Η «ιστορική» ατμήλατη μηχανή ΔΚ 8001 που κάποτε έκανε το δρομολόγιο Διακοπτό – Ζαχλωρού – Καλάβρυτα σφυρίζει και πάλι για να χαρίσει νέες αξέχαστες εμπειρίες στους λάτρεις της φύσης και του τρένου.

Η μηχανή, που ανακατασκευάστηκε εξ’ ολοκλήρου από την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ) κατόπιν αιτήματος του ΟΣΕ επέστρεψε σήμερα στη βάση της για να «σφυρίξει» ξανά στην ορεινή Αχαΐα στο φαράγγι του Βουραϊκού.

Ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος εγκαινιάστηκε επί κυβερνήσεως Χαριλάου Τρικούπη το 1896, ενώ η ατμήλατη μηχανή ΔΚ 8001 αποτελεί ιστορικό κομμάτι του σιδηροδρομικού στόλου της χώρας και η αξιοποίησή της θα δώσει σίγουρα χαρά στους φίλους του τρένου.

Πριν από 113 χρόνια περίπου,η Ελλάδα ήταν πολύ μικρότερη κι αδύναμη.Ο Χαρίλαος Τρικούπης, πρωθυπουργός τότε της Ελλάδος, θέλησε να δημιουργήσει τοπικά σιδηροδρομικά δίκτυα, με αφετηρία κάποια σημεία δίπλα στο κυρίως σιδηροδρομικό δίκτυο και με πλάτος γραμμής 75 εκατοστά.

Ο Τρικούπης προωθούσε τις γραμμές μικρού εύρους γιατί έβλεπε ότι το «μικρό» τραίνο έχει μεγαλύτερη ευελιξία, αληθινό προσόν για μια ορεινή χώρα αλλά ήταν και οικονομικότερο στην κατασκευή του. Έτσι, τον Μάρτιο του 1889 η κυβέρνηση του αποφασίζει την κατασκευή της γραμμής από το Διακοπτό-στα Καλάβρυτα.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου ΥλικούΣτέφανος Αγιάσογλου ανέφερε «παραδίδουμε σήμερα στον ΟΣΕ την ατμήλατη μηχανή πλήρως ανακατασκευασμένη, σε άριστη κατάσταση προκειμένου σύντομα να κάνει και πάλι ένα από τα ωραιότερα σιδηροδρομικά δρομολόγια της χώρας. Οι άνθρωποι μας εργάστηκαν δύο μήνες με πολύ αγάπη και σεβασμό στην ιστορία της ατμήλατης για να επαναδρομολογηθεί».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παν. Θεοφανόπουλος, δήλωσε ότι η σημερινή «είναι μία ιστορική στιγμή για τον ΟΣΕ και τον σιδηρόδρομο γιατί λειτουργεί και πάλι μία εμβληματική ατμήλατη μηχανή, η ΔΚ 8001.

»Πέραν του ισχυρού συμβολισμού που εκπέμπει η σημερινή εκδήλωση, σηματοδοτεί και την αφετηρία για την οργάνωση του σιδηροδρομικού θεματικού τουρισμού στη χώρα μας σε νέα βάση, κάτι που θα γίνει πραγματικότητα με την συνεργασία των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ με την αυτοδιοίκηση και φορείς που σχετίζονται με τον σιδηρόδρομο».