Σενάρια αύξησης της τιμής των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας εξετάζει το υπουργείο Μεταφορών, λόγω της υπαγωγής των Μεταφορών στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ 23%.
Ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σε δηλώσεις του την Πέμπτη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης τις τιμής των απλών χάρτινων εισιτηρίων, που πάντως εξακολουθεί να χρησιμοποιεί καθημερινά ο μεγαλύτερος όγκος των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών.
Ωστόσο, ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε, ότι γίνεται προσπάθεια οι αυξήσεις αυτές να μην επηρεάσουν τους χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που χρησιμοποιούν τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Η προσπάθεια που γίνεται, όπως υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης, είναι η αύξηση «να μην περάσει στις κάρτες, δηλαδή σε αυτούς που χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα», προσθέτοντας ότι «ο αυξημένος ΦΠΑ μπορεί να περάσει στο εισιτήριο που χρησιμοποιούν οι τουρίστες».
Σημειώνεται, ότι με βάση τα στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) οι επιβάτες που χρησιμοποιούν το χάρτινο εισιτήριο για τις μετακινήσεις τους, εξακολουθούν να είναι περισσότεροι από εκείνους που χρησιμοποιούν τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Στο μεταξύ, σε ο, τι αφορά τους ανέργους για τους οποίους ισχύει ήδη το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης με τα ΜΜΜ, ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι ο ΟΑΣΑ βρίσκεται ήδη σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ προκειμένου να εκδοθεί μια νέα ειδική κάρτα απεριορίστων διαδρομών, την οποία θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά οι άνεργοι για όσο διάστημα ισχύει η εγγραφή τους στα μητρώα του ΟΑΕΔ.

Το σκάνδαλο της Volkswagen

Την ίδια στιγμή και με αφορμή το διεθνές σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει με το λογισμικό στα οχήματα της Volkswagen και των θυγατρικών της, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη ζητήσει αρμοδίως να του υποβληθούν σχετικές αναφορές από όλες τις εταιρίες.

«Πρέπει να ληφθούν μέτρα και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στη χώρα μας», τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Ήδη, έχουμε ζητήσει αναφορά από όλες τις εταιρίες που εμπλέκονται σ΄ αυτήν την υπόθεση, καθώς δεν είναι μόνο η VW που χρησιμοποιούσε το λογισμικό των ψευδών ενδείξεων ρύπων. Στόχος μας είναι να μάθουμε ποιος είναι ο αριθμός των αυτοκινήτων που δεν έχουν κανονική πιστοποίηση και διαθέτουν το συγκεκριμένο λογισμικό».

Παράλληλα, το υπουργείο διευκρίνισε εκ νέου ότι η παράταση των είκοσι ημερών (έως τις 20 Οκτωβρίου) που δόθηκε χθες στους ιδιοκτήτες των ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων, είναι η τελευταία.