Στην «αγία λίστα αναμονής» για την κατάταξη στο Αγιολόγιο της Εκκλησίας έχει μπει, και μάλιστα...ψηλά, ο ιερομόναχος Bησσαρίων της Ιεράς Μονής Αγάθωνος στη Λαμία. Το όνομά του έγινε γνωστό στο Πανελλήνιο το 2006 όταν διαπιστώθηκε πως το λείψανό του ήταν άφθαρτο. Από τότε ο μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος σε κάθε ευκαιρία υποστηρίζει με θέρμη ότι ο «γέροντας  Βησσαρίων ο Αγαθωνίτης» - όπως αποκαλείται - είναι άγιος. Το επανέλαβε πριν από λίγες ημέρες. Με αφορμή τη συμπλήρωση 10 ετών από την ανακομιδή του σκηνώματος του γέροντος Βησσαρίωνος η Μητρόπολη Φθιώτιδος τέλεσε πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του μητροπολίτη Νικόλαου την Πέμπτη 3 Μαρτίου.

Η Μητρόπολη Φθιώτιδος δεν περιορίστηκε στην πανηγυρική Θεία Λειτουργία αλλά με αφορμή την επέτειο των 10 ετών από την ανακομιδή των λειψάνων του Βησσαρίωνα πραγματοποίησε στις 12 Μαρτίου εκδήλωση - αφιέρωμα «στα 10 χρόνια από την ανακομιδή του αφθάρτου σκηνώματος του Γέροντος Βησσαρίωνος Αγαθωνίτου», στο αμφιθέατρο του Πνευματικού Διοικητικού της Κέντρου στη Λαμία. Προβλήθηκε δε 45λεπτη ταινία με το βιογραφικό του μοναχού και τα γεγονότα του έτους 2006, όταν έγινε η ανακομιδή. Μάλιστα, το βίντεο για τον Βησσαρίωνα έχει επενδυθεί και με...ειδικά εφέ - φωτισμούς και λάμψεις - όταν γίνεται αναφορά σε «θαυμαστά γεγονότα».

Η επετηρίδα του...φωτοστέφανου περιλαμβάνει κι άλλα πρόσωπα για τα οποία πολλοί από το χώρο της Εκκλησίας θεωρούν ότι πληρούν τις προϋποθέσεις για να ενταχθούν στο Αγιολόγιο. Μητροπολίτες, κληρικοί ή λαϊκοί εκφράζονται δημοσίως για τη ζωή και το έργο τους. Αρκετοί δε κάνουν ένα βήμα παραπάνω και τους αποκαλούν πρόωρα «αγίους». Άλλοι κάνουν «ιερές» καμπάνιες προωθώντας τις υποψηφιότητές τους. Το facebook για παράδειγμα είναι γεμάτο από σελίδες αφιερωμένες σε γέροντες και μοναχούς. Για κάποιους απ' αυτούς έχουν υποβληθεί επίσημα αιτήματα από τις Μητροπόλεις προς την Ιερά Σύνοδο και εν συνεχεία προς το Πατριαρχείο που έχει και τον τελευταίο λόγο.  

Για ακόμη μία φορά ο μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος, στην ομιλία του στις 3 Μαρτίου, αναφέρθηκε στα σημάδια αγιότητας του Βησσαρίωνος λέγοντας πως «παρά όμως την σφοδρή πολεμική των αντιλεγόντων, παρά τα ανυπόστατα ψεύδη, παρά τις έντονες φημολογίες, ότι αποσυντίθεται, ο Θεός εξακολουθεί να κρατεί άφθαρτο και ευωδιάζον το άγιο σώμα του ταπεινού και ελεήμονος Ιερομονάχου Βησσαρίωνος ως την πιο μεγάλη μαρτυρία της δυνάμεως του Αγίου Πνεύματος».


Η ταινία της Μητρόπολης Φθιώτιδος για τον Βησσαρίωνα που προβλήθηκε προσφάτως

Ο κ.Νικόλαος ξεκαθάρισε επίσης πως στις προθέσεις της Μητρόπολης είναι η αγιοποίηση του Βησσαρίωνος. Η Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος, είπε, «κατέχουσα ως πολύτιμο θησαυρό το σεπτό Λείψανο του Αγίου Γέροντος Βησσαρίωνος καταγράφει και συγκεντρώνει όλα τα στοιχεία που συνηγορούν στην αγιότητα του ταπεινού Ιερομονάχου, τα οποία εν καιρώ ευθέτω θα υποβάλλει εις την Ιερά Σύνοδο, διά τα περαιτέρω». Σημειώνεται επίσης πως στην εκδήλωση της Μητρόπολης για τον Βησσαρίωνα ο κ.Νικόλαος ζήτησε από τους πιστούς να καταθέσουν στην Μητρόπολη γραπτώς και επωνύμως ό,τι στοιχεία έχουν από τον μακαριστό Γέροντα Βησσαρίωνα. Και στο δελτίο τύπου που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης τονίζεται πως «το ενδιαφέρον παραμένει αμείωτο και ο λαός περιμένει την επίσημη αγιοκατάταξη του Οσίου Γέροντος Βησσαρίωνος».

Υπενθυμίζεται πως το 2006, 15 χρόνια μετά τον θάνατο του μοναχού έγινε η εκταφή της σορού του Βησσαρίωνα. Όπως διαπιστώθηκε είχε μείνει αναλλοίωτη. Τότε, επιστήμονες είχαν αποδώσει το γεγονός στις συνθήκες ταφής (σε κενό αέρος, χωρίς χώμα) με αποτέλεσμα τη μουμιοποίηση της σορού. Όμως, αρκετοί από την Εκκλησία έκαναν λόγο για θαύμα και ο ιατροδικαστής Γιαμαρέλος είχε μιλήσει για ανεξήγητο φαινόμενο. Αργότερα πάντως είχαν κυκλοφορήσει φωτογραφίες που έδειχναν αλλοίωση του λειψάνου και το πρόσωπό του είχε σκεπαστεί.

Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο του 2014 ο κ.Νικόλαος είχε δημοσιεύσει άρθρο στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης για τα 23 χρόνια από τον θάνατο του Βησσαρίωνος με τίτλο «Άγιος στη συνείδηση του λαού ο Γέρων Βησσαρίων». Όπςως έλεγε: «στις 3 Μαρτίου του 2006 ο Θεός διετράνωσε την κεκρυμμένη αγιότητά του οσίου Γέροντος(...) . Απεκάλυψε το άφθαρτο και ευωδιάζον ιερό λείψανό του» προσθέτοντας πως την ημέρα της κηδείας του ιερομονάχου «έλαβαν χώρα θαύματα και σημεία ουράνια».

Επίσης, η μητρόπολη Φθιώτιδος έχει εκδώσει βιβλία για τη ζωή του γέροντα και διοργανώνει ημερίδες. Στη σελίδα που έχουν φτιάξει για εκείνον στο facebook - η οποία έχει 2.116 likes - τονίζεται πως πρόκειται για τον «άφθαρτο γέροντα της Ιεράς Μονής Αγάθωνος».

Ανάμεσα στα πρόσωπα που εκτιμάται ότι πληρούν τα κριτήρια προς αγιοποίηση είναι - εκτός του Βησσαρίωνος - ο ηγούμενος της Μονής Ζωοδόχου Πηγής Λογγοβάρδας Πάρου Φιλόθεος Ζερβάκος που απεβίωσε το 1980 σε ηλικία 96 ετών. Αίτημα για την αγιοκατάταξή του έχει υποβληθεί στην Ιερά Σύνοδο. Άνθρωποι που τον γνώρισαν μιλούν για έναν κληρικό που συνδύαζε μοναστική και ιεραποστολική ζωή με πλούσια δράση υπέρ του παριανού λαού κατά της διάρκεια της Κατοχής.

Αίτημα στη Σύνοδο για ένταξη στο Αγιολόγιο έχει υποβληθεί για τον αφοσιωμένο στην ασκητική ζωή ηγούμενο της Μονής Οσίου Δαβίδ στην Εύβοια Ιάκωβο Τσαλίκη, ο οποίος πέθανε το 1991. Ομάδες πολιτών και κληρικών προωθούν επίσης την αγιοποίηση ενός άλλου μοναχού, του αγιορείτη Εφραίμ Κατουνακιώτη.

Οι νέοι Άγιοι

Οι πιο «φρέσκιοι» άγιοι της Εκκλησίας - μαζί με τον Παΐσιο - είναι ο Νικηφόρος ο Λεπρός (ο μοναχός από το Σηρικάρι Χανίων που έπασχε από τη νόσο του Χάνσεν και απεβίωσε στο Λοιμωδών Αγίας Βαρβάρας το 1964) ο αγιορείτης γέροντας Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης και ο Μελέτιος ο εν Υψενή Ρόδου. Ο πρώτος εντάχθηκε στο αγιολόγιο το 2012 και οι άλλοι δύο στις 27 Νοεμβρίου 2013. Σημειώνεται ότι από τους πιο δημοφιλείς νέους αγίους είναι ο Αγιος Νεκτάριος. Πέθανε στην Αίγινα το 1920 και ανακηρύχθηκε άγιος 41 χρόνια µετά, το 1961, από τον Οικουµενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα.


Οι νέοι Άγιοι της Εκκλησίας (στη φωτογραφία ο Άγιος Παΐσιος)


Η αγιοποίηση του Παΐσιου

H κατάταξη του Παΐσιου στο Αγιολόγιο της Εκκλησίας με απόφαση της Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου στις 13 Ιανουαρίου του 2015 ήταν από τις πλέον αναμενόμενες των τελευταίων ετών.
Για περισσότερα από 15 χρόνια προετοιμαζόταν συστηματικά η «υποψηφιότητα» του αγιορείτη μοναχού για την αγιοποίησή του. Πραγματοποιήθηκε 21 χρόνια μετά το θάνατό του. Άλλωστε στην Ορθόδοξη Εκκλησία η ανακήρυξη ενός αγίου είναι μία σύνθετη υπόθεση και τα κριτήρια αυστηρά. Δεν είναι κάτι που γίνεται εύκολα και γρήγορα, όπως στην Καθολική.
Για τον Παΐσιο η πρόταση προς το Πατριαρχείο είχε γίνει πριν από 12 χρόνια δια μέσου της Ιεράς Συνόδου από τον μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεο με ένα 12σέλιδο κείμενο θεολογικά τεκμηριωμένο. Όσο η αγιοκατάταξη εκκρεμούσε είχαν γραφτεί δεκάδες βιβλία για τη ζωή, το έργο και τις διδαχές του γέροντα Παΐσιου. Άνθρωποι που υποστήριζαν την αγιοποίησή του είχαν φτιάξει σελίδες στο facebook αφιερωμένες σ'αυτόν. Ντοκυμαντέρ για τη ζωή του είχαν προβληθεί στην κρατική τηλεόραση. Για τον Παΐσιο μάλιστα είχε μιλήσει και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τονίζοντας πως υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της Ορθοδοξίας που πρόσφερε και προσφέρει.



Οι «υποψήφιοι» προς αγιοποίηση (στη φωτογραφία το σκήνωμα του γέροντος Βησσαρίωνα)


Η διαδικασία της αγιοποίησης
Η αγιοποίηση στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι τόσο συχνή όπως στην Καθολική Εκκλησία. Ο Πάπας Ιωάννης Παύλος για παράδειγμα είχε ανακηρύξει 464 αγίους από τους...1351 που είχε προτείνει. Μάλιστα στις 15 Μαρτίου ο Πάπα Φραγκίσκος έδωσε την έγκριση για την αγιοκατάταξη 5 νέων αγίων ανάμεσά τους και η Μητέρα Τερέζα. Αντίθετα, το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανακηρύσσει περίπου ένα με δύο αγίους ανά δύο χρόνια κατά μέσο όρο.
Για να αγιοποιηθεί ένα πρόσωπο στην Ορθόδοξη Εκκλησία θα πρέπει να πληροί 3-4 βασικά κριτήρια, τονίζει ο μητροπολιτης Ναυπάκτου Ιερόθεος. «Το πρώτο είναι να έχει μαρτυρήσει. Το δεύτερο να επιβεβαιώνεται από τη Μητρόπολή του ότι είχε οσιακή ζωή. Ένα ακόμη κριτήριο είναι τα θαύματα που έκανε τα οποία όμως να είναι πανθομολογούμενα και επικυρωμένα. Επίσης, σημαντικό είναι να έχει μεγάλη αποδοχή από τον λαό». Στα κριτήρια περιλαμβάνεται ακόμη η αφθαρσία των λειψάνων του. Συνηθίζεται επίσης η κατάταξη στο αγιολόγιο να γίνεται αφού έχουν περάσει τουλάχιστον 15-20 χρόνια από τον θάνατο του «υποψηφίου».

Αν τα παραπάνω κριτήρια πληρούνται συνήθως ο τοπικός επίσκοπος ξεκινάει τη διαδικασία αποστολής εγγράφων προς την Ιερά Σύνοδο (Επιτροπή επί των Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων) με αίτημα την ένταξη συγκεκριμένου προσώπου στο Αγιολόγιο. Ακολούθως η Σύνοδος προωθεί το αίτημα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Σύνοδός του είναι αυτή που παίρνει την τελική απόφαση.

8
Πάρις
09/05/2016 13:51
Και η γιαγιά μου από την πολύ χημειοθεραπεία δεν έλιωσε...να την κάνουμε αγία;;;
ADM
23/03/2016 13:42
TO KA8E DIATHRHMENO PTWMA AUTWN POU ANAKURHTOUN AGIOUS KAI MALISTA EUWDIAZOUN KIOLAS EDW STHN ELLADA EINAI OI APATES TWN KA8OLIKWN KAI OR8ODOKSWN NA KRATOUN TON KOSMO PANTA STO SKOTOS KAI SUNAMA NA TOUS EKMETALEVONTE KATALLHLWS,ANTE KANTE MIA PRAGMATIKH NEKRAPSIA SE ENAN APO DAUTOUS,OXI ME IATRODIKASTES POU EPILEGOUN OI KLHRIKOI KAI TOTE 8A DOUME POSO AGIOI EINAI AUTOI OI TUPOI POU TOUS EXETE NA TOUS PROSKUNAEI O KOSMOS KAI NA DINEI XRHMATA. TAMATA XRUSA. SPITIA OIKOPEDA GIDES GAIDAROUS,SAN DEN DREPESTE STAMATHSTE APATAIWNES KAI 8APSTE TOUS KAPOU NA TELEIWNOUN OI KOMWDIES AUTES,OI VALTE TOUS STA MOUSEIA OPWN KANOUN STHN AIGUPTO XILH KAI ALLOU ME TIS MOUMIES
ΓΙΑΝΝΗΣ 48
22/03/2016 00:08
....... και πάσα η δικαιοσύνη ημών είναι ως ρυπαρόν ιμάτιον...>>·(Ησαΐας 64-6) ΟΛΟΙ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ,ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥΝ ΧΡΙΣΤΟΝ <<Όταν δε έλθη ο Υιός του ανθρώπου εν τη δόξη αυτού και πάντες οι άγιοι άγγελοι μετ' αυτού, τότε θέλει καθήσει επί του θρόνου της δόξης αυτού, και θέλουσι συναχθή έμπροσθεν αυτού πάντα τα έθνη, και θέλει χωρίσει αυτούς απ' αλλήλων, καθώς ο ποιμήν χωρίζει τα πρόβατα από των εριφίων, και θέλει στήσει τα μεν πρόβατα εκ δεξιών αυτού, τα δε ερίφια εξ αριστερών. Τότε ο Βασιλεύς θέλει ειπεί προς τους εκ δεξιών αυτού· Έλθετε οι ευλογημένοι του Πατρός μου, κληρονομήσατε την ητοιμασμένην εις εσάς βασιλείαν από καταβολής κόσμου. Διότι επείνασα, και μοι εδώκατε να φάγω, εδίψησα, και με εποτίσατε, ξένος ήμην, και με εφιλοξενήσατε, γυμνός, και με ενεδύσατε, ησθένησα, και με επεσκέφθητε, εν φυλακή ήμην, και ήλθετε προς εμέ.>>(Ματθαίος 25:31-36)
Mboosh
21/03/2016 18:26
Από την στιγμή που το πρώτο κριτήριο είναι ο υποψήφιος να έχει "μαρτυρήσει" τι να συζητάμε τώρα; Που "μαρτύρησαν" όλοι αυτοί; Επιπλέον, αν τα θαύματα πρέπει να είναι πανθομολογουμένα επίσης η αγιοποίηση είναι περιττή, καθότι επιστήμη και θαύματα δεν συνταιριάζουν και υπάρχει και ο επιστημονικός αντίλογος. Τι μας μένει; Η οσιακή ζωή η οποία όμως έρχεται με την απαραίτητη βεβαίωση και οι δημόσιες σχέσεις. Μπορεί και το παγκάρι, δεν είμαι σίγουρος τι εννοούν με την "μεγ?λη αποδοχή από τον λαό". Α ναι. Και η αφθαρσία των λειψάνων η οποία πάντα είναι επιστημονικά εξηγήσιμη.
Αμαρτωλος
21/03/2016 21:13
Φιλε Mboosh Συμφωνω σχεδον σε ολα. Διαφωνω ομως σε ενα πραγμα. Υπαρχει συνταιριασμος τηε επιστημης με τη γραφη. Ολες οι αστροφυσικες ανακαλυψεις της τελευταιας 30τιας συμφωνουν απλυτα στα γραφομεν της γραφης. Απλα οι "πατερες" των δογματων, εχουν μετατρεψει την πιστη σε θρησκεια (οπιο του λαου), προσαρμοζοντας την με την πολιτικη και οχι με την πνευματικοτητα. Ο ανθρωπος αποτελειται απο υλη αλλα και πνευμα, εγκλωβισμενο στην υλη. Η υλη υποκειται στον χρονικο κοσμο της φθορας (εντροπια) ενω το πνευμα δεν υποκειται γιατι δεν ειναι υλη. Παραδειγμα: Για να ταξιδεψει ο υλικος ανθρωπος απο Αθηνα Νεα Υορκη χρειαζεται 10 ωρες. Το Πνευμα (σκεψη) μηδεν χρονο. Με τον φυσικο θανατο το ΠΝΕΥΜΑ αποχωριζεται απο το σωμα και ζει αιωνια. Αλλα υπαρχουν 2 χωροδιαστασεις που θα καταληξουν. (σημερα η επιστημη εχει ανακαλυψει 11 χωροδιαστασεις.) Οι ηγετες των εκκλησιων δεν εχουν κατανοησει 'η δεν εχουν σε βαθος μελετησει τις γραφες και τις καταπατουν (Εζελιηλ κεφαλαιο 34) Γιαυτο και στην αποκαλυψη κεφ 18 λεει:..4 Και ήκουσα άλλην φωνήν εκ του ουρανού, λέγουσαν· Εξέλθετε εξ αυτής (την = Βαβυλωνα=συγχυση=θρησκεια) ο λαός μου, διά να μη συγκοινωνήσητε εις τας αμαρτίας αυτής, και να μη λάβητε εκ των πληγών αυτής· 5 διότι αι αμαρτίαι αυτής έφθασαν έως του ουρανού, και ενεθυμήθη ο Θεός τα αδικήματα αυτής. 6 Απόδοτε εις αυτήν ως και αυτή απέδωκεν εις εσάς, και διπλασιάσατε εις αυτήν διπλάσια κατά τα έργα αυτής· με το ποτήριον, με το οποίον εκέρασε, διπλάσιον κεράσατε εις αυτήν....... Χρειαζεται σε βαθος μελετη της γραφης με την σε βαθος μελετη της επιστημης.... Χαιρετισματα απο USA (Πρωην αθεος μεχρι το 60, φυσικος αστρολογιας και μελετητης σε βαθος της γραφης απο τα 56 μου)
Κώστας Θωμάς
22/03/2016 05:00
"Χαιρετισματα απο USA (Πρωην αθεος μεχρι το 60, φυσικος αστρολογιας και μελετητης σε βαθος της γραφης απο τα 56 μου) " Αυτό το «φυσικός αστρολογίας» σου βάζει τη κατσαρόλα καπέλο. Γνωρίζεις τι είναι η επιστήμη της φυσικής ;
Αμαρτωλος
21/03/2016 18:24
Οι νεοι "Αγιοι" της "ορθοδοξιας" συμπληρωνουν τους 12 Θεους του Ολυμπου. Ανταγωνισμος με την "καθολικη" εκκλησια που και αυτη τα ιδια πραττει. Παγανισμος και ειδωλολατρεια στο μεγαλειο. Ολα κοντρα στην Αγια Γραφη. Η κριση της αγιοσυνης δεν γινεται απο ανθρωπους Αποκαλυψη κεφ. 20:...11 Και είδον θρόνον λευκόν μέγαν και τον καθήμενον επ' αυτού, από προσώπου του οποίου έφυγεν η γη και ο ουρανός, και δεν ευρέθη τόπος δι' αυτά. 12 Και είδον τους νεκρούς, μικρούς και μεγάλους, ισταμένους ενώπιον του Θεού, και τα βιβλία ηνοίχθησαν· και βιβλίον άλλο ηνοίχθη, το οποίον είναι της ζωής· και εκρίθησαν οι νεκροί εκ των γεγραμμένων εν τοις βιβλίοις κατά τα έργα αυτών. 13 Και έδωκεν η θάλασσα τους εν αυτή νεκρούς, και ο θάνατος και ο άδης έδωκαν τους εν αυτοίς νεκρούς, και εκρίθησαν έκαστος κατά τα έργα αυτών. 14 Και ο θάνατος και ο άδης ερρίφθησαν εις την λίμνην του πυρός· ούτος είναι ο δεύτερος θάνατος. 15 Και όστις δεν ευρέθη γεγραμμένος εν τω βιβλίω της ζωής, ερρίφθη εις την λίμνην του πυρός. Επισης και πολλοι χαρισματουχοι που χρησιμοποιουν το χαρισμα για το δικη τους δοξα θα μενουν εξω της "βασιλειας". Ματθαιος κεφ. 7¨...21 Δεν θέλει εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών πας ο λέγων προς εμέ, Κύριε, Κύριε, αλλ' ο πράττων το θέλημα του Πατρός μου του εν τοις ουρανοίς. 22 Πολλοί θέλουσιν ειπεί προς εμέ εν εκείνη τη ημέρα, Κύριε, Κύριε, δεν προεφητεύσαμεν εν τω ονόματί σου, και εν τω ονόματί σου εξεβάλομεν δαιμόνια, και εν τω ονόματί σου εκάμομεν θαύματα πολλά; 23 Και τότε θέλω ομολογήσει προς αυτούς ότι ποτέ δεν σας εγνώρισα· φεύγετε απ' εμού οι εργαζόμενοι την ανομίαν. Κανενας ανθρωπος δεν ειναι απολυτα δικαιος. Ρωμαιους κεφ. 3:...21 Τώρα δε χωρίς νόμου η δικαιοσύνη του Θεού εφανερώθη, μαρτυρουμένη υπό του νόμου και των προφητών, 22 δικαιοσύνη δε του Θεού διά πίστεως Ιησού Χριστού εις πάντας και επί πάντας τους πιστεύοντας· διότι δεν υπάρχει διαφορά· 23 επειδή πάντες ήμαρτον και υστερούνται της δόξης του Θεού, 24 δικαιούνται δε δωρεάν με την χάριν αυτού διά της απολυτρώσεως της εν Χριστώ Ιησού, 25 τον οποίον ο Θεός προέθετο μέσον εξιλεώσεως διά της πίστεως εν τω αίματι αυτού, προς φανέρωσιν της δικαιοσύνης αυτού διά την άφεσιν των προγενομένων αμαρτημάτων διά της μακροθυμίας του Θεού, 26 προς φανέρωσιν της δικαιοσύνης αυτού εν τω παρόντι καιρώ, διά να ήναι αυτός δίκαιος και να δικαιόνη τον πιστεύοντα εις τον Ιησούν..... Δια ταυτα. Κανενας "αγιος" δεν "μεσιτευει" παρα μονο ΕΝΑΣ (Ουτε η Αγια μητερα του Κυριου). Πραξεις κεφ. 4:... 11 Ούτος είναι ο λίθος ο εξουθενηθείς εφ' υμών των οικοδομούντων, όστις έγεινε κεφαλή γωνίας. 12 Και δεν υπάρχει δι' ουδενός άλλου η σωτηρία· διότι ούτε όνομα άλλο είναι υπό τον ουρανόν δεδομένον μεταξύ των ανθρώπων, διά του οποίου πρέπει να σωθώμεν. Α'Τιμοθεου κεφ.2¨...3 Διότι τούτο είναι καλόν και ευπρόσδεκτον ενώπιον του σωτήρος ημών Θεού, 4 όστις θέλει να σωθώσι πάντες οι άνθρωποι και να έλθωσιν εις επίγνωσιν της αληθείας. 5 Διότι είναι εις Θεός, εις και μεσίτης Θεού και ανθρώπων, άνθρωπος Ιησούς Χριστός, 6 όστις έδωκεν εαυτόν αντίλυτρον υπέρ πάντων, ...
ADM
23/03/2016 13:55
O FOVOS TOU 8ANATOU KANEI ENAN AN8RWPO STA 60 NA GINEI 8EOSEVOUMENOS EGW DEN 8A PROSPA8HSW NA SE KATAKRINW H ARRWSTEIA KAI O 8ANATOS DEN EINAI KATI TO EUKOLO KAI XAROUMENO,PANTWS AN KAI EINAI DUSKOLO NA KSEFUGEIS TWRA APO AUTES TIS IDEES POU EXEIS ELPIZW NA TO KSEPERASEIS