Τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Καλαμάτα προβλέπει μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/02/2016 20:14 |
Τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Καλαμάτα προβλέπει μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ

Λιγότερο από δύο ώρες θα διαρκεί το ταξίδι από την Αθήνα έως την Πάτρα με το σιδηρόδρομο, από το 2020, οπότε και εκτιμάται ότι το τρένο θα φτάσει στο μεγάλο λιμάνι της Αχαίας, με νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων.
Το σιδηροδρομικό έργο Κιάτο-Πάτρα έχει συνολικό μήκος 112 χιλιομέτρων. Βάσει του προγραμματισμού της ΕΡΓΟΣΕ, το τμήμα έως τη Ροδοδάφνη θα είναι έτοιμο έως τις αρχές του 2018, ενώ το τμήμα μέχρι το Ρίο θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2019. Για τη σιδηροδρομική σύνδεση του Ρίου με την Πάτρα, εκκρεμεί η οριστική χάραξη της γραμμής, για την οποία ο ΟΣΕ αναμένεται να καταθέσει τη σχετική προμελέτη έως το τέλος Μαρτίου.
Στο μεταξύ, τη σιδηροδρομική σύνδεση τεσσάρων λιμανιών κρουαζιέρας στη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο, προβλέπει μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου από την Πάτρα έως την Καλαμάτα, που παρουσιάστηκε την Κυριακή στον Πύργο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, με επίκεντρο την Ολυμπία, θα συνδεθούν σιδηροδρομικά τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας.
Όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνος Βούρδας, εντός του Μαρτίου θα έχει ανατεθεί και η μελέτη βιωσιμότητας της γραμμής Πατρών-Καλαμάτας, με στόχο αυτή να έχει ολοκληρωθεί ως το ερχόμενο φθινόπωρο.
Η προτεινόμενη γραμμή θα είναι μονή, κανονικού εύρους και θα εξυπηρετεί τις υφιστάμενες τουριστικές μονάδες σε Ηλεία και Μεσσηνία, καθώς επίσης και τις εμπορευματικές μεταφορές μέσω των τεσσάρων λιμανιών. Η ταχύτητα που θα αναπτύσσουν τα τρένα θα φτάνει έως τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.
Στο πρώτο τμήμα Πάτρα-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία, προβλέπεται να υπάρχει σύνδεση και με το Κατάκολο. Το συνολικό μήκος της γραμμής θα είναι 131,8 χιλιόμετρα, ενώ θα υπάρχουν 19 στάσεις και 15 σταθμοί.
Στο δεύτερο τμήμα του έργου, εντάσσεται η σιδηροδρομική σύνδεση του Αλφειού με την Καλαμάτα, μέσω Κυπαρισσίας, ενώ το συνολικό μήκος της γραμμής θα είναι 118,9 χιλιόμετρα.
Βάσει της μελέτης όλες οι ισόπεδες διαβάσεις θα αντικατασταθούν με  ανισόπεδες όπου αυτό είναι δυνατό.
Στα πλεονεκτήματα του έργου, σύμφωνα με τη μελέτη, περιλαμβάνονται η οικονομική αναβάθμιση της περιοχής και η ενίσχυση του τουρισμού, κυρίως λόγω της σιδηροδρομικής σύνδεσης των τεσσάρων λιμανιών κρουαζιέρας.
Επίσης, θα υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας προαστιακού σιδηροδρόμου μεταξύ Πάτρας-Πύργου και Κυπαρισσίας-Καλαμάτας. Παράλληλα, θα υπάρχει απευθείας σύνδεση με Κόρινθο-Αθήνα-Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, χωρίς μετεπιβίβαση στην Πάτρα.
Με την ολοκλήρωση του έργου, οι χρόνοι των διαδρομών, θα είναι:
Αθήνα-Πύργος: 3 ώρες με Ιντερσίτι (IC).
* Πάτρα-Πύργος: 75 λεπτά με IC και 90 λεπτά με Προαστιακό.
* Πάτρα-Ολυμπία: 110 λεπτά με IC και 115 λεπτά με Προαστιακό.
* Κατάκολο-Ολυμπία: 35 λεπτά (από 50 σήμερα).
* Πύργος-Καλαμάτα: 95 λεπτά με  IC και 110 λεπτά με Προαστιακό.



2
wolf
14/02/2016 21:35
Αυτα λεγατε και μετα την κατοχη , δηλαδη πριν απο 70 χρονια ! Κυριε Βουρδα, παψτε να δουλευετε και να παραμυθιαζετε το popolo ! Ποσα χρονια πρεπει ακομα να περασουν για την ηλεκτροκινηση της γραμμης Αθηναι - Θεσσαλονικη ? Οσο ο Ελληνικος σιδηροδρομος ειναι σε Ελληνικα χερια , ποτε δεν προκειται να δει προκοπη! Και φυσικα η ταλαιπωρια του επιβατικου κοινου θα συνεχιζεται !
Nic
14/02/2016 20:57
Για την γραμμη Κορινθος-Αργολιδα-Τριπολη-Καλαματα, που δεν θελει επενδυσεις, ουτε λεξη βεβαια ε?