Αισθητή πτώση των βάσεων στις πολυτεχνικές σχολές, στις σχολές θετικών επιστημών και γενικότερα σε όσες σχολές έχουν ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, εκτιμούν οι εκπαιδευτικοί ότι θα προκαλέσει η εξαιρετική δυσκολία που χαρακτήρισε φέτος αυτό το μάθημα.

Η δυσκολία των θεμάτων συγκρινόμενη με τις προηγούμενες χρονιές, είναι ο πιο σημαντικός «τροχονόμος» της κίνησης των βάσεων. Χθες, τα θέματα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης κρίθηκαν πολύ πιο δύσκολα από ό,τι όλα τα υπόλοιπα μαθήματα που εξετάστηκαν μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα να προοιωνίζονται πτώση των βάσεων στις αντίστοιχες σχολές. Αυτό καθώς τα Μαθηματικά της Θετικής Κατεύθυνσης είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας για το Επιστημονικό Πεδίο ΙΙ (θετικές επιστήμες). Ο αριθμός των μορίων που συγκεντρώνει ο μαθητής στο μάθημα αυτό προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του βαθμού του μαθήματος επί 1,3 και αντιστοιχεί στο 13% του συνολικού αριθμού των μορίων που μπορεί να συγκεντρώσει για εισαγωγή σε κάποιο τμήμα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου. Δεδομένου μάλιστα ότι οι πρώτες εκτιμήσεις από τα βαθμολογικά κέντρα κάνουν λόγο για λιγότερους αριστούχους από πέρυσι στα περισσότερα από τα μαθήματα που εξετάστηκαν έως τώρα, τότε είναι πιθανό η πτώση των βάσεων να έχει ευρύτερη διάσταση.

Οπως εκτίμησε χθες στα «ΝΕΑ» ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) Γιάννης Τυρλής, τα θέματα που επελέγησαν φέτος ήταν ίσως τα δυσκολότερα από την καθιέρωση του παρόντος εξεταστικού συστήματος (!) και θα παρατηρηθεί σφαγή υποψηφίων, με πάρα πολλούς να πέφτουν κάτω από τη βάση. Ο Γιάννης Τυρλής εκτιμά ότι άριστα θα είναι φέτος το 15, το πολύ 16 –και αυτό θα το πιάσουν λίγοι πολύ καλά προετοιμασμένοι. «Οι βάσεις στις θετικές σχολές θα πέσουν, αλλά εκτιμώ ότι θα εμφανιστεί πτώση και στις οικονομικές, ενδεχομένως και τις ιατρικές σχολές» είπε.

«Ανεπαρκής ο χρόνος». Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε επίσημα η Μαθηματική Εταιρεία, «ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων», τα οποία «χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών». Ειδικά τα ερωτήματα Δ1 και Δ2 παρότι αναφέρονται σε συναρτήσεις και διαδικασίες που είναι γνωστές στους μαθητές, θα δυσκολέψουν αρκετούς από τους υποψηφίους.

Σύμφωνα επίσης με τον φροντιστή Αντώνη Φλωρόπουλο, τα θέματα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης ήταν υψηλού επιπέδου, πολύ απαιτητικά και σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, σαφώς δυσκολότερα. «Ηταν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας. Εύκολα μπορούσαν οι υποψήφιοι να απαντήσουν στο πρώτο και στο δεύτερο θέμα, ενώ το τρίτο και το τέταρτο απευθύνονταν σε υποψηφίους άρτια καταρτισμένους» τόνισε.

Αρχαία Κατεύθυνσης

Το αδίδακτο κείμενο αύξησε τις απαιτήσεις

Και τα Αρχαία Κατεύθυνσης, στα οποία εξετάστηκαν χθες οι μαθητές της Θεωρητικής, δεν ήταν απλή υπόθεση. Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών στο διδαγμένο κείμενο (Πρωταγόρας) ήταν αναμενόμενα, σαφή και κατανοητά. Στοιχείο πρωτοτυπίας αποτέλεσε η ερώτηση εισαγωγής, όπου οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν με «Σωστό» και «Λάθος». Κατά την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, όμως, το αδίδακτο κείμενο από τον Θουκυδίδη, Ιστορίαι Α, 15. 1-2, Αρχαιολογία, σύντομη επισκόπηση των παλαιότερων γεγονότων, ήταν κείμενο απαιτητικό, χαρακτηριστικό όμως για τη θουκυδίδεια πυκνότητα λόγου και ύφους. Για απαιτητικό κείμενο που απευθυνόταν σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους έκανε λόγο και ο Αντ. Φλωρόπουλος.