Κοινό μέτωπο δράσης με αφετηρία την πραγματοποίηση 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, εξήγγειλαν την Τρίτη οι εργαζόμενοι στις αστικές – υπεραστικές συγκοινωνίες, το σιδηρόδρομο και τα λιμάνια, αντιδρώντας στις ιδιωτικοποιήσεις και το ασφαλιστικό.
Ειδικότερα, για τις 15 Δεκεμβρίου, ημέρα κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ, προγραμματίζουν συμβολική κατάληψη στα γραφεία του Οργανισμού.
Οι εκπρόσωποι όλων των εργαζομένων, στη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου, κατήγγειλαν την κυβέρνηση «για απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, για σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και το στόλο οχημάτων», ενώ εξαπέλυσαν σφοδρή επίθεση κατά του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη για την «εικόνα διάλυσης που εμφανίζουν οι συγκοινωνίες» αλλά και «την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου».
Παράλληλα, σημείωσαν την άρνηση του υπουργού, στο 11μηνο της θητείας του, να συναντηθεί με τα συνδικάτα των εργαζομένων, προκειμένου να του εκθέσουν τα προβλήματα που διογκώνονται ημέρα με την ημέρα.
Σε ο, τι αφορά την τιμή του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες, σημείωσαν ότι «έχουμε ακριβές συγκοινωνίες με μειωμένο συγκοινωνιακό έργο». Για το λόγο αυτό πρότειναν να συμψηφιστούν οι αυξήσεις του ΦΠΑ με τα 187 εκατ. ευρώ που οφείλουν στον ΟΑΣΑ τα υπουργεία Εργασίας, Παιδείας, Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη για την κοινωνική πολιτική (μειωμένο εισιτήριο).
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) Παν. Παρασκευόπουλος, αναφέρθηκε στην απαξίωση των σιδηροδρομικών εταιρειών και την έλλειψη τροχαίου υλικού και προσωπικού. Τόνισε ότι το 50% του τροχαίου υλικού είναι ανενεργό, ενώ υπάρχουν και τεράστιες ελλείψεις σε πολλές ειδικότητες, όπως π. χ στους μηχανοδηγούς (σήμερα απασχολούνται 284 μηχανοδηγοί, έναντι 450 που ορίζει το οργανόγραμμα).
Παράλληλα, άσκησε κριτική στην κυβέρνηση, λέγοντας πως ενώ προεκλογικά δήλωνε αντίθετη στις ιδιωτικοποιήσεις, τώρα ακολουθεί την ίδια πολιτική στο θέμα αυτό με τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

«Οι συγκοινωνίες καταρρέουν», είπε χαρακτηριστικά, ζητώντας από τα στελέχη της κυβέρνησης «να κάνουν διάλογο με μας και όχι μονολόγους στα κανάλια».

Αντίστοιχα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος, παρέθεσε στοιχεία που δείχνουν τη δραματική μείωση του συγκοινωνιακού έργου της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες».

Όπως ανέφερε, το 2009 τα λεωφορεία ήταν 1.703 και σήμερα μόλις 1.127, ενώ τα καθημερινά δρομολόγια από 15.857 το 2009 μειώθηκαν σε 11.103 το 2015.

«Θέλουμε δημόσιες συγκοινωνίες με χαμηλό εισιτήριο», σημείωσε και πρόσθεσε, ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε οδηγούς και τεχνίτες. Για τους λόγους αυτούς, κάλεσε τον υπουργό «να δεχθεί τους εργαζόμενους ώστε να του πουν ποια ακριβώς είναι η κατάσταση στις συγκοινωνίες».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της «Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ», Λευτέρης Ρενιέρης, σχολίασε πως η συγχώνευση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καταγγέλλοντας ότι «οι χρονοαποστάσεις των δρομολογίων του Ηλεκτρικού, αντί να μειωθούν επιμηκύνονται» (σήμερα κυμαίνονται μεταξύ 4 και 6 λεπτών, έναντι 3 λεπτών πριν από μερικά χρόνια).

Ο κ. Ρενιέρης, έκανε λόγο για σοβαρές ελλείψεις ανταλλακτικών στους νέους συρμούς του μετρό, αλλά και στους παλιούς συρμούς στην γραμμή 1 Πειραιάς – Κηφισιά.

«Πρέπει να βρεθούν οι πόροι για να αντικατασταθεί το παλιό τροχαίο υλικό και να προμηθευτούμε υλικά», είπε και τόνισε πως από τους εργαζόμενους καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για να είναι ασφαλείς οι μετακινήσεις των πολιτών.

Ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Μεταφορών (ΟΣΜΕ) Διομήδης Καρακωνσταντής, επέκρινε τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις σε φορτηγά, τουριστικά λεωφορεία και ΚΤΕΛ, σημειώνοντας την ανάγκη παρέμβασης της ελληνικής πολιτείας, ενώ έκανε λόγο για «εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα».

Τέλος, ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Απόστολος Ντάλλας, χαρακτήρισε «μύθο» την υποτιθέμενη «επιτυχημένη» παραχώρηση των προβλητών του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO», κάνοντας λόγο για «εργασιακό μεσαίωνα».