ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΥΠΕΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/02/2016 15:02 |
Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπεγράφη σύμβαση για τις αρχαιολογικές ανασκαφές του έργου
Αρχαιολογικά ευρήματα στο μετρό Θεσσαλονίκης

Συμπληρωματική σύμβαση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ για τις αρχαιολογικές ανασκαφές του μετρό Θεσσαλονίκης υπέγραψε την Τετάρτη η Αττικό Μετρό με την ανάδοχο εταιρεία παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υποδομών Γιώργου Δέδε.

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό με την υπογραφή της σύμβασης δίνεται η δυνατότητα για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών στα υπόλοιπα μέτωπα της βασικής γραμμής του μετρό. Μέχρι σήμερα οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 82%.

Από την εταιρεία υποστηρίζουν ότι σταδιακά θα προσληφθούν περισσότερα από 400 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων στο έργο.

Η εικόνα που δίνεται από την Αττικό Μετρό για τα εργοτάξια τού έργου έχει ως εξής:

.κατασκευάζονται οι σταθμοί Πατρίκιος, Νέα Ελβετία, Βούλγαρη καθώς και το αμαξοστάσιο στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής του μετρό.

.συναρμολογούνται στο σταθμό Νέα Ελβετία οι δυο «μετροπόντικες», δηλαδή τα μηχανήματα ολομέτωπης κοπής (TBM) του έργου προκειμένου να διανοίξουν τα τελευταία 1,9 χιλιόμετρα, δυο διδύμων σηράγγων που απομένουν από το σύνολο των 7,8 χιλιομέτρων.

.ξεκινούν οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή με τη μέθοδο του ανοιχτού ορύγματος της σήραγγας μήκους 1,1 χιλιομέτρων, η οποία συνδέει το αμαξοστάσιο με τη βασική γραμμή του μετρό.

Σημειώνεται ότι τα έργα στη βασική γραμμή στο μετρό Θεσσαλονίκης είχαν σταματήσει από τον Δεκέμβριο του 2014. Τώρα ξεπαγώνουν και πάλι μετά τη συμφωνία που επετεύχθη τον Δεκέμβριο μεταξύ υπουργείου Υποδομών και αναδόχου για την καταβολή σύμφωνα με πληροφορίες από το Δημόσιο στην κοινοπραξία ποσού από 170 έως 180 εκατομμύρια ευρώ.

Το ποσό αυτό εκτιμούν από το Υποδομών ότι θα είναι η αποζημίωση της κοινοπραξίας για το σύνολο των διαιτησιών του έργου. Όλα τα εκκρεμή ζητήματα (αποφάσεις διαιτητικών δικαστηρίων, λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση του έργου, χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου) θα πρέπει να έχουν επιλυθεί έως τον ερχόμενο Απρίλιο.

Διευκρινίζεται ότι η αρχική διεκδίκηση του αναδόχου ήταν γύρω στα 720 εκατομμύρια ευρώ –μέσω δεκάδων ενστάσεων που έχει καταθέσει και οι οποίες εκδικάζονται μέσω διαιτησιών- επειδή δεν έχει τηρηθεί το αρχικό χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε την ολοκλήρωση των έργων το 2012. Η σύμβαση υπεγράφη το 2006. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πληροφορίες από το Υποδομών, έχουν επιδικαστεί στην κοινοπραξία περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ.

Έως τώρα έχει ολοκληρωθεί το 36% του έργου. Το παρήγορο στην υπόθεση είναι ότι για το μετρό Θεσσαλονίκης η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ έχει πάρει παράταση μέχρι το 2020.

Η επένδυση του έργου ανέρχεται σε 1 δις. ευρώ (πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα στην Ελλάδα) με 13 σταθμούς και 9,6 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής.

3
ΣΠΥΡΙΔΩΝ
09/02/2017 13:35
Επενδύστε αυτά τα λεφτά για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας...και όχι για να μετακινούμε πέτρες και χώματα Δεξιά και Αριστερά....έλεος. Σταματήστε να τρώτε τα λεφτά...25 εκατομύρια λες και είναι στραγάλια...
Α.Μ
18/02/2016 11:21
ο θάνατος της σταγόνας
17/02/2016 15:38
gia na ginoun 8 xiliometra xrieastikan 15 xronia ? me koutalaki na tis skavan tis siragkes tora tha teleionan.. alites alites alites oloi me tin psifo sas