Αρχές του νέου έτους η παράδοση της γέφυρας Τσακώνας - δεύτερη μεγαλύτερη στην Ελλάδα

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/12/2015 14:49 |
Αρχές του νέου έτους η παράδοση της γέφυρας Τσακώνας - δεύτερη μεγαλύτερη στην Ελλάδα

Στις αρχές τού επόμενου χρόνου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα Τσακώνας. Η παράδοση θα γίνει ταυτόχρονα με το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Παραδείσια -Τσακώνα, συνολικού μήκους 10,2 χιλιομέτρων όπου το Φεβρουάριο του 2003 έγινε κατολίσθηση με συνέπεια να μετακινηθούν 6 εκατομμύρια κυβικά μέτρα από χώμα και πέτρες.

Σήμερα, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται μέσω τοπικής παράκαμψης. Με το έργο αυτό ολοκληρώνεται πλήρως ο νέος αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Τριπόλεως – Καλαμάτας. Ο προγραμματισμός προβλέπει αρχικά η εκχώρηση να γίνει στο Δημόσιο και από εκεί θα αναλάβει η Κοινοπραξία «Μορέας» όπου και θα διαχειρίζεται και θα συντηρεί τη γέφυρα.

Ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 22.850.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Η γέφυρα (οι εργασίες κατασκευής της ξεκίνησαν στις αρχές του 2012) αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα έργα, αφού όπως εξηγεί, ο διευθυντής του έργου Νίκος Ντονάς επί της ουσίας η γέφυρα κρέμεται πάνω από το σημείο της κατολίσθησης. Η βασική δυσκολία του έργου έγκειται στο γεγονός ότι ανεγέρθηκε σε σαθρό έδαφος.

Σύμφωνα με τον μελετητή τού έργου Σταμάτη Σταθόπουλο η γέφυρα έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο που μπορεί να αντέξει -ανάλογα την περίπτωση- ακόμη και σε σεισμούς μεγέθους 6,5- 7,5 Ρίχτερ και σε ένταση ανέμων έως 10 μποφόρ.

Το άνοιγμά της την καθιστά 2η μεγαλύτερη γέφυρα στην Ελλάδα

Το συνολικό της μήκος φθάνει τα 390 μέτρα και το μέγιστο ελεύθερο άνοιγμα  τα 300 μέτρα. Είναι η 2η μεγαλύτερη γέφυρα στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος (μετά τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου) και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλυτέρων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως.

Τον Φεβρουάριο του 2003, όπως προαναφέρθηκε,έγινε μεγάλη κατολίσθηση στη Νέα Εθνική Οδό Τριπόλεως -Καλαμάτας με συνέπεια να προκληθεί μετακίνηση εδαφικών μαζών (υπολογίστηκε στα 6.000.000 κυβικά μέτρα) προκαλώντας την καταστροφή τού δρόμου.

Σήμερα ο ρόλος της γέφυρας είναι να «γεφυρώσει», δηλαδή να περάσει από πάνω αυτή την κατολισθαίνουσα επιφάνεια. Αποδεσμεύει τον αυτοκινητόδρομο από μελλοντικές κινήσεις αυτής της κατολισθαίνουσας περιοχής, οι οποίες κατά τους γεωλόγους δεν μπορούν να αποκλεισθούν.

Η γέφυρα εξοπλίζεται με συστήματα παρακολούθησης και καταγραφής των ταλαντώσεων των αναρτήρων, των εντατικών και θερμοκρασιακών παραμορφώσεων των τόξων και των αναρτήρων, αλλά και των εδαφικών μετακινήσεων, ενώ διαθέτει σύστημα καταγραφής σεισμικών επιταχύνσεων και πλήρη σταθμό μέτρησης της ταχύτητας και της διεύθυνσης του ανέμου.

Επιπλέον, όλη η γέφυρα προστατεύεται αντικεραυνικά με δικό της σύστημα προστασίας, ηλεκτροφωτίζεται για τις συνήθεις λειτουργικές ανάγκες, διαθέτει φωτισμό ασφαλείας στο εσωτερικό των τόξων για τις ανάγκες της επισκεψιμότητας, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για εορταστικό φωτισμό.

Η κατασκευή του έργου έγινε από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε., μέλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και απασχολήθηκαν συνολικά πάνω από 600 εργαζόμενοι: μελετητές, σύμβουλοι, επιβλέποντες μηχανικοί, ελεγκτές και επιθεωρητές τρίτων φορέων, μηχανικοί κατασκευής, υπεργολάβοι, εργοδηγοί, χειριστές, τεχνίτες και εργάτες.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της γέφυρας

Το κατάστρωμα της γέφυρας έχει πλάτος 20,40 μέτρα στο προεντεταμένο τμήμα της και 22,80 μέτρα στο τοξωτό. Το κατάστρωμα περιλαμβάνει 4 λωρίδες κυκλοφορίας (2 ανά κατεύθυνση) πλάτους 3,50m, μια κεντρική νησίδα πλάτους 2,00m με αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας, τύπου New Jersey, δύο πλευρικά ερείσματα 2Χ0,50 μέτρων και δύο πεζοδρόμια πλάτους 2Χ1,70 μέτρων.

Ο τοξωτός φορέας, ο οποίος αποτελεί σημαντική πρωτοτυπία για την Ελλάδα, μορφώνεται με δύο παραβολικά τόξα συνδεόμενα μεταξύ τους με αντιανέμιο σύνδεσμο. Τα τόξα είναι κιβωτιοειδούς διατομής σταθερού ύψους 2,80 μέτρων και πλάτους 1,60 μέτρων, προσβάσιμα εσωτερικά καθ’ όλο το μήκος τους.

Η θεμελίωση του κεντρικού μεσοβάθρου της γέφυρας, που φέρει το μεγαλύτερο μέρος των φορτίων της, πραγματοποιείται με 4 φρέατα διαμέτρου 6,00 μέτρων και βάθους 15,00 μέτρων και έναν γιγαντιαίο κεφαλόδεσμο διαστάσεων 31,00Χ23,00 μέτρων και πάχους 5,00 μέτρων, πάνω σε ένα ημιβραχώδες νεύρο της περιοχής, το οποίο βρίσκεται έξω από την επιφάνεια ολίσθησης της κατολίσθησης.

Η κατασκευή των τόξων της γέφυρας υπήρξε ένα πολύ δύσκολο τεχνολογικό επίτευγμα, λόγω του μεγάλου πάχους και βάρους των χαλυβδοφύλλων. Τα τόξα αποφασίσθηκε να κατασκευασθούν – για διευκόλυνση της μεταφοράς – στο εργοστάσιο σε δωδεκάμετρους σπονδύλους, ενώ αναπτύχθηκαν ειδικές μεθοδολογίες συγκολλήσεων και ελέγχου των συγκολλήσεων, προσαρμοσμένες στη συγκεκριμένη κατασκευή και στα δεδομένα πάχη των χαλυβδοφύλλων.

Η ανύψωση και εγκατάσταση των τόξων στην τελική τους θέση ήταν μια πολύ δύσκολη και ιδιαίτερα εντυπωσιακή διαδικασία. Τα 36-μετρα στοιχεία ανυψώθηκαν με γρύλους και συρματόσχοινα και εδράσθηκαν προσωρινά πάνω σε 7 ζεύγη χαλύβδινων πύργων ύψους μέχρι και 60m.

Αφού εδράσθηκαν και προσαρμόσθηκαν στην ακριβή τους θέση, μετακινούμενα με γρύλους, συγκολλήθηκαν μεταξύ τους ώστε να διαμορφώσουν το ενιαίο τόξο. Για τις κρίσιμες αυτές θέσεις αναπτύχθηκαν ειδικές διαδικασίες συγκολλήσεων και ελέγχων, διότι αυτές οι συγκολλήσεις σε μεγάλο ύψος και σε ελεύθερο περιβάλλον είναι ιδιαίτερα δυσχερείς.

25
18/12/2015 09:58
Gefyra dipla se vouno proti fora vlepo ..lol
MESSINIOS
17/12/2015 15:41
ΤΣΑΚΩΝΑ -ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ ΠΟΤΕ;
Σωκράτης
17/12/2015 10:39
Συγχαρητήρια. Να και ένα ελληνικό έργο που τελείωσε. Ετσι δικαιώνεται και ο κυρ Πολύδωρας που φώναζε για την Τσακώνα. Τώρα πρέπει να δούμε και το τελικό κόστος και επίσης και τα εγκαίνια από κάποιον υπουργό που θα κόψει την κορδέλλα και θα χαμογελάει σαν να το πλήρωσε από τη τσέπη του όπως κάνουν από την αρχή της γέννησης του ελληνικού κράτους οι πολιτικάντηδες. ΒΕΛΖΕΒΟΥΛΗΣ
john from sydney
17/12/2015 06:53
Εγώ, σαν 17χρονος μαθητής σε κοντινό γυμνάσιο, την Τσακώνα την έχω χιλιοπεράσει με ένα (πορτοκαλί) ποδήλατο που είχα, στα μέσα της δεκαετιας του 50. Και οπως πολλά πράγματα στη ζωή μου, την κουβαλάω μαζί μου, όπως και άλλες καλές αναμνήσεις, μαζί με τα παστέλια του Ζευγολατιού.... Χαρηκα που αυτή η γέφυρα τελείωσε, όπως και ο "αθλιος" δρόμος από Τσακώνα-Τρίπολη. Τι χρειάζονται τα αρνητικά σχόλια ρε παιδιά; Τι σας φταίει η καλή μου διάθεση και βαλθήκατε να μου την χαλάσετε σήμερα;; Και εσύ ρε Helene μου τι θέλεις να μας ειπείς; what's your point κορίτσι μου; Γιατί χαραμίζεις την (ομολογουμένη)καλή σου γνώση τόσο άσκοπα; Αφήστε να χαμογελάσει για λίγο το πικραμένο χείλι του έλληνα στο άκουσμα μιάς καλής ειδησης. Ποιός ξέρει; Η μία μπορεί να φέρει και άλλες...
O-Salonikios
11/01/2016 03:10
go johnny go!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helene
17/12/2015 15:57
Συγνωμη , βαθια συγνωμη , σου ζητω “ J o h n “ !!! Δ Ε Ν φανταστηκα , οτι θα μπορουσα να Σε στενοχωρησω , δυστυχως! ( εκτος των κατασκευαστων , βεβαια ) !!! Σε παρακαλω πολυ , προσπαθησε να καταλαβεις το my point , που προερχεται , οπως και σ’ Eσενα J o h n , απο την Υπερμετρη Λατρεια μου , για την Ε Λ Λ Α Δ Α μας !!! Θελω να διαπρεπουμε σε Ο,τι ασχολουμαστε και να επανελθουμε να ειμαστε « Οι Ε Λ Λ Η Ν Ε Σ » , οι Α Ρ Ι Σ Τ Ο Ι , σ ‘ ΟΛΟ τον Κοσμο !!!
Απόστολος
17/12/2015 00:09
Αντέχει 6,5 Ρίχτερ; Δηλαδή με ένα σεισμό σαν αυτόν της Λευκάδας (ο ωραιότερος εξαμισάρης στην ιστορία των σεισμών χάρη στην Εθνικοαριστερή κυβέρνηση) η γέφυρα πέφτει;
Helene
16/12/2015 20:40
Αν αυτη η γεφυρα ειναι ΣΠΟΥΔΑΙΑ , Τ Ι να πουμε για τη γεφυρα Helix στη Marina Bay στη Σιγκαπουρη , σαν τη διπλη ελικα του DNA ;;; Επισης , τη γεφυρα Octavio Frias de Oliveira, στο Sao Paulo της Βραζιλιας, πανω στον ποταμo Pinheiros σε συγκροτημα με την Εθνικη οδο ;;; Mε φωτισμο LED! Σκετη Απολαυση !!!! Επισης η ….. Φ Ο Β Ε Ρ Η Κelok S e m b i l a n Bridge , που συνδεει τη Δυτικη Σουματρα με την Επαρχια Riau , και που ανοιξε την 31η Οκτωβριου 2013 : Ενα πραγματικο Θ Α Υ Μ Α !!! Επισης , η διασταυρωση των αυτοκινητοδρομων, αναμεσα στους ουρανοξυστες της La Defense στο Παρισι !!! Αλλα’ , Κ Α Ν Ε Ι Σ δεν μπορει να συγκριθει με τον ..... Μεγαλο Π Ο Υ Τ Ι Ν , που ανακοινωσε το Προγραμμα TERP , το μεγαλυτερο εργο στην Ανθρωποτητα : Παρισι - Νεα Υορκη Ο Δ Ι Κ Ω Σ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 20.000 Km !!!!!! 50 δις δολλαρια , στα επομενα 20 χρονια !!!! Μα ..... υ π α ρ χ ε ι καποιος Μ η χ α ν ι κ ο ς στο Forum των “ Ν Ε Ω Ν “ , να μας ενημερωση ΟΠΩΣ πρεπει , και οχι εγω ;;;
O-Salonikios
11/01/2016 03:12
Helene GET a LIFE
CATERPILLAR
17/12/2015 19:37
Ευτυχως που εχουμε εσενα την "μηχανικο" και μας ενημερωσε, γιατι ξερεις, ειχαμε μια φαγουρα για ολα αυτα τα θαυματα!!!!
Helene
17/12/2015 22:00
Να' τοooςςς ….. ο " μ η χ α ν ι κ ο ς " μας , με το CATERPILLAR του !!! Το ξερεις οτι ….. Ε Σ Ε Ν Α περιμενουμε για να σχεδιασεις και να μας κατασκευασεις , επιτελους , τον ….. Παραδεισο ;;; Μας εκανε τη ζωη ….. Κολαση , ο ….. Τσιπρας !!!
Namenlos
17/12/2015 15:28
'' Παρισι - Νεα Υορκη Ο Δ Ι Κ Ω Σ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 20.000 Km !!!!!! 50 δις δολλαρια , στα επομενα 20 χρονια !!!!''auto dem tha ginei pote...opws kai h gefyra tou Givraltar,pou thelei enas arxitektonas edw kai 40 xronia na tin kanei....as meinoume kalhtera se auta pou egina H mporoun stin pragmatikotita na ginoun.
Helene
17/12/2015 21:59
Θα μου πεις , το νικ σου “ N a m e n l o s “ , το εννοεις σαν " Aκατονoμαστος " , η , εννοεις τη Berliner Punkband , N a m e n l o s ;;; Εαν εννοεις την punkband , Σου χαριζω a song , i love : DIE APOKALYPTISCHEN REITER - Freiheit Gleichheit Bruderlichkeit , https://youtu.be/KTwUBkkAP0c , 3’ 33’‘ , Sehr schon . H e a v y Metal !!! Ελευθερια , Ισοτητα , Αδελφοσυνη !!! Tι λες , Ουτοπια ή Πραγματικοτητα ;;;
Namenlos
18/12/2015 12:43
Οτι να ναι εισαι.
Helene
18/12/2015 16:12
Δ Ε Ν ξερεις οτι ετσι , ψυχολογικα Ε Κ Φ Ρ Α Ζ Ε Ι Σ την Κριτικη σε εσενα τον ιδιο / α , σε αναφορα με το χαρακτηρα σου και την προσωπικοτητα σου ;;; Εμενα , Δ Ε Ν με διακατεχει η ..... αναγκη για ..... Α π ο δ ο χ η , οπως παντοτε διαπιστωνεις απο τις ..... αλυγιστες , απτοητες και θαρραλεες Θ Ε Σ Ε Ι Σ , που Π Α Ν Τ Α υιοθετω !!! Και εσενα , σε αντιμετωπιζω Σ Α Ν μια ευκαιρια για ΜΑΘΗΣΗ , ΕΞΕΛΙΞΗ και ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ !!! Με αλλα λογια , Σ Ευχαριστω !!!
ellinas
19/12/2015 22:44
you are pathetic
Helene
20/12/2015 16:09
Μακαρι , να ημουνα η ..... “ Παθητική “ , η Σονατα για Πιανο σε Ντο Ελασσονα , Op . 13 του L. van Beethoven !!!! Η , η Εκτη Συμφωνια σε Σι Ελασσονα , Op . 74 του Cajkovskij !!!!!!! Στην τελικη , ισως .... καταλαβεις , οτι με τις ..... κρυαδες σου , Αγαπητε μου Χωρις Ονομα , Namenlos , αποδεικνυεσαι ..... ενας μεγαλος μ@λ@κ@ς , με αβυσαλλεα κομπλεξ !!! Mη ..... χαραμιζεις το ΕΛΛΗΝΑΣ !!! .... Δ Ε Ν εισαι !!! With love ....
Namenlos
21/12/2015 15:48
Δεν ειμαι ο ''ellinas''..χωρις να γνωριζεις μην λες μ@λ@κιες...το ποιος ειναι ελληνας φαινεται απο τις χαζομαρες που γραφεις.....και σου επιστρεφω με αγαπη τον χαρακτηρισμο που εγραψες.
Helene
22/12/2015 00:01
Σου ζητω συγνωμη ! Πως να το μαντεψω ;;; Το σταματαμε εδω ! Αλλα , θελω να σου πω οτι Δ Ε Ν ειναι δυνατον να σκεφτομαστε , η , να αξιολογησουμε , ολοι , κατα την ιδιο τροπο ! Και αυτη η διαφορετικοτητα ειναι το νοημα ! Αν συμφωνεις , ομως , θα ηθελα να δωσουμε, στο μελλον , μια διαφορετικη κατευθυνση , μια καλλιεργημενη συμπεριφορα , μια διαφορετικη εξελιξη , ενα βαθυτερο νοημα , εαν θελουμε να επιτυχουμε ΚΑΤΙ καλυτερο για τον καθενα μας , για Ο Λ Ο Υ Σ ! Διαφορετικα , Τ Ι νοημα εχει να συνεχισουμε , ΕΑΝ δεν μπορουμε να ελεγξουμε τις συμπεριφορες μας ;;; Εαν δεν μπορουμε να εκφρασουμε ηπιοτητα , κατανοηση , παιδεια , αρετη , δε λεω ... φιλια !!! Ειναι τοσο εξαιρετο η .... φιλια !!! ! Και το βρισκω μεγαλη απωλεια να .... χ α ρ α μ ι ζ ο υ μ ε αυτη την τεραστια δυνατοτητα , που με τοση ΕΥΓΕΝΕΙΑ και ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ μας παραχωρει αυτο , το Υπεροχο Forum των ΝΕΩΝ και πανω απ’ ολα ο ΕΛΕΓΚΤΗΣ των σχολιων μας !!! Αλλα , μην ξεχναμε οτι αναμενει απο μας , το …. “ ε υ ψ υ χ ο “ : Το ευδαιμον το ελευθερον , το δ’ ελευθερον το ευψυχον !!! Kαι πολλες φορες αναλογιζομαι οτι τα αστοχα σχολια μας , Του δημιουργουν .... σοβαρα προβληματα Εγκρισης !!! Σκεψου το κι εσυ !
Α.Π.
16/12/2015 19:18
Είναι πράγματι ένα καθαρά ελληνικό έργο, από την ιδέα, τη μελέτη έως και την κατασκευή. Να τονίσουμε ότι είναι ένα δημόσιο έργο, την ευθύνη για την υλοποίηση του οποίου είχαν δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών. Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές!!!
chr
16/12/2015 15:29
Διάβασα το άρθρο, αναμένοντας κάποια γαλλική εταιρία. Προς έκπληξη μου πρόκειται για ελληνική (συμφωνα με τα γραφόμενα). Χαίρομαι να βλεπω, ότι δεν απασχολούνται όλοι οι μηχανικοί μας στο δημόσιο, να εκδίδουν πιστοποιητικά θερμομόνωσης. Έχουμε και παραγωγικούς ανθρώπους δηλαδή! Μπράβο παιδιά. Αν δεν πέσει επιπλέον, όταν φυσήξει, τότε είμαστε πραγματι όλο εκπλήξεις!!!
Συντ/χος ναυτικός
16/12/2015 18:53
Η ακροτελεύτια φράση σας στήν συγκεκριμένη περίπτωση δείχνει έλλειψη ειλικρίνειας καί σοβαρότητας. Προσωπικά χαίρομαι γιά τό τεχνολογικό αυτό επίτευγμα, έστω καί άν δέν είναι αμιγές ελληνικό.-
chr
16/12/2015 20:44
Χαιρομαι για την απαντηση σας. Προτιμώ να μου ομιλουν εις τον ενικο, διότι διαφορετικά νιώθω, ότι με δουλεύουν. Υπαψιαζομουν την απιθανοτητα του κοσμογονικου συμβαντος, να επροκειτο περί αμιγώς ελληνικού θαύματος της μηχανικής. Για τη 2η μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλας(δος)! Κι είμαι σίγουρος τώρα, δεν πρόκειται να πέσει. Τουλάχιστον μέχρι τα 8,9 Ρίχτερ σεισμικης υπερδονησεως.
insider
17/12/2015 09:58
καλημέρα σας, Η κατασκευή και η ανέγερση της γέφυρας έγινε από 100% ελληνική εταιρεία, χωρίς την συμμετοχή ξένων. Μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο κρύβει ευχάριστες εκπλήξεις.... Μεγάλες εταιρείες δεν είναι μόνο αυτές που ακούγονται ή έχουν γραφεία τύπου
chr
17/12/2015 17:03
Να μαθουμε να σχεδιαζουμε όμως κι εμείς. Καλό είναι να βρίσκουμε δουλειά να κάνουμε (κι εγώ παρομοίως), αλλά ακόμη καλύτερο, να μην είμαστε οι εργάτες της ΕΕ μόνο. Τι τα έχουμε τα ΕΜΠ και τους τουριστοσερβιτορους φοιτητές τους;